Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-02@03:34:52 GMT

تغییر افراد بدون تغییر ساختار فساد زا مشکل گشا نیست

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۰۹۶۳۵

تغییر افراد بدون تغییر ساختار فساد زا مشکل گشا نیست

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: عمق مسائل با تغییر افراد حل نمی‌شود، ممکن است فرد فاسد و رانت خوار برود اما ساختار فساد زا باقی خواهد ماند و این تغییر افراد به تنهایی کارساز و مشکل گشا نخواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری صبح امروز (چهارشنبه) در نشستی با جمعی از روسای ستادهای استانی به شرح جزییاتی درباره مستند تبلیغاتی خود پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این نشست اظهار داشت: فرصت برای ساخت این مستند بسیار محدود بود و در سه روز این کار انجام شد، می‌توانستیم مستند را پخش نکنیم ولی این فرصت را از دست می‌دادیم.

این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در ادامه خطاب به فعالان انتخاباتی بیان کرد: در شرایط فعلی دو سه مسئله پیش روی شما وجود دارد که با توجه برای جذب افراد به سمت کاندیدای مورد نظرتان با آن روبروی هستید. مسئله اول درباره مشارکت در انتخابات است که در شرایط فعلی به خطر افتاده.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: نگاهی که از سوی مردم وجود دارد این است که دولت‌های متفاوت می آیند و می‌روند و مشکلات بر جای خود باقی می‌مانند. لذا نسبت به رای دادن بی انگیزه شده و شوقی برای اصلاح و رشد و پیشرفت کشور ندارند.

قاضی زاده هاشمی خاطرنشان کرد: در  این چند سال تصمیم گرفتیم با توجه به مشکلات، مدل و ساختار مدیریتی را تغییر دهیم. عمق مسائل با تغییر افراد حل نمی‌شود، ممکن است فرد فاسد و رانت خوار برود اما ساختار فساد زا باقی خواهد ماند و این تغییر افراد به تنهایی کارساز و مشکل گشا نخواهد بود.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: باید کسی بیاید که امید را در مردم افزایش دهد و حس نا امیدی را از بین ببرد و با برنامه، انگیزه‌ای برای آینده در دل جامعه ایجاد کند.

وی افزود: در میان کسانی که در عرصه رقابت حضور دارند، افرادی هستند که به دلایل مختلفی چند گامی جلوتر هستند و محبوبیت بیشتری دارند، بنابراین ممکن است حامیان آنها از شما بپرسند چرا در مسیر افراد دیگر قرار دارید و وقت خود را تلف می‌کنید و با ما اجماع نمی‌کنید.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: باید بدانید بنده از سر تفنن یا برای خرید شهرت و دیده شدن پا به عرصه انتخابات نگذاشتم و باطن من با این موضوع در تعارض است، چراکه فردی درون گرا هستم.

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: مشهور شدن نه تنها برای من و خانواده ام ارزش نیست، بلکه ضد ارزش است. ۱۳ سال نماینده مجلس و پنج سال در هیات رئیسه بوده‌ام، یک سال از این فعالیت سیاسی برای کسب شهرت، کافی است کما اینکه بسیاری از افراد به این شهرت رسیده‌اند اما قصد من شهرت نبوده است.

وی افزود: دو سال پیش که مقام معظم رهبری درباره حضور جوانان در عرصه مدیریت صحبت کردند تصمیم گرفتیم اجازه ندهیم سند چشم انداز، نقشه جامع علمی کشور و سایر اسناد بالا دستی زمین بمانند و برای همین به عرصه رقابت آمده‌ایم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: اصلاح طلبان و اصولگرایان تا امروز به قصد پیروزی به میدان آمده‌اند و برنامه‌ای برای بعد از پیروزی نداشته‌اند، بنابراین اگر به پیروزی هم رسیده‌اند کاری از پیش نبرده‌اند. همیشه فقط برای پیروزی تلاش کرده‌اند و نخواستند یا نتواستند کار اصولی و موثر انجام دهند.

انتهای پیام/ک

منبع: دانا

کلیدواژه: نامزد انتخابات ریاست جمهوری قاضی زاده هاشمی تغییر افراد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۹۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اندیشمندان دنیا به تغییر ساختار قدرت در جهان اتفاق‌نظر دارند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محسن دهقانی معاون سیاسی سپاه الغدیر یزد در جمع استادان و مسئولان بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد به تجزیه و تحلیل شرایط کنونی جهان پرداخت و با بیان اینکه ساختار قدرت در جهان در حال تغییر است، تلاش کشورها را برای سهم‌خواهی از آینده دنیا براساس نظام چندقطبی را غیراجتناب خواند.

وی، بیشترین پیشرفت انقلاب را در علوم نظامی دانست  و گفت: در ساخت تسلیحات با وجود تحریم‌های فراوان، از دنیا جلو هستیم که سازندگان آن جوانانی هستندکه روزگاری دانشجوی  کلاس درس این دانشگاه بودند.

معاون سیاسی سپاه الغدیر، شرایط کنونی جهان را گذرا اعلام کرد و متذکر شد: یک مفهوم کلی مورد تأیید اکثریت اندیشمندان و سیاستمداران است، ساختار قدرت جهان در آینده تغییر می‌کند. ما دریک پیچ تاریخی بوده و کشورها در حال افزایش سهم خود از آینده جهان هستند که از نمونه‌های آن به تحرکات ترکیه و آذربایجان در مرزهای شمال‌غربی کشور و عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی با دول عربی، جنگ غزه و حمله روسیه به اوکراین و پیشی گرفتن هند از ژاپن در توسعه و پیشرفت را می‌توان نام برد.

دهقانی افزود: به نقل از مجله معروف نیوزویک هر آنچه آمریکا در 200 سال جمع کرده در 20 سال در حال خرج کردن است. ایالات متحده در رابطه با فقر با ظلم داخلی دست‌ و پنجه نرم می‌کند؛ چراکه همزمان با افزایش دارایی‌های ثروتمندان آمریکایی، سالانه هزاران آمریکایی دیگر در نتیجه عدم درآمد کافی، جان خود را از دست می‌دهند.

وی، جنگ رژیم صهیونیستی با مسلمانان غزه را در حقیقت جنگ با ایران برشمرد و گفت: این رژیم جعلی برای آینده خود خواستار تنش با ایران است تا مسیر دخالت کشورهای استعمارگر در جنگ را هموار کند.

معاون سیاسی سپاه الغدیر، خصوصیات عملیات وعده صادق را شامل بازدارندگی استراتژیک، حفظ تسلیحات محرمانه، عدم استفاده از عنصر غافلگیری و بدون اتکا به نیروهای حماس، حزب‌الله و یمن دانست و گفت: پایگاه نواتیم اسرائیل که از مراکز لجستیکی نیروی هوایی صهیونیست‌ها بود با کمترین تلفات انسانی نابود شد و شاهد تبلیغات دشمن در مورد تلفات نیروی صهیونیستی و احیاناً غیرنظامیان در سرزمین‌های اشغالی نبودیم.

دهقانی، دستاوردهای عملیات «وعده صادق» را مهم دانست و تشریح کرد: در داخل جنگ خاتمه یافته تلقی شد و بازار به آرامش رسید و قیمت دلار کاهشی و به کشورهای منطقه این پیام مخابره شد که امنیت داخل ایران خدشه‌ناپذیر است و کسی جرئت تعرض به آن ندارد.

وی از استادان دانشگاه خواست در شناسایی و روشنگری این عملیات بزرگ به جوانان اهتمام داشته و مانع از ناچیز جلوه دادن دشمن در زمینه دستاوردهای این کاربزرگ در اذهان دانشجویان شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درویشیان: گشت ارشاد مدیران با جدیت و بدون اغماض در دولت مردمی اجرا شده است
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • مشورت با آیت الله برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری /به محسن رضایی گفتم پیروز نمی شود و دو سه میلیون رأی خواهد داشت
  • اندیشمندان دنیا به تغییر ساختار قدرت در جهان اتفاق‌نظر دارند
  • عدم مشارکت جبهه نجات ملی تونس در انتخابات
  • احمد مسجدجامعی: در اوایل انقلاب، بسیاری از مهم‌ترین مشاغل از جمله ریاست‌جمهوری، نخست‌وزیری و نمایندگی مجلس و استانداری بحق در اختیار معلمان بود/ از اقدامات نابخشودنی سال‌های اخیر، تغییر نام دانشگاه تربیت معلم است
  • تخصص بدون تعهد و تعهد بدون تخصص زمینه‌های فساد را ایجاد می‌کند
  • بررسی اضافه شدن نام «خلیج فارس» به استقلال/ اولیایی:مالکان جدید باشگاه اول طرح توسعه ارائه بدهند
  • تغییر نام باشگاه استقلال؛ بدون مشکل یا تنش‌زا/ قانون چه می‌گوید؟
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی