Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، شاید کاندیداهای ریاست  جمهوری به دنبال راهکاری باشند که چگونه وضع معیشت زندگی مردم فقیر و یا دهک های پایین را خیلی سریع سرو سامان بدهند و برنامه های خود را در این بعد طی روزهای باقیمانده تبلیغات تا 28 خرداد ارائه کنند بانک جهانی پژوهش و تحقیقاتی در این زمینه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بانک جهانی اعلام کرد بخش کشاورزی می تواند در کاهش فقر و گرسنگی و افزایش درآمد کشاورزان و روستاییان موثر باشد و بهبود امنیت غذایی، ۸۰ درصد از مردم فقیر جهان که در مناطق روستایی و زمین های کوچک کشاورزی کار می کنند، کمک کند.

توسعه بخش کشاورزی یکی از مهمترین ابزار برای پایان دادن به فقر و گرسنگی فلاکت بار در جهان است و این بخش می‌تواند رفاه را برای جهانیان به ارمغان می آورد و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۵۰ تعداد ۹.۷ میلیارد نفر از این بخش ارتزاق کنند.
 این گزارش می نویسد بخش کشاورزی ۲ تا ۴ برابر در افزایش درآمد فقرا نسبت به سایر بخش ها موثر است تحلیلگران در سال ۲۰۱۶ به این نتیجه رسیدند که ۶۵ درصد فعالیت های فقرا در بخش کشاورزی منجر به دوام زندگی آنها شده است. از سوی دیگر بخش کشاورزی در رشد اقتصادی کشورها هم بسیار تاثیرگذار است در سال ۲۰۱۸ برآورد شده که ۴ درصد در تولید ناخالص داخلی برخی کشورهای در حال توسعه تاثیر داشته که می تواند تا ۲۵ درصد تولید ناخالص داخلی هم باشد.

اما امروزه رشد بخش کشاورزی و به موازات آن کاهش فقر و امنیت غذایی با خطرات جدی همراه است، تغییرات آب و هوایی که امروزه سیطره خود را بر جهان از گسترده می تواند تولید محصولات کشاورزی را کاهش دهد به ویژه تاثیر آن در در مناطقی که با ناامنی غذایی زیادی روبرو هستند بیشتر است.

بخش کشاورزی، جنگلداری و تغییر کاربری زمین باعث انتشار ۲۵ درصد گازهای گلخانه‌ای است و بخش مهمی از راهکار مبارزه با تغییرات آب و هوایی را باید در تغییر روش ها و رویکردهای بخش کشاورزی جستجو کرد و سیستم غذا سلامت مردم و سیاره ای که در آن زندگی میکنیم را تهدید می کند.

بخش کشاورزی ۷۰ درصد آب کره زمین را مصرف می کند و باعث آلودگی ناپایداری در محیط زیست می شود، امروزه یک سوم غذای جهان که در بخش کشاورزی تولید می شود یا از دست می رود و یا پس از تولید نابود می شود، این در حالی است که از بین رفتن غذا تهدید جدی برای بهبود امنیت غذایی و امنیت تغذیه در جهان است.

غذایی که از بین می رود خود انتشار گازهای گلخانه ای و تغییرات آب و هوایی را افزایش می دهد.

بر اساس آمارها نوع تغذیه افراد بیشترین تاثیر را در مرگ و میر مردمان فقیر  دارد. میلیونها مردم در جهان یا به اندازه کافی غذا نمی خورند یا نوع غذایی که میخورند ارزش غذایی مناسبی ندارد  که نتیجه آن دو برابر شدن مرگ و میرها و بحران سلامت در جهان است.

گزارش ۲۰۲۰ بانک جهانی نشان می‌دهد که تقریبا ۶۹۰ میلیون نفر معادل ۸.۹ درصد جمعیت جهان اکنون در فقر و گرسنگی به سر می برند که طی ۵ سال آینده 60 میلیون نفر هم به این جمعیت اضافه می‌شود.

ناامنی غذایی می تواند کیفیت تغذیه را بسیار بدتر کند و اشکال مختلفی از سوء تغذیه ایجاد کند که در افرادی که تغذیه نامناسبی دارند و یا در بین افراد چاق و یا دارای اضافه وزن این خطرات بیشتر است در حال حاضر هزینه سلامتی برای سه میلیارد نفر جمعیت جهان به اندازه ای زیاد است که از توان پرداخت آن ها خارج شده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اهمیت کشاورزی امنیت غذایی گرسنگی بخش کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۹۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ هزار هکتار از دیمزارهای چهارمحال و بختیاری زیر کشت رفت

به گزارش خبرنگار مهر، حسین برزگر ظهر شنبه در همایش جهش تولید در دیمزارها گرامیداشت روز جهانی گندم و نان روستای امام‌قیس بروجن، اظهار کرد: تولید گندم به عنوان گسترده‌ترین سازوکار اقتصادی و تولیدی بخش کشاورزی در استان با حضور ۴۰ هزار کشاورز، ۱۰ هزار ماشین‌آلات و ادوات بخش کشاورزی، ۱۲ هزار تن نهاده‌های کود شیمیایی و بیش از ۱۵ هزار تن بذر یکی از بزرگ‌ترین فعالیت‌هایی است که انجام می‌شود.

وی افزود: در دنیا بیش از ۶۰ درصد غذای تولیدی با استفاده از آب سبز و آب باران است، این میزان در ایران کمتر از ۲۰ درصد است، به تناسب همین موضوع، برنامه الگوی کشت، جهش تولید در دیمزارها و مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) کار خود را از سال زراعی ۱۴۰۲ آغاز کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: امسال دومین سال طرح جهش تولید در دیمزارها است که در استان اجرا شده است و سطح زیر کشت از ۳۰ هزار هکتار در سال گذشته به ۶۰ هزار هکتار در سال ۱۴۰۳ رسیده است.

برزگر عنوان کرد: سازوکار موفق طرح کشت در دیمزارها که توانست مشارکت بخش کشاورزی و بهره‌برداران جلب کند، خدمات حوزه فنی و مهندسی، توزیع ادوات و ماشین‌آلات بخش کشاورزی خصوصاً دستگاه کشت مستقیم، تنوع بذری خصوصاً در زمینه دانه‌های روغنی و… بود.

کد خبر 6089871

دیگر خبرها

  • سه منبع گیاهی و فوق‌العاده امگا۳
  • آیت الله علم‌الهدی: بهبود معیشت مردم در دستور کار دولت باشد
  • جامعه کارگری پیشتاز جهش تولید و جنگ اقتصادی است
  • منیزیم را چه زمانی از روز مصرف کنیم؟
  • پایداری تولید شرط اولیه امنیت غذایی است
  • شهرهای مولد در سواحل نقش مهمی در تقویت معیشت خانوارها دارد
  • تعاون راهکاری علمی، عملی و عقلی برای مشارکت مردم در تولید
  • ۶۰ هزار هکتار از دیمزارهای چهارمحال و بختیاری زیر کشت رفت
  • برای تقویت حافظه چی بخوریم بهتر است؟
  • این پنیر چربی‌های شکم را آب می‌کند! | تاثیر لبنیات در چربی سوزی شکم ؛ روزانه سه وعده لبنیات بخورید