Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@18:30:30 GMT

جریان زندگی در نخلستان‌های ملی بافق

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۰۹۵۶۷

جریان زندگی در نخلستان‌های ملی بافق

ایسنا/یزد هرچند نخلستان‌های بافق به تازگی ثبت ملی شده اما جریان زندگی در آنها دیگر همچون گذشته‌ها نیست و تنها حضور کشاورزان و باغدارانش قوت قلبی برای درختان ایستاده اینجاست.

بافق یکی از شهرستان‌های بسیار گرم و تفتیده استان کویری یزد به شمار می‌رود که به واسطه‌ی خودنمایی درختان سر به فلک کشیده نخلستانهایش و پیوستگی باغستان‌های این خاک شوره‌زار، از سال‌های دور تاکنون به خوزستان کوچک در استان یزد مشهور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این باغات که اخیراً با اهتمام شهرداری و میراث فرهنگی در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده، هر چند در دل شهر واقع شده اما امروز کمتر محل سکونت اهالی است و دیگر خبری از آن شکوه و پویایش در روزگاری که مهد خوانین و قدرتمندان و محل زندگی رعیت و مردم بافق بود، نیست.

با این حال هنوز هم کم و بیش جریان زندگی و رفت و آمدها در این باغستان‌ها به چشم می‌خورد، خصوصاً در فصل بهار که کشاورزان و باغداران به امید برداشت محصول به باغ‌ها و نخیلاتشان رسیدگی می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی عکس نخلستان بافق یزد ثبت ملي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۹۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش مزارع خرمشهر پژوهشگران

یاسر شریفی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرمشهر گفت : نقش تغذیه اصولی در کاهش آفات و بیماری های نخلستان در طرح ترویجی پایین به بالا در سطح ۶۰ هکتار از نخلستانهای خرمشهر بررسی شد.

او از برگزاری برنامه های ترویجی در جهت کاهش آفات و بیماری ها در نخلستان خبر داد و گفت : بررسی نقش تغذیه اصولی در کاهش آفات و بیماری های نخلستان در طرح ترویجی پایین به بالا در سطح ۶۰ هکتار از نخلستانهای این شهرستان انجام شد.

این مسئول گفت : تغذیه اصولی و صحیح، نقش مهمی در مدیریت تلفیقی آفات دارد و در این برنامه های آموزشی ترویجی که طبق دستورالعمل طرح ترویجی پایین به بالا اجرا خواهد شد نقش این عامل  در کاهش میزان آسیب آفات و بیماری ها در در نخلستان های این شهرستان بررسی و برای کشاورز شرح داده میشود.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • ممانعت شورای شهر از قطع درختان
  • گرده افشانی ۲ هزار و ۴۵۰ هکتار از نخلستان های خفر
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره برداری می رسد؛ تکمیل فاز دوم فتح-باغستان تا پاییز
  • عکس | جریان زندگی پس از سیل در دشتیاری !
  • حل دو مشکل اصلی در بزرگراه آزادگان | فاز دوم فتح-باغستان تا پایان شهریور افتتاح می شود
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد/ تکمیل فاز دوم فتح-باغستان تا پاییز
  • پایش مزارع خرمشهر پژوهشگران
  • ۸۰۰۰هکتار از نخلستان‌های استان بوشهر بهسازی می شود
  • هرس و تکریب نخلستان‌های استان بوشهر با ۹ میلیارد ریال
  • آغاز گرده افشانی در نخلستان‌های بم