Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علیرضا آشناگر استاندار سمنان در سومین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان ضمن آنکه وضعیت جذب اعتبارات در استان سمنان را نسبتا خوب توصیف کرد افزود:نیاز است دستگاه‌های اجرایی استان برای جذب اعتبارات ملی و همین طور جذب اعتبارات مربوط به خسارات ناشی از وقوع بلایای طبیعی بیش از گذشته اصرار و پیگیری داشته باشند تا بتوانند در پرداخت خسارات وارده و تامین و بهره برداری از پروژه‌های نیمه تمام استانی تا پایان دولت وقت موفق عمل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آشناگر اظهار داشت:سال گذشته در فروش اموال مازاد دستگاه‌های اجرایی، مسئولان ذی ربط موفق عمل کردند و این باعث شد مشکلات در حوزه پرداخت حقوق کارکنان به ویژه کارکنان بازنشسته نهاد‌ها کاهش یابد و ضروری است این گام در سال جاری نیز ادامه یابد.

استاندار در خصوص جذب نیرو در دستگاه‌های اجرایی اظهار داشت: سیستم جذب نیرو در استان برای افزایش بهره وری در جذب افراد متخصص و توانمند و انجام تخصصی امور، نیازمند نظم و آموزش بیشتر است.

او ضمن بیان اینکه ۷۳ درصد دستگاه‌های اجرایی استان از ظرفیت‌هایی همچون اسناد خزانه بهره برده اند این را هم گفت که از میان ۲۰ شهرداری فعال در استان تنها ۳ شهرداری موفق به جذب اسناد خزانه شده اند که لازم است معاون عمرانی استانداری گزارش ماهانه از عملکرد فعالیت دستگاه‌های اجرایی به استاندار ارائه دهد.

همچنین در این جلسه نادر مالکی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سمنان در گفتگو با خبرنگار ما گفت:در اولویت اول سازمان برنامه ریزی استان، تلاش برای جذب اعتبارات دستگاه‌های اجرایی استان شامل اعتبارات ملی، اعتبارات استانی و اعتبارات سفر تا پایان تیرماه است.

او افزود: در سال گذشته اعتبارات استانی کافی برای همه دستگاه‌های اجرایی استان سمنان و شهرستان‌های آن در نظر گرفته شد که با پیگیری مدیران دستگاه‌های اجرایی مربوطه و مسئولان ذی ربط در تلاش برای جذب این اعتبارات و افتتاح پروژه‌های عمرانی که قابلیت بهره برداری دارند هستیم.

مالکی این را هم گفت که ظرفیت‌های قانون بودجه در سال ۱۴۰۰ به صورت مکتوب به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده تا بتوانند نهایت استفاده را از ظرفیت‌های موجود برای جذب اعتبارات داشته باشند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سمنان با اشاره به اینکه افزایش اعتبارات هزینه‌ای شهرستان‌ها مناسب است اذعان داشت: توزیع استانی اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی از محل اعتبارات عمرانی که شامل هزینه‌های جاری دستگاه‌ها و نهاد‌ها می‌شود بین دستگاه‌های اجرایی استان و شهرستان‌ها انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پروژه های عمرانی جذب اعتبارات دستگاه های اجرایی استان جذب اعتبارات برنامه ریزی استان سمنان دستگاه ها برای جذب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۱۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصفیه خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی آب و فاضلاب هرمزگان، ذوالفقار مهدی زاده در حاشیه بازدید از تصفیه خانه بشاگرد اظهار داشت: با توجه به اهمیت پروژه و بهره مندی جمعیت زیادی از مردم بشاگرد از اجرای این طرح در تلاش هستیم تا اوایل تیرماه آبگیری این تصفیه خانه انجام شود.

وی میزان ظرفیت این تصفیه خانه را ۱۷۰ لیتر بر ثانیه عنوان کرد و افزود: پیشرفت این پروژه از لحاظ کمی و کیفی قابل قبول است و طی دو سال گذشته با تأمین منابع مالی، تکمیل این پروژه سرعت گرفته است و تلاش می‌کنیم اعتبارات مورد نیاز این پروژه را تخصیص دهیم.

معاون مهندسی و توسعه آبفای کشور ادامه داد: بخشی از اعتبارات این پروژه نیز از محل مولدسازی با تلاش استاندار انجام خواهد شد که انتظار داریم با پیگیری‌ها این مهم به سرانجام برسد.

مهدی زاده همچنین تلاش‌های مدیرعامل آبفای هرمزگان را در زمینه آبرسانی به روستاها ستود.

در این بازدید همچنین عبدالحمید حمزه پور، پیشرفت فیزیکی تصفیه خانه بشاگرد را ۴۶ درصد عنوان کرد که ارزش فعلی آن ۴۰۰ میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: در حال حاضر از طریق نصب پکیج اضطراری، ۳۰ لیتر بر ثانیه آب تولید و برای تأمین آب یک شهر ۹ روستا پمپاژ می‌شود.

کد خبر 6088367

دیگر خبرها

  • اتمام ۱۰ پروژه عمرانی بلاتکلیف در شمال تهران
  • عملیات اجرایی بیمارستان عسلویه نیمه نخست امسال آغاز خواهد شد
  • استمرار عملیات‌های عمرانی و اجرایی شهرداری سمنان
  • اتمام حجت معاون قضایی دادگستری کرمان پیرامون اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌های مدیران
  • تصفیه خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • سهم حدود ۱۴ درصدی وزارت بهداشت از بودجه دولت/ بودجه کدام دانشگاهها جهش داشت؟
  • استاندار لرستان: وضعیت اعتبارات مصوباتی که به اتمام نرسیده‌اند، پیگیری می‌شوند
  • مسئولان مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور را پیگیری کنند
  • تأکید استاندار بر پیگیری اعتبارات طرح‌های نیمه تمام لرستان
  • لزوم تسریع در اجرای طرح‌های نیمه تمام سقز