Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تی ار تی ورلد، سیاستمداران رژیم صهیونیستی که برای برکناری بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر باسابقه این رژیم در حال تلاش هستند، تا قبل از پایان امشب فرصت دارند تا کابینه «تغییر»  را که متشکل از رقبای متفاوت است، زنده نگه دارند.

آن‌ها فقط تا پایان روز چهارشنبه مهلت دارند تا کابینه‌ای را که می‌تواند ۱۲ سال سلطنت مستقیم نتانیاهو را به پایان برساند، تشکیل دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی نفتالی بنت، رئیس حزب یامینا در بیانیه‌ای گفت: «تیم مذاکره کننده ائتلاف تمام شب را جلسه داشتند و برای ایجاد یک کابینه واحد گفتگو کردند و در تلاش هستند تا در اسرع وقت به توافق نهایی برسند.»

اما برای رسیدن به اکثریت ۶۱ کرسی در ۱۲۰ کرسی کنست، اتحاد آن‌ها باید سایر احزاب چپ و راست را نیز شامل شود و احتمالاً به حمایت سیاستمداران از هر جناحی احتیاج دارند.

این امر می‌تواند منجر به حکومتی شود که اختلافات عمیق ایدئولوژیکی در مورد موضوعاتی مانند اسکان صهیونیست‌ها در کرانه باختری و قدس اشغالی و نقش دین در سیاست به وجود آورد.

پس از چهارمین انتخابات بی نتیجه رژیم صهیونیستی در کمتر از دو سال، نتانیاهو مجدداً نتوانست ائتلاف خود را تشکیل دهد و بنابراین لاپید، رهبر حزب یش عتید، وظیفه تشکیل کابینه را از رووین ریولین، رئیس رژیم صهیونیستی  دریافت کرد.

آخرین آشفتگی سیاسی رژیم صهیونیستی بر مشکلات نتانیاهو که به اتهام کلاهبرداری، دریافت رشوه در زمان تصدی محاکمه می‌شود، افزود.

اگر نتانیاهو از قدرت برکنار شود، نمی‌تواند تغییراتی را در قانون اساسی ایجاد کند که به او مصونیت قضایی بدهد.

نتانیاهو که رئیس حزب راست گرایان لیکود است و به عنوان یک سیاستمدار فریبکار شهرت یافته، در تلاش است تا ائتلاف جدید را از بین ببرد.

وکلای لیکود با به چالش کشیدن حق بنت برای نخست وزیری سعی می‌کنند این ائتلاف نو ظهور را با مانع مواجه کنند. در همین حال مخالفان کابینه احتمالی، بنت و شرکای راست گرا او را به خیانت به رای دهندگان خود متهم کردند.

سخنگویان لاپید و بنت در اظهاراتی اعلام کردند که این دو از حفاظت امنیتی بیشتری برخوردار شده اند.

برای ایجاد اتحاد ضد نتانیاهو، لاپید باید توافق نامه‌های فردی با هفت حزب را امضا کند، اعضای آن سپس برای تأیید ائتلاف خود در پارلمان رای می‌دهند.

منصور عباس، رئیس حزب محافظه کار اسلامی رام، که دارای چهار کرسی است، به طور کلی برای هرگونه توافقی که شرایط زندگی اقلیت  عرب‌های فلسطینی را بهبود بخشد، همکاری می‌کند.

عفیف ابوموچ، یک تحلیلگر سیاسی روز سه شنبه گفت عباس به دنبال پست وزارت نیست، اما می‌خواهد ریاست دو کمیته پارلمان و بودجه جوامع عرب را بدست آورد.

او همچنین قصد داشت قانونی را لغو کند که مجازات‌های ساخت و ساز‌های غیرقانونی در قدس اشغالی را سخت‌تر کند و این به نظر می‌رسد که جامعه عرب را  تحت تأثیر قرار می‌دهد.

عباس روز سه شنبه به خبرنگاران گفت: «به نظر می‌رسد مذاکرات در مسیر پیشرفت قرار دارد. اما تا پایان آن، هیچ چیز تمام نشده است.»

اگر لاپید نتواند اکثریت را جمع کند و نمایندگان مجلس نتوانند در مورد نامزد دیگری برای نخست وزیری به توافق برسند، صهیونیست‌ها مجدداً به حوزه‌های رای گیری باز می‌گردند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نفتالی بنت بنیامین نتانیاهو رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۰۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب ممنوعیت فعالیت شبکه «الجزیره» در کابینه رژیم صهیونیستی

به نقل از اسپوتینک عربی، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز اعلام کرد کابینه وی به اتفاق آرا، بستن دفتر شبکه الجزیره قطر در سرزمین‌های اشغالی را تصویب کرده است.

به گزارش صدای ایران از ایرنا،رادیو رژیم صهیونیستی همچنین با اعلام خبر فوق، اعلام کرد که نتانیاهو گفته است این رژیم نمی‌تواند خواسته حماس مبنی بر پایان دادن به جنگ، خروج نیرو‌های ارتش رژیم اسرائیل از غزه و رها کردن این جنبش به حال خود در نوار غزه را بپذیرد.

از سوی دیگر، شبکه الجزیره در واکنش به این اقدام رژیم صهیونیستی، اعلام کرد: کابینه نتانیاهو، در اقدامی سرشار از گمراهی و افترا، همزمان با روز جهانی آزادی رسانه ها، تعطیلی دفاتر شبکه در سراسر سرزمین‌های اشغالی را تصویب کرده است.

شبکه الجزیره با محکوم کردن این اقدام رژیم صهیونیستی، آن را مجرمانه و تجاوز به حقوق بشر در زمینه دستیابی به اطلاعات دانست و بر حق این شبکه در ارائه خدمات به بینندگان خود در سراسر جهان تأکید کرد و آن را مطابق با معاهدات بین المللی دانست.

شبکه الجزیره خاطرنشان کرد: اقدام رژیم اسرائیل در سرکوب کردن رسانه‌های آزاد با هدف سرپوش گذاشتن بر جنایت هایش در زمینه کشتار و بازداشت روزنامه نگاران، ما را از انجام مسوولیت هایمان بازنخواهد داشت.

این شبکه قطری تأکید کرد: از ابتدای جنگ در غزه، بیش از ۱۴۰ خبرنگار فلسطینی در راه انعکاس حقیقت به شهادت رسیده اند.

شبکه الجزیره همچنین ضمن محکوم کردن ادعا‌های رژیم صهیونیستی درباره زیرپا گذاشتن اصول فعالیت رسانه ای، بر پایبندی این شبکه به ارزش‌های مذکور در اصول اخلاق کاری و حرفه‌ای تأکید کرد.

دیگر خبرها

  • تصویب حمله به رفح در کابینه نتانیاهو/ مقاومت فلسطین هشدار داد
  • لاپید کابینه رژیم صهیونیستی را به باد انتقاد گرفت
  • گیر کردن نتانیاهو در میان آرواره‌ها
  • وعده صادق و جنگ احزاب چه شباهت عجیبی؟!
  • وعده صادق و جنگ احزاب چه شباهت عجیبی؟! | روایت متفاوت حسین شریعتمداری از حمله ایران به اسرائیل
  • تصویب ممنوعیت فعالیت شبکه «الجزیره» در کابینه رژیم صهیونیستی
  • درگیری لفظی در جلسه کابینه رژیم صهیونیستی/ بن گویر خطاب به نتانیاهو: گالانت را برکنار کن
  • تصمیم نتانیاهو علیه الجزیره انتقام جویانه است
  • حماس: تصمیم نتانیاهو علیه الجزیره انتقام جویانه است
  • گزارش یدیعوت آحارونوت درباره بن‌بست نظامی صهیونیست‌ها در غزه