Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: اگر مدل اقتصادی خوبی تعریف شود، صنایع بزرگ آمادگی ایجاد نیروگاه برای تامین برق صنایع را دارند.

به گزارش  وزارت صنعت، معدن و تجارت، «سعید زرندی» در جریان حضور در شرکت توانیر و بازدید از مرکز پایش برق کشور افزود: صنایع آمادگی کمک به تامین برق کشور را دارد و باید یک مدل اقتصادی مطلوب تعریف شود تا در حدود ۶ هزار مگاوات در چند سال آینده در زمینه ساخت نیروگاه‌ها سرمایه‌گذاری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: اکنون تعدادی مولد کوچک برق در سراسر کشور وجود دارد که تعدادی از آنها غیرفعال است و مقرر شد همه آنها که حدود ۴۷۵ مگاوات ظرفیت تولید برق دارند، برای کمک به تامین برق کشور فعال شوند.

زرندی ادامه‌داد: در این زمینه توافق شد بدهی سال‌های گذشته به مولدهای کوچک تولید برق توسط توانیر پیگیری و رفع شود.

وی بیان‌داشت: برای کمک به عبور از پیک مصرف برق تغییراتی در ساعت کاری برخی صنایع که قرارداد تشویقی با وزارت نیرو دارند ایجاد شده تا مصرف برق صنایع به ساعت‌های غیر پیک منتقل شود.

زرندی اضافه‌کرد: بنگاه‌هایی که قرارداد تشویقی با وزارت نیرو نداشته‌اند توسعه می‌یابند تا با همکاری صنایع و وزارت نیرو از این دوران عبور کنیم.

وی اظهار داشت: اصلاح قیمت خرید برق از مولدهای مقیاس‌کوچک از موضوعاتی است که لازم است وزارت نیرو برای آن چاره‌اندیشی کند تا رغبت بیشتری در این زمینه فراهم شود.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت خاطرنشان‌کرد: نزدیک به ۲ هزار مگاوات برق نیروگاه‌های صنایع معدنی نیز به کمک تامین برق کشور خواهد آمد.

به گزارش ایرنا، روز گذشته وزیر صنعت، معدن و تجارت در جریان سفر به استان البرز با اشاره به تامین برق برای واحدهای صنعتی کشور گفت: موافقت‌نامه تامین و تولید پنج‌هزار مگاوات نیروگاه جدید با همکاری وزارت نیرو و توسط واحدهای صنعتی بزرگ انجام خواهد شد.

 

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: وزارت نیرو تامین برق برق کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۱۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت نیرو: امسال خاموشی نداریم

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ همایون حائری در پاسخ به این سوال که آیا برای امسال پیش بینی برای وقوع خاموشی و انتشار جداول در این راستا شده است؟ گفت: با توجه به تدابیر در نظر گرفته شده پیش بینی برای خاموشی‌ها نداریم.

بیشتر بخوانید؛ نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری برق در تابستان آماده می‌شوند

حائری ادامه داد: انشاالله با تلاش‌های صورت گرفته و مدیریت مصرف می توانیم تابستان را پشت سر بگذاریم.

وی در خصوص میزان ناترازی برق در کشور، اظهار کرد: ۲۰ هزار مگاپات ناترازی برق که اعلام شده صحت ندارد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی افزود: نمی توان عدد دقیقی را اعلام کرد، چراکه ناترازی برق بستگی به مدیریت مصرف دارد.

ناترازی برق به حدود ۱۱ هزار مگاوات می رسد

به تازگی مصطفی رجبی مشهدی - مدیرعامل توانیر - درباره رقم ناترازی برق در تابستان سال جاری گفت: اگر مشارکت مردم نباشد ناترازی زیاد است؛ اما پیش بینی ما این است با پویش با انرژی و مشارکت مردم ناترازی به حداقل ممکن برسد.

به گفته وی در ابتدای دولت رقم ناترازی حدود ۱۴ هزار مگاوات بود پیش بینی این است؛ امسال با اقداماتی که صورت می گیرد به حدود ۱۰ تا ۱۱ هزار مگاوات برسیم.

تعریف ۱۸۰ برنامه و شروع پویش با انرژی برای گذر از تابستان احتمال خاموشی در کشور را کمرنگ کرده است، اما انتظار می‌رود که مردم همکاری لازم را در این بخش داشته باشند تا تابستان امسال را بدون خاموشی پشت سر گذاشته شود.

کد خبر: 1229395 برچسب‌ها وزارت نیرو

دیگر خبرها

  • معاون وزیر نیرو: امسال خاموشی نداریم
  • وزارت نیرو: امسال خاموشی نداریم
  • رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان
  • افزایش تولید گاز / خوراک پتروشیمی ها تامین شد؟
  • گام ستاد اقلیم و محیط زیست برای رسیدن به الگوی کاهش آلایندگی در نیروگاه‌ها و صنایع بزرگ
  • ۱۳ همت مبلغ یک ماه میزان مصرف صنایع بزرگ از گاز کشور
  • تامین ۲.۵ تا ۳ درصد برق کشور در نیرو‌گاه شهید مفتح
  • بررسی ورود صنایع بزرگ به حوزه استارت‌آپی کشور در رویداد استیج اینوتکس ۲۰۲۴
  • دو هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور افزوده شد
  • رفع نیاز‌های فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان