Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علیرضا آشناگر ظهر امروز در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان اظهار کرد: وضعیت استان سمنان ازنظر جذب اعتبارات نسبتاً خوب است و در سال گذشته مجموع کل اعتبارات تملک دارایی استان سمنان ۳۰۰ میلیارد تومان بود اما در همان سال ۸۵۰ میلیارد تومان و بیش از ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ برابر اعتبارات تملک دارایی استان از طریق مکاتبات با وزارتخانه‌ها و مسئولان ارشد کشور اعتبار برای استان سمنان گرفته شد.

وی خاطرنشان کرد: مدیران کل دستگاه‌های اجرایی باید تلاش کنند این اعتبارها را در کمترین زمان ممکن جذب کنند.

استاندار سمنان با بیان اینکه عمده دستگاه‌های اجرایی استان سمنان برای جذب اعتبارات فعال هستند، گفت: اما اندک دستگاه‌های اجرایی استان هم یا به علت آشنایی نداشتن با قوانین و یا ملاحظات مدیریتی رغبتی برای پیگیری در جذب اعتبارات ملی ندارند که این رویه باید اصلاح شود.

آشناگر تصریح کرد: برای جذب اعتبارات ملی باید تلاش شود تا سهم استان سمنان از اعتبارات شناور را بگیریم.

وی اضافه کرد: مطالبه هم استانی‌های عزیزمان در جذب اعتبارات ملی باید با اصرار و پیگیری اخذ شود و پیگیری‌ها برای جذب اعتبارات بسیار مؤثر است.

استاندار سمنان ادامه داد: مدیران در جذب ریالی طرح‌ها تلاش کنند و پیشرفت فیزیکی طرح‌های عمرانی با جدیت دنبال می‌شود.

آشناگر افزود: در ارزیابی عملکرد مدیران دستگاه‌های اجرایی و خدماتی استان سمنان باید بازنگری شود و یکی از مؤلفه مهم در عملکرد مدیران جذب اعتبارات ملی باشد.

استاندار سمنان تصریح کرد: برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی و اقتصادی استان سمنان که پیشرفت فیزیکی قابل‌توجهی دارند تا پایان دولت تدبیر و امید تلاش شود.

وی تصریح کرد: از ظرفیت اسناد خزانه برای تکمیل طرح‌های استان استفاده شود.

آشناگر گفت: آموزش نیروی انسانی در ادارات دولتی استان سمنان با جدیت پیگیری شود و برای اجرای طرح‌های آموزشی از اساتید مجرب بهره ببریم.

وی اضافه کرد: فروش اموال مازاد با جدیت از سوی دستگاه‌های اجرایی استان پیگیری شود و مدیران در ارتباط با فروش این اموال چسبندگی نداشته باشند و اعتبار حاصل فروش این اموال برای پرداخت پاداش پایان کار بازنشستگان خواهد بود.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

منبع: فارس

کلیدواژه: سمنان توسعه ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی جذب اعتبارات ملی استان سمنان طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۰۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار لرستان: وضعیت اعتبارات مصوباتی که به اتمام نرسیده‌اند، پیگیری می‌شوند

ایسنا/لرستان استاندار لرستان گفت: وضعیت اعتبارات مصوباتی از سفر رئیس جمهور که تا کنون به اتمام نرسیده‌اند از محل تعیین شده پیگیری خواهند شد.

ابوطالب شفقت امروز، پنجم اردیبهشت ماه در جلسه بررسی مصوبات سفر رئیس جمهور به لرستان، عنوان کرد: معاونین حوزه‌های اقتصادی و عمرانی موظف شدند گزارشی را از آخرین وضعیت مصوبات سفر و میزان اعتباراتی که می بایست تأمین شوند و تا کنون محقق نشدند با ذکر محل تأمین اعتبار آماده کنند.

وی ادامه داد: بر اساس این گزارش پیگیری های لازم از محل های تأمین اعتبار انجام خواهد شد تا بتوانیم با تحقق این اعتبارات پروژه ها را به سرانجام برسانیم.

استاندار لرستان بر تفاهم و وحدت رویه تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی و فراهم سازی زمینه مشارکت مردم در پیشبرد برنامه‌های دستگاه‌ها به عنوان دو اصل خدمتگزاری در دولت سیزدهم تأکید کرد و گفت: هیچ دستگاهی نباید منفعل عمل کند و باید در اجرای برنامه ها شرایطی فراهم شود تا مردم در زندگی شرافتمندانه مشارکت داشته باشند.

شفقت در خصوص اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور در استان و تأثیر آن در توسعه ی لرستان، ابراز کرد: اجرای کامل مصوبات سفر بر عهده مدیران دستگاه‌های اجرایی مربوطه بوده و نقش حوزه ی استانداری نظارت، هماهنگی و راهبری است.

وی تصریح کرد: در دستگاه‌های اجرایی باید از تورم نیروی انسانی در ستادهای مرکزی کاهش دهیم.

استاندار لرستان در این جلسه همچنین بر برنامه‌ریزی و اجرای مناسب برنامه‌های پشتیبانی و خدمت رسانی در روستاها تأکید و افزود: روستاها به عنوان محل‌های مولدسازی استان و بنگاه‌های اقتصادی، زنجیره‌های ارزش ساز بوده و باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرند.

در این جلسه دستگاه‌های ورزش و جوانان، دانشگاه علوم پزشکی، آب منطقه‌ای، آبفا، راه و شهرسازی، راهداری، بنیاد مسکن و شرکت ساخت و زیربناهای حمل و نقل گزارشاتی از تعداد مصوبات سفر رئیس جمهور و میزان تحقق آنها ارائه دادند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رونق و توسعه گردشگری شادگان با اختصاص اعتبار
  • استفاده از اعتبارات سفر رئیس‌جمهور برای تجهیز و تکمیل امکانات هلال‌احمر
  • انتقال آب از سد تالوار به بهار و کبودراهنگ ۱۰۰۰ میلیارد اعتبار می‌خواهد
  • جذب ۳۲۷ میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی و نفت در شهرستان کبودراهنگ
  • استاندار لرستان: وضعیت اعتبارات مصوباتی که به اتمام نرسیده‌اند، پیگیری می‌شوند
  • مسئولان مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور را پیگیری کنند
  • ضرورت توزیع عادلانه اعتبارات برای شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ
  • اعتبارات جبران خسارت‌های سیلاب ۹۸ در حوزه راه پرداخت نشده است
  • ضرورت ایجاد درآمدهای پایدار برای استان همدان
  • تخصیص 108 میلیارد اعتبار برای طرح های آب و خاک محمودآباد