Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-01@11:39:59 GMT

تهیه نسخه دیجیتال قرآن با خط بریل در مدینه

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۰۹۵۸۴

تهیه نسخه دیجیتال قرآن با خط بریل در مدینه

به گزارش حوزه سایر رسانه های خبرگزاری تقریب به نقل از ایکنا، راه‌اندازی یک دستگاه الکترونیکی قرائت قرآن با خط بریل مخصوص نابینایان در مدینه منوره با استقبال  چهره‌های مذهبی عربستان سعودی و در رأس آن عبدالرحمن السدیس، امام جمعه و جماعت مسجدالحرام روبه‌رو شد.
به گفته مسئولین این طرح، یکی از اهداف تهیه قرآن دیجیتال، تشویق نابینایان و کسانی است که از ضعف بینایی شدید رنج می‌برند تا از طریق آن، به خواندن قرآن و تحکیم انس بیشتر با کلام‌الله مجید ترغیب شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نابینایان با در اختیار داشتن این دستگاه الکترونیکی مشکلاتشان برای استفاده از نسخه‌های قرآنی با خط بریل در شش جلد که جابجایی آن هم دشوار است، مرتفع می‌شود.
قرآن الکترونیکی دارای طرحی متمایز و پیشرفته است که حروف ثابت بریل را به صورت متحرک و مطابق با آیات قرآن کریم و صفحات آن به صورت الکترونیک تبدیل می‌کند. این طرح به نابینایان برای دسترسی سریع و آسان به صفحات و سوره‌ها کمک می‌کند.
در عین حال این نسخه دیجیتالی از قرآن کریم متن کامل قرآن را با استفاده از استانداردهای فنی برای یک سیستم اطلاعاتی و دیجیتالی ارائه می‌دهد.
انجمن حمایت از نابینایان در مدینه منوره اعلام کرد که درصدد است بیش از ۹۵۰ نسخه دیجیتالی از قرآن کریم با خط بریل را تهیه و در اختیار حرمین شریفین، مساجد، فرودگاه‌ها و مکان‌های عمومی قرار دهد تا نابینایان به آسانی بتوانند در هر کجا از قرائت قرآن فیض ببرند.
این انجمن از همگان خواسته است که در پروژه تهیه دستگاه الکترونیکی مذکور قرآن برای نابینایان مشارکت کنند.
در پیام فراخوان این انجمن آمده است: «برادر مسلمان من، خواهر مسلمان من، در کمک به تسهیل تلاوت قرآن هشت میلیون نابینای مسلمان در جهان و ۱۵۰ هزار نابینا در عربستان ولو با مبلغ ناچیز سهیم باش. تصور کن یک نابینا وقتی که نسخه‌ای دیجیتال از قرآن کریم با خط بریل را به او هدیه دهی که به راحتی قابل جابجایی است، چقدر خوشحال می‌شود».

 

منبع: تقریب

کلیدواژه: خط بریل قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۹۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۶۰۰ محصل استان در مسابقات قرآن

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: این مسابقات در سه روز و در شکل اردوی تفریحی و رقابتی برای دانش آموزان پسر و دختر به صورت مجزا در حال برگزاری است.

مولوی افزود: حدود ۳۰۰ دانش آموز پسر و ۳۰۰ محصل دختر در این دوره به رقابت می‌پردازند.

او با اشاره به اینکه این مسابقات در قسمت‌های و رشته‌های تحقیقی و آوایی برگزار می‌شود، ادامه داد: رشته‌های آوایی شامل حفظ قرآن کریم، ترتیل، قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی قرآن، اذان و مداحی مخصوص پسران در حال برگزاری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: رشته‌های پژوهشی نیز شامل تفسیر یا فهم قرآن کریم، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام و انشاء نماز است.

مولوی ادامه داد: این دوره از مسابقات به دلیل حضور دانش آموزان در اردوگاه شامل فوق برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و تفریحی متنوع است.

دیگر خبرها

  • فیلم/ تلاوت قرآن کریم قبل از بیانات رهبر انقلاب
  • رقابت ۶۰۰ محصل استان در مسابقات قرآن
  • اولین کتابخانه ملی دیجیتال جهان در فنلاند راه‌اندازی شد
  • اولین کتابخانه دیجیتال ملی جهان در فنلاند راه‌اندازی شد
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • اعلام حوزه‌های آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • آزمون نهایی طرح ملی «زندگی با آیه ها» در آستارا برگزار شد
  • فیلم/ هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد
  • هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد | ویدئو
  • برپایی کارگاه آموزشی تخصصی قرآن کریم در بابل