Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@02:32:31 GMT

روسیه: رزمایش ناتو را زیرنظر داریم

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۱۱۴۲۵

روسیه: رزمایش ناتو را زیرنظر داریم

به گزارش  ایرنا ، کوناشنکوف روز چهارشنبه گفت: "وزارت دفاع فدراسیون روسیه از نزدیک بر آماده سازی و اجرای رزمایش"  "اوکراین و آمریکا که با مشارکت کشورهای ناتو در حال انجام است، نظارت دارد و در صورت لزوم، به منظور تأمین امنیت نظامی فدراسیون روسیه واکنش مناسب را خواهد داد.

وی همچنین خاطرنشان کرد که این رزمایش از نظر وضعیت حوزه های دریایی  از، "مرزهای واقعی فعالیت نظامی آن بسیار فراتر از بخش اوکراین دریای سیاه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه پیشتر گفته بود : آمریکا و ناتو در دریای سیاه با اقدامات تحریک آمیز خود وضعیت منطقه را متشنج و پرتنش کرده اند.

  وی گفت: اوضاع راهبردی در جنوب غرب روسیه بخاطر تلاش برخی کشورها برای افزایش حضور نظامی خود متشنج و پرتنش شده است.

به گفته وزیر دفاع روسیه، دولت اوکراین همچنان برای بی ثبات کردن اوضاع تلاش می کند.

پیشتر هم در سال جاری  ناتو در این منطقه رزمایش بزرگی را اجرا کرده بود.

اختلافات ناتو و روسیه در سال جاری بر سر مسائلی نظیر کریمه ، اوکراین و ناوالنی ( منتقد دولت روس) به شدت افزایش پیدا کرده است.
 

برچسب‌ها اوکراین روسیه دریای سیاه ناتو ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوکراین روسیه دریای سیاه اوکراین روسیه دریای سیاه ناتو ایالات متحده آمریکا اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۱۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور وزیر دفاع روسیه به ارتش برای اختصاص تسلیحات بیشتر در جنگ اوکراین

به گزارش قدس آنلاین، درجریان نشستی با فرماندهان ارتش نظامی روسیه درمورد جنگ اوکراین، «والری گراسیموف» (Valery Gerasimov) مسئول عملیات این جنگ، گزارشی به سرگئی شویگو ارائه کرد.

وزیر دفاع روسیه نیز طی بیانیه‌ای اعلام کرد: به منظور حفظ سرعت مورد نیاز ( در عملیات) تهاجمی، لازم است تا حجم و کیفیت تسلیحات و تجهیزات نظامی ارائه شده به نیروها افزایش یابد.

روسیه تاکنون یک پنجم از خاک اوکراین را تحت کنترل خود دارد و طی هفته های اخیر پیشرفت هایی در مناطق شرق اوکراین داشته است.

گفتنی است؛ درحالی وزارت دفاع روسیه از صدور دستور افزایش تسلیحات نظامی به جبهه های جنگ با اوکراین خبر می دهد که طی هفته های اخیر کنگره و کاخ سفید بسته کمک های نظامی ۶۱ میلیارد دلاری به کی یف را تصویب کرده و پنتاگون نیز از کمک جداگانه ۶ میلیارد دلاری دیگر به اوکراین خبر می دهد.

ر ئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ۱۴۰۰) عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه/اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد می‌خرد
  • دستور وزیر دفاع روسیه به ارتش برای اختصاص تسلیحات بیشتر در جنگ اوکراین
  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد/ پول نمی‌دهیم
  • آخرین تحولات اوکراین| تاکید دبیرکل ناتو بر انتقال سریع تسلیحات به کی‌یف
  • ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست
  • تحولات اوکراین| زلنسکی ناتو را به بدقولی متهم کرد
  • نشست وزرای دفاع ناتو برای ادامه حمایت از اوکراین برگزار می‌شود
  • استولتنبرگ: آمریکا و متحدان اروپایی فقط وعده کمک به اوکراین داده‌اند
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد/ استولتنبرگ: ارسال سلاح