Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان ایلام از تعیین شعب ویژه برای رسیدگی به تخلفات و جرایم انتخاباتی با رویکرد پیشگیرانه و در وقت فوق‌العاده خبر داد.

خبرگزاری میزان - چهارمین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان ایلام به ریاست علی دهقانی، رئیس کل دادگستری ایلام و با حضور اعضاء ستاد در سالن جلسات حوزه ریاست دادگستری استان ایلام برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دهقانی اظهار کرد: از همه اقشار مختلف مردم برای حضور در انتخابات دعوت می‌کنیم و لازم است هر کس در هر جایگاهی به تکلیف خود برای حضور در انتخابات و تحقق فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر حضور حداکثری عمل کند.

رئیس کل دادگستری استان ایلام ادامه داد: همه سازمان ها، نهادها، مدیران و کسانی که در زمینه انتخابات نقش دارند باید به تکلیف خود به نحو موثر عمل کنند تا مشارکت حداکثری تحقق یاید.

وی تاکید کرد: بر اساس ماده ۲۱ قانون انتخابات، کلیه وزارتخانه‌ها، سازمان ها، ادارات دولتی، مؤسسات وابسته به دولت و نهاد‌های انقلابی موظفند که حسب درخواست وزارت کشور، استانداران، فرمانداران و بخشداران، کارکنان و سایر امکانات خود را تا خاتمه انتخابات در اختیار آنان قرار دهند تا انتخابات به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

دهقانی تاکید کرد: هر گونه جهت گیری و خروج از بی طرفی از سوی مجریان انتخابات منع قانونی دارد و باید در رفتار سازمانی مدیران به این نکته توجه ویژه شود و هر گونه شائبه جانب داری نباید وجود داشته باشد.

عالی‌ترین مقام قضایی استان ایلام بر جایگاه ویژه و اهمیت وظایف سازمان بازرسی استان ایلام در نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های مسئول در برگزاری انتخابات اشاره کرد و اذعان داشت: دستگاه قضایی استان ایلام با نظارت دقیق و اتخاذ رویکرد پیشگیرانه مانع از سواستفاده از بیت‌المال و اموال عمومی له یا علیه هر یک از نامزد‌های انتخابات می‌شود.

بیشتر بخوانید:

تمهیدات دستگاه قضایی آذربایجان غربی به منظور پیشگیری از جرایم وتخلفات انتخاباتی

رئیس کل دادگستری استان ایلام افزود: در راستای رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی، شعب ویژه برای رسیدگی تعیین شده است و به تخلفات و جرایم انتخاباتی البته با رویکرد پیشگیرانه و در وقت فوق‌العاده رسیدگی خواهد شد.

دهقانی در پایان بیان کرد: ارتکاب جرم و تخلف انتخاباتی توسط هر کسی و در هر جایگاهی صورت گیرد دستگاه قضایی با رعایت اصل بی طرفی و استقلال به آن رسیدگی خواهد کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: رئیس کل دادگستری استان ایلام تخلفات انتخاباتی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رئیس کل دادگستری استان ایلام تخلفات انتخاباتی رئیس کل دادگستری استان ایلام تخلفات انتخاباتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۱۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اغلب تخلفات در بین کارمندان ناشی از جهل به قوانین است

به گزارش خبرگزاری مهر، اسکندر آراسته با بیان اینکه اغلب تخلفات در ادارات و در بین کارمندان ناشی از جهل به قوانین است، گفت: آشنایی هر چه بیشتر کارمندان با قوانین و مقررات جاری از بسیاری مسائل و معضلات جلوگیری کرده و از تخلف که سرآغاز شکل گیری فساد است جلوگیری می‌کند.

رئیس گروه دبیرخانه هیأت عالی نظارت افزود: کارمندان الزاماً باید آشنایی اجمالی به قانون رسیدگی به تخلفات اداری و آئین نامه اجرایی، تکالیف و وظایف خود و سایر قوانین و مقررات مربوطه داشته باشند و در جریان این امر قرار گیرند.

آراسته افزود: در صورت فعل یا ترک فعل یا قصور و تقصیر در افعال و اقدامات اداری، مجازات خواهند شد.

رئیس گروه دبیرخانه هیأت عالی نظارت و هیأت همراه از دبیرخانه‌های هیأت تخلفات مستقر در استانداری، اداره کل آموزش و پرورش، علوم پزشکی، جهاد کشاورزی و قوه قضائیه بازدید و به بررسی عملکرد اعضای هیأت در سال ۱۴۰۲ پرداختند.

کد خبر 6091798

دیگر خبرها

  • فهرست انتخاباتی جامعه اسلامی مهندسین در دور دوم منتشر شد
  • بسیاری از ناظران انتخاباتی فرهنگیان هستند
  • انتخابات آتی ژیمناستیک و بازهم تخلفات قانونی
  • کدهای انتخاباتی کاندیداهای راه یافته به مرحله دوم اعلام شد
  • رئیس دادگستری تهران : تا ۲۷ خرداد تمامی وسایل نقلیهٔ توقیفی از پارکینگ‌ ها خارج می‌شوند
  • پرونده قاچاق ۸۰۰۰ لیتر گازوئیل در دادگستری یاسوج رسیدگی شد
  • اغلب تخلفات در بین کارمندان ناشی از جهل به قوانین است
  • ضبط مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیمای اصفهان
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد