Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-04@23:40:57 GMT

افزایش ۸ هزار و ۱۹۰ واحدی شاخص کل بورس

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۱۰۱۷۱

افزایش ۸ هزار و ۱۹۰ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۸ هزار و ۱۹۰ واحدی معادل ۰.۷۲ درصد به یک میلیون و ۱۴۸ هزار و ۶۶۶ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز چهارشنبه (۱۲ خرداد ماه) شاخص کل بورس با رشد هزار واحدی روی پله یک میلیون و ۱۴١ هزار واحدی قرار گرفت و این رند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۸ هزار و ۱۹۰ واحدی معادل ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷۲ درصد به یک میلیون و ۱۴۸ هزار و ۶۶۶ واحد رسید.

 

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۲۱۲۱ واحدی معادل ۰.۷۲ درصد به رقم ۲۹۷ هزار و ۴۸۴ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۶۶۱ واحدی معادل ۰.۱۷ درصد، عدد ۳۸۲ هزار و ۳۷ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۴۲۶  واحدی به رقم ۲۴۶ هزار و ۳۸۴ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۰۸۴۲ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۶۴۵ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۶۸۶۰ واحد افزایش به رقم ۸۳۹ هزار و ۱۰۱ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۳۵۹۴ واحد افزایش  همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۳۲۸ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

نمادهای فارس، برکت، غكورش و كوير بیش‌ترین تأثیر مثبت و نمادهای حكشتی، شبندر و وبملت بیشترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند. صبح امروز نمادهای فارس، برکت، کویر، غکورش به ترتیب با ۱۱۴۸،  ۱۹۷،‌ ۱۶۴، ۸۷ واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. همچنین شاخص کل فرابورس با اُفت  ۱.۸۷ واحدی وارد کانال ۱۷ هزار ۶۷۹ واحدی شد.

 

در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، شپنا، فارس، شتران، وغدیر و خودرو با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی کگل، خموتور و وامید، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد آبادا(تولید نیروی برق آبادان) با ۷.۲۲ درصد رشد و پس از آن، نمادهای کدما، پتایر، برکت، پکویر و حفاری بود. همچنین نماد معاملاتی خموتور(موتورسازان‌تراکتورسازی‌ایران‌) با ۲۷.۹۲ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای سبهان، وایران، ختراک، غبهنوش، کگاز و دامین قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۸۵۱ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۵۷۸ هزار و ۹۳۰ نوبت معامله و به ارزش ۴۸ هزار و ۳۳۷ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

 

 

یادآور می شود: روز گذشته (سه شنبه 11 خرداد) شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۵ هزار و ۴۳۲ واحدی معادل ۰.۴۷ درصد به یک میلیون و ۱۴۰ هزار و ۴۹۷ واحد رسید. شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۴۰۷ واحدی معادل ۰.۴۷ درصد به رقم ۲۹۵ هزار و ۴۳۸ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۱۶۲۷ واحدی معادل ۰.۴۲ درصد، عدد ۳۸۱ هزار و ۳۶۹ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۱۰۵۰ واحدی به رقم ۲۴۶ هزار و ۴۵  واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۷۲۱۸  واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۶۳۴ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۵۵۳۳ واحد کاهش به رقم ۸۳۲ هزار و ۲۶۹ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۵۶۴۹ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۳۱۴ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

در پایان معاملات روز گذشته نمادهای معاملاتی وبملت، شستا، شبندر، خودرو، پارسان و فملی با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فارس، برکت و اپال، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد کماسه (تامین‌ ماسه‌ ریخته‌گری) با ۴.۹۹ درصد رشد و پس از آن، نمادهای والبر، فپنتا، غپینو، برکت و شکربن بود. همچنین نماد معاملاتی خمهر (مهرکام‌پارس) با ۲۴.۴۶ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای کپشیر، رکیش، وملی، کفرا، خمحرکه و خاذین قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۷۳۱ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۰۸ هزار و ۷۱۳ نوبت معامله و به ارزش ۴۱ هزار و ۴۰۸ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: فرابورس معاملات بورس بورس واحد را به نمایش گذاشت نمادهای معاملاتی واحدی معادل ۰ شاخص کل بورس همچنین شاخص یک میلیون شاخص بازار شاخص قیمت پس از آن هزار واحد واحد رسید هم وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۰۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنایه روحانی به رئیسی: گفتند اینها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم

حسن روحانی اظهار داشت: آن‌ها مدعی بودند همه با هم و یکدست هستند، به همدیگر کمک می‌کنند تا مشکلات حل شود. گفتند این‌ها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم.

به گزارش سایت حسن روحانی، حسن روحانی در جلسه دوره‌ای خود با وزیران و معاونان رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، با یادآوری وعده‌های مسئولان فعلی به مردم برای حل مشکلات اقتصادی و مقابله با فساد و راه‌اندازی سریع همه کارگاه‌های تعطیل‌شده اظهار داشت: امروز حتماً آن شرایط ویژه وجود ندارد؛ شرایط فروش نفت هم خیلی فرق کرده است. آن‌ها مدعی بودند همه با هم و یکدست هستند، به همدیگر کمک می‌کنند تا مشکلات حل شود. گفتند این‌ها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم.

وی گفت: «در این ۳۰ ماه دولت سیزدهم، ارزش بورس ۴۶ میلیارد دلار تنزل پیدا کرده در حالیکه در ۳۰ ماهه اول دولت یازدهم، ۸٫۵ میلیارد دلار رشد داشت. در ۳۲ ماه دولت یازدهم، قیمت سکه ۱۱ درصد تنزل کرد، نرخ دلار هم در طول ۳ سال اول دولت یازدهم فقط ۹٫۸ درصد افزایش پیدا کرد. در سه سال اول دولت یازدهم رشد پایه پولی ۵۲ درصد بود، اما در این ۳۰ ماه اخیر، ۱۰۰ درصد شده است. تورم ۴۳ درصدی در مرداد ۹۲، در انتهای سال ۹۴ به ۸ درصد رسید و تا فصل اول سال ۹۷ هم تک‌رقمی ماند. بدانید که در تاریخ ایران فقط یک بار تورم ۴۰ درصدی در سه سال پشت سر هم را تجربه کردیم؛ آن هم زمان جنگ جهانی دوم از سال ۱۳۲۰ تا ۱۳۲۲ بود. شاید سال‌هایی تورم ۴۰ تا ۴۹ درصد هم تجربه کردیم، اما اینکه سه سال متوالی از ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ تورم بالای ۴۰ درصدی باشد را هرگز در ۸۰ سال اخیر تجربه نکرده بودیم.»

دیگر خبرها

  • پیش بینی بورس یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  •  پیش‌بینی بورس فردا ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سفارش‌های حمایتی بازارساز با نزدیک شدن شاخص کل بورس به نقاط خاص
  • قیمت جهانی موادغذایی بالا رفت
  • بازدید استاندار لرستان از روند ساخت مسکن ملی بروجرد
  • امکان ساخت ۴.۵ میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • کنایه روحانی به رئیسی: گفتند اینها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم
  • بازگشت ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی لرستان به چرخه تولید
  • پیشرفت ۶۵ درصدی پروژه ۱۸۰ واحدی زیتون گرگان
  • کارگاه دوره‌ای سرمایه‌گذاری به سبک ساده با همکاری سازمان بورس کشور برگزار شد