Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فلسطین الیوم، تامر الزعانین، سخنگوی موسسه فلسطینی «مهجة القدس» در گفتگو با رادیو القدس خواستار حمایت همه فلسطینیان از خضر عدنان، عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی شد.

او گفت: شیخ عدنان۴۳ ساله آغازگر پویش شکم‌های خالی بود و در اعتراض به سیاست بازداشت اداری یا موقت، سه بار دست به اعتصاب غذا زد و اشغالگران او را به علت حمایت از مردم فلسطین بازداشت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی این موسسه تصریح کرد: حمایت از خضر عدنان نباید به تجمع‌های اعتراضی محدود شود بلکه شخصیت‌های سیاسی و حزبی فلسطین نیز باید از خود اقداماتی نشان دهند.

الزعانین تاکید کرد: صدای شیخ عدنان در حمایت و پشتیبانی از مقاومت فلسطین در نبرد سیف القدس بسیار شاخص بود.

شیخ عدنان که بیش از ۱۲ بار بازداشت شده و بیش از ۸ سال در زندان‌های رژیم صهیونیستی بوده است، مجدد دست به اعتصاب غذا زده است و درحال سپری کردن چهارمین روز اعتصاب غذای خویش است.

الشیخ خضر عدنان بار‌ها به بازداشت‌های اداری رژیم صهیونیستی اعتراض کرده بود و به دفعات نیز به دست نظامیان این رژیم بازداشت شده بود، بار آخر یک سال‌ونیم پیش بود که او بعد از ۵۸ روز اعتصاب غذا از زندان آزاد شد و خانواده‌اش این را سومین پیروزی الشیخ خضر عدنان می‌دانستند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اسیر فلسطینی اعتصاب غذا مسئله فلسطین خضر عدنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۱۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتصاب غذای دانشجویان دانشگاه پرینستون در همبستگی با غزه

گروهی از دانشجویان دانشگاه آمریکایی پرینستون به نشانه همبستگی با فلسطینیان در نوار غزه دست به اعتصاب غذا زدند.

به گزارش ایسنا، اعضای «اردوگاه همبستگی فلسطین» در دانشگاه پرینستون روز شنبه و در بیانیه‌ای اعلام کردند: ما برای همبستگی با فلسطینی‌های غزه که از محاصره مداوم اسرائیل رنج می‌برند، اعتصاب غذا را آغاز کرده‌ایم.

به نقل از آناتولی، بیانیه این دانشجویان می‌افزاید: این اعتصاب پاسخی به امتناع دولت از پاسخگویی به خواسته‌های ما برای جدایی و عدم سرمایه‌گذاری از اسرائیل است.

اعضای «اردوگاه همبستگی فلسطین» در دانشگاه پرینستون عنوان کردند: داده‌های سازمان ملل نشان می‌دهد که غزه بیشترین تعداد افرادی را که با قحطی فاجعه‌بار مواجه هستند، در خود جای داده است.

از ۱۸ آوریل، دانشگاه‌های آمریکا صحنه جنبش دانشجویی برای حمایت از نوار غزه در مقابله با جنگ رژیم صهیونیستی بوده است. این جنبش سپس به دانشگاه های چندین کشور مانند فرانسه، انگلستان، آلمان، کانادا و هند گسترش یافت.

ارتش رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر با حمایت آمریکا حملات مرگباری را علیه غزه انجام داده است که در آن حدود ۳۵ هزار نفر به شهادت رسیده‌اند که بیشتر آن‌ها زن و کودک هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ادامه اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا؛ بازداشت ۲۵ نفر در دانشگاه ویرجینیا
  • تاکید عربستان بر لزوم برقراری آتش‌بس فوری در غزه
  • تاکید مقاومت فلسطین بر کارشکنی اشغالگران در مذاکرات/ الرشق رژیم صهیونیستی را تهدید کرد
  • رایزنی وزیران امور خارجه ایران و بنگلادش در مورد آخرین تحولات غزه
  • بازداشت بیش از ۲۳۰۰ دانشجوی حامی فلسطین در آمریکا
  • اعتصاب غذای دانشجویان دانشگاه پرینستون در همبستگی با غزه
  • ادامه حمایت دانشجویان آلمانی و فرانسوی از مردم فلسطین
  • بازداشت دستکم ۲۱۰۰ نفر در تظاهرات حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • بازداشت دستکم ۲ هزار حامی فلسطین در بیش از ۴۰ دانشگاه آمریکا
  • تشدید سرکوب و بازداشت دانشجویان در آمریکا