Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@10:47:17 GMT

جنایت دیگری از سربازان اریتره در تیگرای

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۰۹۷۹۰

جنایت دیگری از سربازان اریتره در تیگرای

شاهدان و ساکنین محلی مدعی هستند، در تازه‌ترین خشونت‌ها در منطقه جنگ‌زده تیگرای، سربازان اریتره سه هفته پیش جان ۱۹ غیرنظامی را در روستایی در نزدیکی یک کلیسا در این منطقه گرفتند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه گاردین، اکثر قربانیان در این حمله ادعاشده زنان و کودکان بودند. براساس شهادت شاهدان و ساکنین محلی، این کشتارها توسط سربازان اریتره در تاریخ هشت مه در یک دهکده کوچک روستایی در دامنه‌های شیب‌دار پایین کلیسای سنگی "آبونا یماتا" که در قرن پنجم ساخته شده، صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سربازان اریتره از طرف نیروهای دولت اتیوپی در منطقه تیگرای مبارزه می‌کنند و این مبارزات برخلاف درخواست‌های بین‌المللی برای خروج‌شان از این منطقه صورت می‌گیرد. این سربازان جزو یکی از واحدهای ارتش اریتره بودند که وظیفه‌شان رهگیری نیروهای وفادار به "جبهه آزادی‌بخش خلق تیگرای"، حزب حاکم سابق این منطقه بوده است.

این کشتارهای گزارش شده تازه‌ترین کشتارها در سری خشونت‌های صورت گرفته در منطقه تیگرای از نوامبر سال گذشته است که "آبی احمد"، نخست وزیر اتیوپی و برنده جایزه صلح نوبل در سال ۲۰۱۹ میلادی عملیات نظامی را برای برقرای اجرای قانون با سرنگونی حزب "جبهه آزادی‌بخش خلق تیگرای" به دنبال یک حمله غیرمنتظره به یکی از پایگاه‌های ارتش فدرال به راه انداخت.

اگرچه آبی احمد متعهد شده بود که این عملیات کوتاه‌مدت باشد اما با گذشت شش ماه از زمان آغازش، درگیری‌ها همچنان ادامه دارد و گزارشات از خشونت‌ها و قساوت‌ها در بحبوحه هشدارها نسبت به یک فاجعه انسانی رو به افزایش است.

هزاران تن از مردم می ترسند که در چنین کشتارهایی کشته شوند؛ کشتارهایی که با موجی از خشونت‌های جنسی و آواره شدن دو میلیون تن همراه بوده است.

این گزارش جدید به فشارهای بین‌المللی علیه مقامات اتیوپی برای اعلام یک آتش‌بس به منظور ریشه‌کن کردن این سوءاستفاده‌ها و اجازه ورود دادن به کمک‌های بشردوستانه به منطقه تیگرای اضافه خواهد کرد.      

تمامی بازیگران در این درگیری به نقض حقوق بشر متهم شده‌اند اما نیروهای اریتره ظاهرا مسئول بخش اعظم این نقض‌ها هستند.

در این کشتارهای جدید، سربازان اریتره روستاییان را به طرفداری از جبهه آزادی‌بخش خلق تیگرای متهم کرده، آنها در زمینی در نزدیکی یک رودخانه کوچک جمع کردند و سپس به طرف آنها تیراندازی کردند. گزارشات مختلفی درباره تعداد مهاجمان وجود دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اریتره منطقه تیگرای خشونت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۹۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) لحظه منفجر شدن سربازان روسی هنگام خنثی کردن مین

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی منبع: جماران

دیگر خبرها

  • نامه غریب‌آبادی به کمیسر عالی حقوق بشر برای سرکوب خشونت‌آمیز جنبش‌های دانشجویی حامی فلسطین
  • تأکید مجدد السیسی بر ضرورت آتش بس و ارسال کمک های بشردوستانه به غزه
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه جهانی به وظیفه خود برای توقف جنگ ظالمانه غزه عمل کند
  • لحظه تکه تکه شدن سربازان روس با مین ضدتانک
  • بیانیه ستاد حقوق بشر در واکنش به اقدام متزورانه آمریکا
  • شکست پس ۲۰۰ روز جنایت | چرا اسرائیل به اهدافش نرسید؟
  • (ویدیو) لحظه منفجر شدن سربازان روسی هنگام خنثی کردن مین
  • سازمان ملل: نگران چرخه خطرناک و در حال افزایش خشونت در خاورمیانه هستیم
  • سازمان ملل: نگران چرخه خطرناک و در حال افزایش خشونت در خاورمیانه  هستیم
  • کلید برقراری ثبات و آرامش در منطقه توقف جنایات اسرائیل است