Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست معاونت مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی کردستان گفت: بافت تاریخ شهری سنندج در قالب اجرای طرح های باز آفرینی شهری حفظ و مرمت می شود. 

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ مصطفی رضایی با بیان اینکه 4 مورد از پروژه های در حال اجرای طرح باز آفرینی شهری سنندج مربوط به حوزه تاریخ شهری است، اظهار داشت: این طرح ها شامل مرمت خانه تاریخی عمارت رشیدی و ساماندهی محله آغه زمان است که برای حفظ اصالت تاریخ شهری اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضایی با بیان اینکه عمارت رشیدی سنندج با 2 میلیارد و 600 میلیون ریال اعتبار و 100 درصد پیشرفت فیزیکی در حال مرمت است، گفت: این خانه از املاک در اختیار راه و شهرسازی است که پس از اجرای طرح پیاده راه سازی و اتصال این محله به سرای ولیدی برای انجام فعالیت های فرهنگی تغییر کاربری داده می شود.

سرپرست معاونت مسکن و بازآفرینی شهری داره کل راه و شهرسازی کردستان تاکید کرد: طرح پیاده راه تاریخی و فرهنگی محله آغه زمان سنندج به عنوان اولین طرح بازآفرینی شهری در محله های تاریخی استان کردستان به طول 350 متر در دو مرحله در حال اجراست که برای مرحله اول آن حدود 40 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.

وی یادآور شد: محله آغه زمان از محله هایی است که از نظر تاریخ و فرهنگ جز پنج محله اصلی شهر سنندج محسوب می شود و در طرح بهسازی و پیاده راه سازی این محله سعی داریم خیابان شهید نمکی به سرای تاریخی ولیدی وصل شود.

رضایی اضافه کرد: همچنین یک مورد از منازل تاریخی این مسیر پس از تملک به عنوان رستوران سنتی، سه باب به عنوان خانه بومگردی و یک باب به عنوان موزه معماری شهری سنندج مورد استفاده قرار می گیرد.

وی اظهار داشتد: این طرح هم اکنون 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در آن سنگ فرش معابر، بهسازی برخی میادین و اتصال خیابان نمکی به کاروانسرای عزیزی در دستور کار قرار دارد. به گفته رضایی اجرای پیاده راه خیابان فردوسی با همکاری مشترک شهرداری سنندج و همچنین ساماندهی انبار غله نیز این دست از پروژه هاست.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کردستان بازآفرینی شهری پیاده راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۹۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۴۰ میلیارد تومان برای تکمیل ۲ طرح بازآفرینی شهری در نجف آباد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نجف آباد گفت: این ۲ طرح شامل احداث فرهنگسرای آیت الله عالم نجف آبادی و مدرسه شهید حقیقی در محله صالح آباد نجف آباد است. مرتضی فولادی افزود: این فرهنگسرا با زیربنای ۲ هزار و ۱۰۰ متر مربع به‌صورت سالن‌های چند منظوره و مدرسه نیز به مساحت یک هزار و ۲۰۰ مترمربع با مشارکت شهرداری در بافت فرسوده نجف آباد (محله صالح‌آباد) در حال ساخت است.

وی در ادامه به عملکرد اداره راه و شهرسازی شهرستان نجف‌آباد در سال ۱۴۰۲ پرداخت و گفت: گذشته ۱۳ هزار مورد واگذاری مسکن به مساحت ۴۷ هزار مترمربع به صورت قطعی و اجاره‌ای داشتیم.

فولادی افزود: همچنین در راستای اجرای قانون حدنگار، صیانت از حقوق بیت‌المال و حفظ مالکیت دولت بر روی اراضی دولتی این شهرستان، هزار و ۹۲۲ برگ سند مالکیت تک برگ بنام دولت و با نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن اخذ شده و ۴۹۹ هکتار تحصیل اراضی صورت گرفته است.

دیگر خبرها

  • اعمال بسته نوسازی بافت فرسوده در ۵۸۱ شهر
  • نشست زمین در یکی از محله‌های شهر سنندج
  • بسته تشویقی برای محلات بازآفرینی شهری
  • ۱۲ پروژه بازآفرینی شهری در استان اصفهان در دست اجرا است
  • تکمیل بخش عمده بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت تا آخر شهریور
  • افزوده شدن ۱۹ شهر به بازآفرینی شهری استان همدان
  • ۱۲ هزار و ۶۶۳ واحد مسکونی برای نوسازی در آذربایجان‌غربی ثبت شد
  • خلاقیت؛ موتور رشد شهرها
  • گزارشی از نمایشگاه یک قرن اصالت و ماندگاری سنندج‌ + فیلم
  • تخصیص ۴۰ میلیارد تومان برای تکمیل ۲ طرح بازآفرینی شهری در نجف آباد