Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، حجت‌الاسلام حمزه خلیلی، با تاکید بر به خسارات زیادی که به اهالی روستای خرشک وارد شده است، به دادستان رودبار دستور داد تا با تشدید قرار، نسبت به بازداشت متهمان حادثه معدن خرشک و احقاق حقوق مردم این منطقه اقدام کند.

به گفته این مقام قضایی، دستگاه قضایی در سه مرحله با سازمان‌های متولی نامه نگاری کرده و خواستار توقف برداشت معدن خرشک شد که متاسفانه توجهی به آن نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش‌ها، تخریب زیرساخت‌ها، آسیب زیست محیطی، تخریب ۲۰۰ هکتار اراضی کشاورزی، منازل مسکونی و مدرسه روستای خرشک را از جمله آثار مخرب فعالیت این معدن بوده است و سازمان صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی صدور مجوز و نظارت بر این معدن، یکی از مسببین این حادثه است.

با این حال مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در رابطه با این خبر به همشهری آنلاین گفت: بر اساس نظر دستگاه قضا معدن‌کار مقصر شناخته شده و تحت پیگرد است با این حال برای بررسی علل حادثه رانش زمین باید نظر کارشناس لحاظ شود.

فرهاد دلق‌پوش بیان کرد: طبق حکم دادستانی این معدن دو سال بود که فعالیت نداشت و در مجموع از سال ۹۶ هیچ مجوز ایجاد معدن در گیلان صادر نشده است. اما برای بررسی دلایل رانش زمین نیازمند نظر فنی و کارشناسی هستیم. ضمن اینکه قبلا در خصوص گذر خط لوله نفت از این مسیر هشدارها داده شده بود.

کد خبر 605213 برچسب‌ها استان گیلان وزارت دادگستری وزارت صنعت، تجارت و معدن معدن رانش‌زمين

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان گیلان وزارت دادگستری وزارت صنعت تجارت و معدن معدن رانش زمين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۱۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حادثه دریایی جدید در آب‌های اطراف یمن

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که حادثه دریایی جدیدی در آب‌های اطراف یمن به وقوع پیوسته است.

این سازمان انگلیسی بیان کرد: گزارشی را در خصوص وقوع حادثه در فاصله ۱۷۷ مایل دریایی از جنوب شرق منطقه نشطون یمن دریافت کردیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: این گزارش اشاره می‌کند که یک قایق کوچک که ۴ نفر سوار آن بوده‌اند به یک کشتی نزدیک شده است.

سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس تاکید کرد: این کشتی در امنیت قرار گرفته و به مسیر خود ادامه داده است. مقامات ذیربط در این مورد تحقیقاتی را صورت خواهند داد.

کد خبر 6091459

دیگر خبرها

  • مدرسه صادرات ایران افتتاح شد
  • انگلیس : یک حادثه دریایی جدید در سواحل یمن رخ داده
  • ۱۵۵ کشته و زخمی در سیل و رانش زمین در کنیا
  • انگلیس: یک حادثه دریایی جدید در سواحل یمن رخ داده است
  • ۱۱۱ فرصت سرمایه‌گذاری پیش‌بینی و معرفی شده است
  • حادثه دریایی جدید در آب‌های اطراف یمن
  • ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در استان سمنان
  • حضور نمایندگان ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • حضور نماینده ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • ۱۷ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش اصناف قم انجام شد