Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی نوبخت روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی هفت سال گذشته حدود ۲۵۰ هزار تن گندم مورد مصرف سالانه کارخانه‌های منطقه از تولید گندم داخل استان تامین شده است.

وی گفت: برداشت و خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان از دیروز در مراکز خرید دولتی شمال استان آغاز شده و برای خرید گندم ۴۴ مرکز خرید پیش‌بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارکرد: پارسال میزان خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان نسبت به خرید سال ما قبل آن هشت درصد افزایش داشت و با توجه به تمهیدات انجام شده و افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت خرید امسال گندم نسبت به سال گذشته پیش‌بینی می‌شود گندم مصرفی سالانه کارخانه‌های منطقه تا پایان فصل برداشت گندم از داخل استان تامین شود.

وی افزود: خشکسالی علاوه بر کاهش سطح تولید گندم بر کیفیت این محصول استراتژیک تاثیرگذار بوده و احتمال افزایش سطح گندم برداشت شده دچار آفت سن‌زده و عاری از کیفیت لازم را افزایش می‌دهد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل اظهارکرد: امسال علاوه بر افزایش دوبرابری قیمت خرید جهت افزایش انگیزه فروش گندم به دولت از سوی گندم‌کاران استان اعتبار موردنیاز برای پرداخت نقدی گندم خریداری شده از کشاورزان تامین شده است.

وی با بیان اینکه حمل و انتقال گندم تولیدی این استان به سایر مناطق کشور ممنوع است، افزود: در صورت احساس ضرورت ، حمل محصول گندم تولیدی این استان به سایر مناطق کشور  تنها با مجوزهای موردی و به صورت محدود انجام خواهد شد.

نوبخت تشریح کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراکز خرید تضمینی گندم ضرورت دارد و جلسات کارگروه خرید گندم با حضور تمامی ارگان‌های ذیربط انجام شده است.

او گفت: با هدف کاهش میزان آفت گندم خریداری شده از کشاورزان و کاهش هزینه‌های جابجایی گندم تجهیزات الک گندم در مراکز خرید اصلاح شده است.

وی میزان گندم خریداری شده از کشاورزان خلخال در سال گذشته را ۲ هزار و ۶۳۸ تن ذکر کرد و افزود: برای خرید این محصول  پنج میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریال به کشاورزان گندم‌کار این شهرستان پرداخت شده است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی گندم خلخال برداشت محصول استان اردبیل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی گندم خلخال وزارت جهاد کشاورزی گندم خلخال برداشت محصول استان اردبیل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران اخبار کنکور خرید گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۱۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، علی معتمدی پور با اشاره به اینکه امسال ۸۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته گفت: ۶۹ هزار هکتار از اراضی استان دیم و بقیه آبی است، ضمن اینکه سطح زیر کشت جو نیز ۲۸ هزار هکتار است. رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: تمهیدات لازم جهت خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان با اختصاص ۸ مرکز ویژه خرید تضمینی در استان در نظر گرفته و تجهیز شده است، همچنین خرید تضمینی کلزا نیز طبق دستور مقام عالی وزرات به بخش خصوصی واگذار شد. معتمدی پور با بیان اینکه ۷۰ درصد نیاز گندم مصرفی از داخل استان تامین شد و در سال زراعی جاری که با نام "جهش تولید با مشارکت مردم" توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، برنامه ریزی هدفمند جهت به کارگیری امکانات مورد نیاز برای برداشت به موقع و در کمترین زمان ممکن گندم به عنوان یک محصول راهبردی و شاخص‌ترین محصول در امنیت غذایی انجام گرفته است. این مسئول با بیان اینکه با هم افزایی و تلاش مضاعف در کنار هم در برداشت گندم و انجام مسئولانه رسالت تامین امنیت غذایی گام برداریم، گفت: در سال جاری حواله سوخت کمباین‌ها منوط به ارائه کارت معاینه فنی و همچنین معرفی نامه از مراکز جهاد کشاورزی با امضای کارشناس پهنه، به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی است.  

دیگر خبرها

  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • خرید تضمینی محصول گندم کشاورزان استان از اوایل خرداد ماه
  • آمادگی ۳۵ مرکز خرید تضمینی گندم و کلزا در لرستان
  • خرید بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • خرید تضمینی گندم به ۵۵۶ هزار تن رسید
  • امسال قطعی برق برای کشاورزان نخواهیم داشت
  • خرید تضمینی بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • خرید بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم در خوزستان
  • خرید ۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • تجلیل از نانوایان و کشاورزان نمونه در مرند