Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@16:05:32 GMT

بزرگداشت ناجی شاعر شهیر بافق

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۱۰۳۹۲

بزرگداشت ناجی شاعر شهیر بافق

ایسنا/یزد به مناسبت بزرگداشت شاعر شهیر شهرستان بافق، مرحوم «میرزا محمدجواد وکیلی بافقی» متخلص به (ناجی)، محفلی شاعرانه با حضور شاعران، ادیبان، هنرمندان و مسولان شهرستانی و استانی در خانه فرهنگ شهرداری برگزار شد.

«مهدی طلائی مقدم» فرماندار و رئیس ستاد سازماندهی جوانان بافق نیز در مراسم بزرگداشت ناجی بافقی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این مراسم و تاثیر آن در نشاط اجتماعی و تقویت هنر و ادبیات، با اشاره به توجه به مفاخر و مشاهیر عنوان کرد: مرور و خواندن زندگی مفاخر، پیوند نسل جوان را با افتخارات گذشته تاریخی ایجاد می‌کند و می‌تواند فرهنگ و هویت آن نسل را محکم و منسجم برای توجه به آینده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

                                                                                              

وی با بیان اینکه در حوزه مفاخر دست شهرستان بافق پر است، تصریح کرد: از شاخصه مفاخر فرهنگی پیوند عمیق آن‌ها با جامعه است که نسل جوان به آن نیاز دارد و شناساندن اندیشه و آثار آن‌ها می‌تواند در توسعه فرهنگی شهر تاثیر گذار باشد و فرمانداری در این زمینه همکاری و مساعدت خواهد کرد و از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.          

اولویت بزرگداشت مفاخری چون ناجی

«حسین ارجمند» رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بافق، ضمن بزرگداشت ناجی بافقی به عنوان یکی از شعرای شهرستان بافق از انجمن ادبی پژواک و فرمانداری تشکر کرد و اظهار کرد: بزرگداشت مفاخری مانند ناجی بافقی برای ما به عنوان یک اولویت اساسی اهمیت دارد و تمام تلاش وجدیت اداره فرهنگ و ارشاد این است که در ارتقای برنامه‌های فرهنگی در سطح شهرستان به شکل مناسب عمل کند.

وی ضمن تشکر از مساعدت فرماندار بافق در برگزاری مراسم تصریح کرد: ضرورت بزرگداشت یاد و خاطره مفاخر شهرستان باید مورد توجه واقع شود چرا که شهرستان بافق هنرمندان و مفاخر مطرحی دارد که نباید به دست فراموشی سپرده شود، بلکه باید جایگاه و شخصیت این مفاخر به همه معرفی شود و با برگزاری محافل ادبی و هنری یاد و خاطره آن‌ها گرامی داشته و جایگاه و ارزش مفاخر فرهنگی شهر حفظ شود.

برگزاری جلسات فرهنگی در بافق                                                

«محسن شریعتی» دبیر انجمن ادبی پژواک پس از خیر مقدم و تشکر از همکاری انجمن ادبی وحشی بافقی و انجمن هنرهای تجسمی، قدردانی از حضور عاشقان هنر و ادبیات، از برگزاری جلسات هفتگی این انجمن در پایان خرداد خبر داد و گفت: تنها راه اشاعه فرهنگ و هنر غنی ایرانی_اسلامی، همکاری و همبستگی انجمن‌های شهرستان بافق با یکدیگر هستند و از تمام هنرمندان دعوت می‌کند تا پژواک را در بهتر برگزار شدن مراسم یاری کنند و در هر برنامه شاهد یک مجموعه‌ای از هنرهای هفتگانه باشیم.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی انجمن ادبی پژواک بافق، «مهشید تقی‌زاده» از اقوام ناجی در بافق نیز پیام خود را به بافق رساند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری ناجی بافق یزد شهرستان بافق انجمن ادبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۰۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سارقان حرفه‌ای در بافق دستگیر شدند


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، فرمانده انتظامی شهرستان بافق بیان داشت: با اعلام سه مورد سرقت منزل و همچنین سرقت یک دستگاه موتورسیکلت درسطح شهر، مأموران کلانتری ۱۱ شهدا و پلیس آگاهی شهرستان بافق طی عملیات‌های جداگانه موفق شدند سه سارق را شناسایی و دستگیر کنند.


 سرهنگ طولابی نژاد افزود: ازسارقان اموالی از قبیل کولز گازی، ظروف مسی، دستگاه جوش، کابل و آهن آلات، ورق شیروانی و تعداد دیگری وسایل منزل و همچنین یک دستگاه موتورسیکلت کشف و طی مراحل قانونی تحویل مالباختگان شد.


 فرمانده انتظامی بافق تصریح کرد: سارقان به یگان انتظامی انتقال و پس از تشکیل پرونده، هر سه سارق جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شدند.

دیگر خبرها

  • تجلیل از مشاهیر، موجب اعتلای فرهنگی و هنری می شود
  • سارقان حرفه‌ای در بافق دستگیر شدند
  • تجلیل از دکتر سنگری ، پژوهشگر عاشورایی در دزفول
  • برگزاری همایش بزرگ عقیدتی سیاسی در بافق
  • دهیاران و شوراهای اسلامی در تنگستان مفاخر حوزه خود را معرفی کنند
  • نظامی گنجوی شاعر شهیر تفرشی
  • برگزاری مراسم گرامیداشت فردوسی ترکمن‌ها در همه شهرستان‌های گلستان
  • راهنمای سفر به بافق شهری در قلب کویر ایران
  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دورود منصوب شد
  • تجلیل از معلمان بازنشسته شهرستان بافق