Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@07:14:03 GMT

خراسان جنوبی از نظر کرونا به وضعیت عادی نرسیده است

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۱۰۵۳۴

خراسان جنوبی از نظر کرونا به وضعیت عادی نرسیده است

کامبیز مهدی‌زاده روز چهارشنبه در پنجمین نشست ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان که به ریاست رییس کل دادگستری خراسان جنوبی برگزار شد، افزود: هفته اول فروردین ماه متوسط تعداد موارد مثبت در کل استان ۱۵ مورد بود و الان حدود ۴۲ مورد است ولی هنوز به وضعیت پایه نرسیدیم.

وی گفت: در هفته اول اردیبهشت که از پیک چهارم عبور کردیم،  ۱۸۷ مورد بستری در بیمارستان و متاسفانه ۲۱ مورد مرگ ناشی از کرونا داشتیم و طی هفته چهارم اردیبهشت ماه تعداد بستری‌ها به ۵۸ مورد و آمار فوتی‌ها به سه مورد در استان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: میزان بستری در هفته اول فروردین حدود ۳.۳ نفر به ازای هر صد هزار نفر بوده واکنون حدود ۶.۹۹ است یعنی میزان بستری هم ۲ برابر هفته اول فروردین است.

وی افزود: با توجه به اینکه پس از خیز چهارم کرونا هنوز به وضعیت پایه نرسیدیم با کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جامعه احتمال افزایش موارد ابتلا در هفته‌های پیش رو وجود دارد.

مهدی‌زاده گفت: وضعیت پایه مساوی با پایین‌ترین میزان آمار مبتلایان پس از خیزهای قبلی است و رسیدن به وضعیت پایدار مستلزم رعایت همه‌جانبه دستورالعمل‌های بهداشتی است.

وی بر لزوم پرهیز از تجمعات به ویژه در مکان‌های مسقف تاکید و بیان کرد: از هم‌استانی‌ها درخواست داریم همچنان پروتکل‌های بهداشتی از قبیل ماسک زدن، شست و شوی مکرر دست‌ها، حضور نیافتن در تجمعات و اجتناب از سفرهای غیرضروری را رعایت کنند تا شاهد فروکش کردن این بیماری در استان باشیم و به یک وضعیت پایدار برسیم.

رییس مرکز بهداشت استان خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه فرایندها در زمان انتخابات باید برای ناظران بهداشتی کوتاه شود افزود: با توجه به تعدد شعبه‌های اخذ رای و تعداد محدود ناظران بهداشتی می‌طلبد که دستگاه‌های مربوطه نسبت به این مهم اقدام کنند.

وی گفت: ۸۷۶ شعبه اخذ رای برای تامین ناظر بهداشتی در استان به دانشگاه علوم پزشکی بیرجند معرفی شده است اما افرادی که طبق قانون می‌توانند در این سمت اقدام کنند، فقط ۱۳۰ نفر در استان هستند.

مهدی‌زاده بیان کرد: ۱۳۰ ناظر بهداشتی در شعب اخذ رای فعال خواهند بود بنابراین دستگاه‌ها باید نسبت به کوتاه شدن فرایندهای وقت‌گیر اقدام کنند. 

وی افزود: تعدادی از ناظران بهداشتی نیروهای شرکتی هستند که براساس ضوابط نمی‌توانیم کارت بازرسی برای آنان صادر کنیم و نامه کتبی خواهند داشت که درخواست داریم همکاری لازم صورت گیرد.

وی گفت: شعب اخذ رای از قبل به ما معرفی شوند تا کادر بهداشت نقایص بهداشتی را قبل از آغاز انتخابات بررسی کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی جزو مطالبات حقوق‌ عامه در انتخابات است و با ناقضان دستورالعمل‌ها برخورد قضایی خواهد شد.

حجت الاسلام یدالله وحدانی‌نیا افزود: متولیان اجرایی انتخابات باید نسبت به رعایت دستورالعمل‌ها توجه دقیق و همه‌جانبه داشته باشند.

وی گفت: تجمعات در فضای بسته و راه‌اندازی کارناوال‌های تبلیغاتی ممنوع است و جلسات ستادهای انتخاباتی در فضای بسته حتما باید با رعایت جمعیت مصوب براساس پروتکل‌ها باشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی افزود: در ارتباط با انتخابات، رییس ستادهای استانی مسوولیت رعایت پروتکل‌ها را برعهده دارند و نسبت به هر گونه تخلف مسوول هستند.

وی بیان کرد: نامزدها مسوول فضای مجازی خود را در مرکز استان و شهرستان‌ها به پلیس فتا معرفی کنند.

وحدانی‌نیا گفت: متولیان نسبت به انعکاس اقدامات انجام شده برای تامین پروتکل‌های بهداشتی پای صندوق‌های رای اقدامات لازم را انجام دهند و رسانه‌ها نیز برای ایجاد شور و شوق اقدام کنند و تیترهای با ماهیت یاس و ناامیدی به کار نرود.

وی تصریح کرد: کارمندان در دورکاری نمی‌توانند هیچ فعالیت انتخاباتی داشته باشند مگر اینکه آن روز در مرخصی باشند.

وی گفت: با تمهیداتی که اندیشیده شده بخصوص در خراسان جنوبی در مقایسه با دوره‌های قبلی شاهد خلق حماسه‌ای دیگر خواهیم بود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی افزود: حضور در انتخابات با نگاه حفظ دستاوردهای نظام برای هرکدام از ما تکلیف است که علاوه بر حضور باید مشوق حضور دیگران هم باشیم.

وی گفت: مردم هستند که در سرنوشت سیاسی خود سهیم‌اند و برای احقاق حق باید در پای صندوق رای حضور پیدا کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری بیرجند هم گفت: ۱۶۱ روستای بالای ۲۰ خانوار مرکز استان مشمول برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی هستند که در هشت روستا به دلیل نرسیدن به حد نصاب و بعضا رد صلاحیت انتخابات نخواهند داشت.

سعید برقی افزود: مبنا برای این ۱۶۱ روستا آخرین سرشماری نفوس و مسکن در سال ۹۵ است که از این تعداد چهار روستا جمعیت بالای هزار و ۵۰۰ نفر دارند که طبق قانون اعضای شورای آن پنج نفره خواهد بود.

وی گفت: ما به داوطلبان اعلام کردیم در راستای جلوگیری از بروز مسایل ترافیکی، دایر کردن هر گونه ستاد انتخاباتی در پنج نقطه شهر شامل مدرس حد فاصل ابوذر تا میدان اول، تقاطع مدرس، خیابان معلم میدان مادر تا ۱۵ خرداد، حاشیه میدان شهدا و مهرشهر خیابان حافظ غربی ممنوع است.

دبیر ستاد انتخابات شهرستان بیرجند اظهار داشت: به داوطلبان اعلام شده که هر داوطلب ۲ ستاد می‌تواند در شهرستان داشته باشد و در بیرجند که ۲ منطقه شهرداری دارد هر نفر در هر منطقه ۲ ستاد می‌تواند دایر کند.

وی یکی از ضرورت‌های راهبردی انتخابات ۱۴۰۰ را تلاش برای توازن بین سلامت و مشارکت در انتخابات عنوان کرد و گفت: هر گونه تجمع انتخاباتی، مراسم سخنرانی، گفت و گو و مناظره در فضای سربسته ممنوع است.

برقی افزود: جلسات و کارگاه‌های متعدد و پی در پی برای توجیه داوطلبان و نمایندگان در فرمانداری برگزار شده است.

معاون فرماندار بیرجند گفت: چون در شهرستان بیرجند انتخابات به صورت تمام الکترونیک خواهد بود آموزش‌های لازم برای آموزش کاربران انجام شده است.

وی افزود: برای هر شعبه اخذ رای یک ناظر بهداشتی به منظور  رعایت دقیق شیوه نامه‌های بهداشتی در نظر گرفته شده است.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، دومین میان دوره‌­ای مجلس خبرگان رهبری و نخستین میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی یازدهم، ۲۸ خرداد امسال برگزار می‌شود.

انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سراسر کشور در ۱۱ شهرستان استان خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها ویروس کرونا دادگستری مشارکت انتخاباتی خراسان جنوبی دانشگاه های علوم پزشکی فاصله گذاری اجتماعی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دادگستری مشارکت انتخاباتی ویروس کرونا دادگستری مشارکت انتخاباتی خراسان جنوبی دانشگاه های علوم پزشکی فاصله گذاری اجتماعی اخبار کنکور دادگستری خراسان جنوبی پروتکل های بهداشتی اقدام کنند پروتکل ها اخذ رای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۰۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات الکترونیک است / شهره ایرانیان به رعایت عفاف و حجاب

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی ظهر سه شنبه در حاشیه مراسم تودیع و معارفه استاندار مازندران حجاب و عفاف را از ارزش‌های اسلامی، دینی وملی یاد کرد و گفت: ایرانیان در طول زمان به رعایت عفاف و حجاب مشهور و معروف بوده‌اند.

وی با عنوان اینکه اجرای عفاف و حجاب یک دستور قانونی است و اکثر بانوان آن را اجرا می‌کنند، گفت: اندکی از بانوان ممکن است در این زمینه دچار اهمال و غفلت باشند و با تذکر باید به این ارزش ملی و قانونی و اسلامی احترام گذارند.

وزیر کشور با اظهار اینکه نیروی انتظامی با رعایت کرامت انسانی و اخلاقی در حال اجرای طرح است، گفت: قالب بانوان به این تذکر توجه دارند و اگر موارد معدودی توجه نکنند طبق قانون ورود می‌شود.

وحیدی از نیروی فراجا که با ورود افراد آموزش دیده اقدام به اجرای طرح نور کرده است، تقدیر کرد و حمایت مردم از طرح فراجا را قابل تقدیر دانست.

وزیر کشور همچنین با اظهار اینکه برای دور دوم انتخابات نیز تمهیدات لازم اتخاذ شده است، گفت: در این دوره تمامی فرایندها به صورت الکترونیک صورت می‌گیرد و زیرساخت‌های لازم فراهم شده است.

وی همچنین با اشاره به تغییر استانداران لرستان و مازندران گفت: برنامه‌ای برای تغییر استانداران نداریم و با قوت به کار خود ادامه می‌دهند.

وحیدی با اشاره به اجرای طرح آزادسازی ساحل در استان‌های شمالی نظیر مازندران گفت: بهسازی نوار ساحلی آزادشده از سوی شهرداری‌ها باید در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر 6086624

دیگر خبرها

  • محور کندوان یکطرفه می شود
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • وزیر کشور: فراجا نیرو‌های خود را در برخورد با بی حجابی توجیه کرده
  • استاندار لرستان: وضعیت اعتبارات مصوباتی که به اتمام نرسیده‌اند، پیگیری می‌شوند
  • ایمنی لیفتراک چیست و چه نکاتی را باید رعایت کرد؟
  • اظهارات جدید وزیر کشور درباره گشت ارشاد، حجاب و توجیه نیروهای فراجا
  • تامین آب پایدار درمناطق بلوچستان جنوبی و مرکزی
  • انتخابات الکترونیک است / شهره ایرانیان به رعایت عفاف و حجاب