Web Analytics Made Easy - Statcounter

«علیرضا زاکانی» روز چهارشنبه و در جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه‌های تهران اظهار کرد: دو نگاه در  انقلاب اسلامی وجود دارد که هر دو نگاه بین انسان، طبیعت و جامعه است. یک نگاه توسعه غربی و تملک از بهره‌کشی به سود طبیعت است و نگاه دیگر به فرد به عنوان انسان لذت‌جو است.

به گزارش ایرنا، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه در این نگاه همه چیز در خدمت اقتصاد است، گفت: امام خمینی با شعارهای عدالت، آزادی و معنویت پا به عرصه گذاشت و نوع نگاهش نسبت به غرب متفاوت بود و طبیعت را یک فرصت می‌دانست که باید از آن استفاده کرده و از این ثروت به عنوان  میراثی برای جامعه بهره برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: در فرهنگ امام خمینی فرهنگ جایگاه مهمی دارد و فرهنگ از مقوله سیاست و اقتصاد و اجتماع جدا نیست.

زاکانی با اشاره به چهار رویکردی که در برنامه های خود دارد، گفت: در  مرحله نخست فوریت را در برنامه داریم و در  بعد دوم که در عرصه فرهنگ و اجتماع است، هدف ما تربیت، فرهنگ و دین است زیرا در هیچ جای دین نگفته است که در جامعه سختی ایجاد کند تا جامعه متحول شود.

وی با بیان اینکه تعلیم و تربیت به یک بخش خاص محدود نمی شود، گفت: تحول در مدرسه، مسجد، سربازخانه، زندان و هر جای دیگری باید رخ دهد و در هر جمعیتی باید نگاه تربیتی به این موضوع داشت.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره رویکرد سوم خود گفت: امنیت و ساخت جدید با هدف توسعه آزادی ها و پذیرفتن حق نظارت مردم بر خود و حق اعتراض مردم با نهاد سازی، برنامه سوم است که باید محقق شود.

وی درباره رویکرد چهارم در سیاست خارجی گفت:‌ سیاست خارجی ما به عنوان رویکرد هوشمند باید در اختیار جمهوری اسلامی قرار بگیرد تا سبب عظت ملی شود و در اینجا استفاده از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور بسیار مهم است.

زاکانی با بیان اینکه دولتش، دولت اصلاح و اقدام است، در پاسخ به سوالی برای کنترل مخارج دولت و شرایط اقتصاد کشور گفت:وقتی می گویم فوریت و فرهنگ یعنی باید اقتصاد بر فرهنگ مقدم باشد اما شرایطی که با اقتصاد معیوب وابسته به نفت است، باید ابتدا این مریض را احیاء کنید.

 نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری افزود: برای اصلاح اقتصاد باید کار کوتاه مدت،‌ میان مدت و بلند مدت انجام داد ولی اگر دست در جیب شما کرده و از شما ارتزاق کند کاری است که علیه اقتصاد است. بر همین اساس باید ابتدا مقررات زدایی و دادن مجوز انجام شود که این موضوع در ایران ۱۰ مرحله و در کشورهای خارجی یک مرحله دارد.

وی افزود: در ایران ساخت مسکن یک سال و نیم زمان می برد و برای گرفتن مجوز نزدیک به دو سال طول می کشد.

زاکانی با بیان اینکه دادن مجوزها امکانی را فراهم می کند تا هرچه زودتر تولید به اجرا برسد، اظهار داشت: باید شهرداری ها صدور مجوز را بر اساس جی آی اس قرار دهند و از آنجا که ۲۰ درصد مجوزها شفاف و ۸۰ درصد غیر شفاف است، تعیین پیش‌ران‌ها تحولی است که در دولت آینده ایجاد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ۱۳۰ هزار هکتار بافت فرسوده در کشور وجود دارد، اظهار داشت: دولت می تواند با مقررات زدایی و بدون صرف حتی یک ریال این موضوع را به سرانجام برساند. همچنین ما ظرفیت نفت و گاز و پتروشیمی و سواحل مکران و دیگر بخش ها را منفعل گذاشته است.

 نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ادامه داد: در سال ۷۱ حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار فرش صادر شد که این مقدار کاهش چشمگیری داشت و وقتی با تولید کنندگان فرش صحبت کردیم عنوان شد که ارزی که برای پتروشیمی قرار دادند همان ارز را برای فرش در نظر گرفتند.

زاکانی با بیان اینکه ثبات سیاستگذاری‌ها دولت مهمترین موضوع در این عرصه است و بانک باید فقط تولید را اولویت قرار دهد، گفت: ترکیه در عراق فقط ۲۲ رایزن دارد و ما تعداد سرانگشتی رایزن اقتصادی در این کشور داریم و لازم است در مسیر مجوزها و مقررات زدایی  به نحوی عمل کند که سبب خلق ثروت شود.

وی با بیان اینکه نباید مالیات برای تولید نیست، اظهار داشت: عایدی بر سرمایه بخشی است که دولت بایداین موضوع را شفاف کرده و با مردم صادق باشد زیرا کشور ما بر روی طلا خوابیده  است.

نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری عنوان کرد: وقتی کشور با دروغ اداره می شود به نتیجه نمی رسیم اما انضباط مالی، واگذاری اختیارات به مردم و شفاف سازی از جمله راه هایی است که می تواند سبب بهبود شرایط اقتصاد فعلی شود.

زاکانی با اشاره به توسعه پتروشیمی در کشور گفت: ۱۲ میلیون تن موجودی کارخانه ها برای تولید در پتروشیمی است که از این مقدار فقط ۳.۸ میلیون تن برای  تولید استفاده می شود.

وی ادامه داد: ۱۲۴ میلیارد دلار کشورهای همسایه صادرات پلییمری داشتند ولی سهم ما از صادرات پلیمر ۳.۹ میلیارد دلار بوده است. البته مشکل کشور بی ثباتی و بی نظمی است. به عبارتی نیاز به سرمایه گذاری در این بخش نیست و فقط کافی است با جلوگیری از فرار مالیاتی و رها کردن بند از پای تولید همراه با انضباط، تولید را افزایش داد. 

وی ادامه داد: اینکه شدت مصرف انرژی در کشور بسیار بالا است، خیانت به مردم است.

نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با اشاره به دو گزارش که در مرکز پژوهش های مجلس تهیه شد،‌ عنوان کرد: تحریم ابزار استراتژیک آمریکا است و آمریکا از تحریم دست بر نخواهد داشت. حال برای این موضوع می توان با فرمولی از تحریم خارج شد و آن اینکه از اقتصاد 15 کشورهای همسایه استفاده کنیم زیرا به گفته مسوولان عراقی، ایران در این کشور تنها یک رایزن اقتصادی داردو ترکیه بیش از ۲۲ رایزن اقتصادی به عراق فرستاده است.

وی ادامه داد:‌ تا زمانی که تحریم پذیر باشیم گردن ما را خواهند شکست و اگر اقتصاد را به سمت مقابله با تحریم پیش ببریم،  نمی توانند در این باره کاری کنند.

وی با بیان اینکه برای عبور از تحریم پذیری راه زیادی وجود دارد، گفت: ایران بالای یک میلیون بشکه نفت می فروشد و پول آن نیز باز می گردد اما کشور را می توان با عقل جمعی اداره کرد. البته شرایط فعلی به دلیل بی عرضگی برخی از مسوولان است که حل مشکلات را فقط در ارتباط با اروپا و آمریکا می دانند.

زاکانی درباره برجام نیز گفت: در دوره اخیر اشکال برجام به دلیل وادادگی است و بر خلاف دوره قبل که تیم مذاکره کننده در جهت عزت عمل می کرد، در این دولت از سر التماس و انفعال است و این دولت به دنبال ترحم دشمن بود.

وی افزود: وضعیت سرمایه و نیروی انسانی در کشور بسیار خوب است و از آنجا که با آن کاری نداریم این سرمایه در رکود است و چشم ما به دنبال آمریکا است.

 نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه مذاکره نیز خواهد کرد، گفت: البته مذاکره با تایید رهبر معظم انقلاب انجام می شود و هرکسی که بگوید من به دنبال مذاکره هستم، بدون تایید رهبری دروغ است.

وی با بیان اینکه اصل مذاکره برای دولت قبل است، گفت:‌ محصول این تلاش برجام است و خط تلاش دیگر این بود که بچه های انقلابی انجام دادند. این خط این بود که ۴۰۰ میلیون دلار از زمان شاه خائن طلب داشتیم و ۴ جاسوس آمریکایی در اختیار ما بود و این خط انقلابی کار کرد که طلب ۴۰۰ میلیونی به  یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار تبدیل شد و قسمتی از آن را در هواپیما تحویل دادند و در ادامه ۴ زندانی نیز آزاد شدند و بانک سپه نیز از فهرست سیاه خارج شد.

زاکانی با بیان اینکه مذاکره برجام یک مذاکره ناقص است، گفت:‌ همین برجام را باید نقد کرد و از آنجا که ما همه تعهدهای خود را انجام دادیم و طرف مقابل وظایف خود را انجام نداند، باید این سند نقد شود.

نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری افزود: در ۱۲ آذر سال ۹۹ مجلس که راس امور است با مصوبه خود کاری کرد که  طرف غربی به در و دیوار می زند. البته این مذاکرات قرار بود فرسایشی نباشد که بخشی از آن فرسایشی است و قرار بود از سر ضعف نباشد که بخشی از آن از ضعف است.

وی با بیان اینکه اگر دولت ما امکان مذاکره پیدا کند حتما مذاکره خواهد کرد، گفت: زمانی هم که آمانو به کمیسیون برجام در مجلس آمد و با احترام با او صحبت شد، به نحوی صحبت کرد که مترجم او به وی تذکر داد و او گفت در این مذاکره دچار استرس شدم.

زاکانی با تاکید بر اینکه باید در تصمیم گیری ها ثبات داشت، گفت:‌ اقتصاد با آرزوها و دستورات سبب حل مشکلات نمی شود اما اینکه دستور بخواهد همه کارها را انجام دهد،‌شدنی نیست. اگر ما مسیری را طی کنیم که ثبات سیاستگذاری انجام شود با توجه به اینکه تجار خوبی داریم می توانیم به نتیجه برسیم ولی مشکل این است که دولت دخالت می کند و متوجه این مشکلات نیست.

زاکانی با بیان اینکه بخش عمده ای از مشکلات اقتصادی کشور مربوط به سیاست های همتی در بانک مرکزی است، افزود: هر جا فرصت باشد حاضرم با او مناظره کنم و خواهم گفت چه اتفاقات تلخی در دوره ریاست بانک مرکزی و بانک ملی ایشان رخ داده است.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: آقای همتی باید پاسخگو باشد که چقدر دلار از کشور رفت و برنگشت. هم اکنون قوه عاقله دولت دچار اخلال است و بین وزرا هم هماهنگی برقرار نیست و ما دیدیم که دعوای بین وزارت صمت و جهاد کشاورزی چه اخلالی در بحث بازار مرغ بوجود آورد..

نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ادامه داد:‌ ۱۵ میلیارد دلار در سال ۹۸ ارز ۴۲۰۰ تومانی روانه بازار شد و در سال ۹۹ مبلغ ۹ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی در نظر گرفتیم. اما برای کود و سم اصلاح شده ارز ۴۲۰۰ تومانی در نظر گرفته نشد  و اعلام کردند که این پول را به نهاده ها دامی بدهند.  با این استدلال ۱۰۹ میلیون تن ظرفیت کشاوزی را نابود کردند و سبب ضرر به کشاورزان و امنیت غذایی شد.
زاکانی در توضیح درباره حواشی موضوع تجارت خارجی با چین گفت::
چندماه قبل جلسه ای پیرامون احیای فرش قم و صادرات، با صادر کنندگان فرش به اروپا (آلمان، ایتالیا و...) و چین داشتم. یک تاجر اهل قم ساکن چین که صادرکننده فرش به چین بود می‌گفت که ۳۰ درصد مردم چین پول بیش از اندازه دارند و بخش زیادی از آنها علاقه مند هستند که با فرهنگ و تمدن ایرانی ارتباط و تعامل برقرار کنند و علاقه به خرید صنایع دستی ایران دارند. اما متاسفانه از سمت ایران هیچ اقبالی نسبت به این ماجرا نیست و متولیان موضوع (چه دولتی چه خصوصی) کار خاصی نمی کنند و عملا موانع آنقدر زیاد است که ما از این موهبت بزرگ محروم می شویم.
وی افزود: این تاجر قمی ساکن چین که در استانهای مختلف چین هم دفتر و غرفه دارد، چنین عنوان کرده بود که فرش ایرانی را ترک‌ها هم در بازار چین عرضه می کنند اما چینی‌ها به ترک‌ها اقبالی نشان نمی دهند و به من ایرانی اعتماد می‌کنند و از من فرش ایرانی خریداری می کنند و نیازمند حمایت بیشتر هستیم.

نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با بیان اینکه در داخل دولت دعوا وجود دارد، گفت: کشور را با دروغ و احساس اداره می‌کنند این در حالی است که اصلاح ساختار بودجه، انضباط مالی دولت، واگذاری اختیارات به ملت راهکارهای حل مشکلات اقتصادی است.

وی ادامه داد: اوباما رسما اعلام کرد اگر برجام را تصویب نمی‌کردم، دیوار تحریم‌ها می‌شکست. دولت اگر عرضه داشته باشد از مراودات منطقه‌ای بار خودش را می‌بندد. 

زاکانی با بیان اینکه اف آی تی اف  طناب داری است که به گردن کشور انداخته شده است، اظهار داشت: کشور ما تحریم پذیر  نیست، اثرات تحریم به خاطر بی‌عرضگی مسئولانی است که فکر می‌کنند فقط باید با آمریکا و اروپا و دلار معامله کرد. ما هم دنبال رابطه با اروپا هستیم.

وی گفت:‌ علم اقتصاد دو مدل دارد. نخست این که بازار را رها کنید. آقای هاشمی رفسنجانی الگویی درست کرد که بر اساس آن می خواست کار و اقتصاد را در کشور ایجاد کند و مدل اقتصاد غربی را ایجاد کرد تا در سال ۷۴ تورم ۴۱ درصد شود.

زاکانی ادامه داد: مدل دوم که ایده ما نیز هست خلق ثروت کرده و این ثروت را به درستی توزیع کنید.

وی با بیان اینکه در کشور ما اکثریت مردم در ناراحتی هستند، گفت: اما بخش کمی در رفاه هستند که باید این مدل تغییر کند و خلق ثروت با توزیع عادلانه ثروت انجام شود و باید اقتصاد درون زا و برون گرا در دستور کار باشد. به عبارتی آنکه کارآفرین است و تلاش می کند در حقیقت عبادت می کند.

زاکانی با بیان اینکه دولت ما می خواهد سنگ جلوی پای دولت را بردارد، گفت: این سنگ، دولت و بانک است. دولت اصلاح و اقدام می خواهد این سنگ را بردارد. زیرا بانک اجازه نمی دهد ما رشد کنیم.  از طرفی برخی از بانک های خصوصی نیز وابسته به بانک ها دولتی هستند.

زاکانی در پاسخ به این سوال که هدفش از شرکت در انتخابات چیست؟ گفت: برنامه های من دقیق تر از ۶ نامزد دیگر است و با نگاه درست و نگاه انسان، خدا،‌ طبعیت تدوین شده است. منطق بنده دینی است و این منطق می گوید اگر فردی در صحنه باشد که این کار را به درستی انجام دهد، من در صحنه نمی آمدم. بر همین اساس در سال ۹۲ برخی از دوستان با نگاه تحول خواهی که داشتم اصرار داشتند که در صحنه باشم و برنامه های خود را در سال ۹۲ اعلام کردم و شورای نگهبان تایید نکرد و من تشکر کردم.

وی ادامه داد:‌ در سال ۹۶ نیز یک برگ زندان برای من در نظر گرفتند که در ۵ پرونده من را متهم کردند و هر چند که به خوبی از خود دفاع کردم ولی یک سال زندان بدوی به من دادند تا در سال ۹۶ نیز شورای نگهبان صلاحیت بنده را احراز نکند.

نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اعلام کرد:‌ دراین دوره کاملا جدی و مصمم هستم و تعیین کننده مردم هستند البته هر کدام از ما قوت و ضعفی داریم ولی باید وحدت را در نظر بگیریم.

وی با بیان اینکه من خود را قوی تر از سایر نامزدها می دانم، افزود: خیر جبهه انقلاب یک حرف است و خودستایی حرف دیگری است. برای اجرای برنامه نیز ۳ چیز لازم است که نخست داشتن تعهد، اعتقاد، سلامت فرد است و ویژگی دوم تخصص و تجربه است و ویژگی سوم داشتن توان است که بتواند سازماندهی و تلاش کند و همه افرادی که در این عرصه هستند،‌ فکر می کنند این ویژگی را دارند. اما بنده معتقدم که برنامه ها را باید خود ما اجرا کنیم.

 زاکانی ادامه داد: بیان نامزد پوششی کاملا حرفی اشتباه است و ما به دنبال دولتی هستیم که کنار مردم باشد نه رقیب مردم. زیرا کشور بن بست ندارد و هر چند کشور بیمار است ولی این بیمار کاملا قابل درمان است.

نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه کشور داری نیاز به اخلاق،‌ مدیریت و بهره مندی از همه ظرفیت ها دارد، گفت: نحوه مدیرت غلط باید شکسته شود و باید برنامه آن به درستی اجرا شود.

وی ادامه داد: این برنامه برای من نیست و برای جبهه انقلاب است و یکی از برنامه ها رقابت داخلی در کشور و شهرستان ها در تولید و صادرات است. همچنین مبارزه با فساد ساده نیست و باید آدم آماده این مبارزه باشد و همه ظرفیت های ما فدای جبهه مردم و انقلاب است.

زاکانی درباره رویکردی که برای زنان سرپرست خانوار و جمعیت و تعالی خانواده دارد، گفت:‌ در مکتب انقلاب زن ابزار نیست و ظلمی که در حق زنان می شود واقعا نامردی است. زن از دیدگاه ما ستون خانواده است و میدان انسجام بخش و رشد دهنده فرزندی است که از دامن او مرد به معراج می رود.

وی ادامه داد: محور تحول در جامعه بانوان هستند و دولت باید اقتصاد را تنظیم گری کرده و حمایت کند ولی این دولت نگاهش به زنان فقط در موضوع حجاب نیست با این حال  که خانواده حریم خصوصی است و اجازه نمی دهیم که هیچکس وارد این حریم خصوصی شود. زیرا محور این خانواده زنان هستند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: در اولویت نخست بنده که فرهنگ و اجتماع بود برای تسهیل ازدواج باید گام های اساسی برداریم و برای ایجاد زمینه فعالیت اجتماعی بانوان نهایت تلاش خود را انجام خواهم داد. همچنین ریشه فقر مطلق رادر سال اول به فضل الهی از بین خواهم برد.
وی تاکید کرد: در همان سال نخست، پرونده نظام ارجاع و سلامت به سرانجام می رسد و برای سه دهک کشور بسته لازم در نظر گرفته و برای این موضوع در بودجه برای دهک ها یک، دو و سه منابع آن در نظر گرفته شده است.

زاکانی با اشاره به زنان سرپرست خانوار گفت:‌ سه مدل برای کمک به آنها در نظر گرفته شده است که در دهک پایین اعتبار نقدی پرداخت می شود و این عدد به دهک ها ۲ و ۳ نیز یکسان نیست. همچنین ۵۰ درصد جامعه برای چگونگی وارد به بازار کار آموزش رایگان خواهند دید و ۷۰ درصد جامعه بن کالا دریافت خواهند کرد که این کمک به تولید است. 

وی ادامه داد: در سه دهک پایین جامعه هزینه بیمه، خدمات اجتماعی، عمل جراحی، رایگان است و برای زنان سرپرست خانوار نیز امتیاز های لازم در نظر گرفته شده است. از طرفی باید وزارت کار مسوول این موضوع شود که هر فردی برای چه کاری مفید است. مانند کشور چین باید مدام به او مهارت یاد داد د تا جذب بازار کار شود.

نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با بیان اینکه برنامه دقیق بدون شعار در برنامه من وجود دارد، گفت: از هر ۷ نامزد باید برنامه بخواهید. همچنین باید اعلام کنند که در 42 سال گذشته چه فعالیت هایی داشته اند. 

منبع: الف

کلیدواژه: نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ریاست جمهوری میلیارد دلار برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۲۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کنایه آمیز مقام دولتی به انتقادات مجلس از قیمت دلار و وضعیت بازار ارز

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سپهر خلجی در گفت‌وگویی، درباره انتقادات نمایندگان مجلس به دولت درباره مسائل ارزی، گفت: من هم به خودمان به عنوان دولت و هم به فعالان حوزه سیاسی توصیه می‌کنم که مهم‌ترین مسئله ما حل مشکلات مردم است. اگر حرفی بزنیم که از درون آن اختلاف، التهاب، حاشیه و مانع برای خدمت به مردم ایجاد شود این حتماً امر برای هرکدام از طرفین ناپسند است.

بنابر روایت ایلنا، رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با بیان این‌که مسئله امروز ما این است که درگیر یک جنگ بزرگ همه جانبه اقتصادی و فرهنگی با جبهه استکبار هستیم، تاکید کرد: همه باید این را درک کنند و هر حرفی که این جبهه را تضعیف کند، حتماً کار ناپسندی است. تمام تلاش دشمن ایجاد ضربه به اقتصاد برای فشار مردم است. حالا اگر حرفی بزنیم که به اهداف دشمن کمک کند حتماً این کار از هر جایی که باشد کار ناپسندی است. توصیه به خودم و همه هست ما نباید فرصتی را که می‌تواند در جهت خدمت به مردم صرف شود باید هم در این مسیر صرف شود، برای ایجاد مشکلات بگذاریم.

وی ادامه داد: مسائل ارزی در بانک مرکزی بسیار روشن است، بالاخره همه در سطوح مختلف دسترسی دارند. گزارش‌های بانک مرکزی وجود دارد و به صورت روزانه و مرتب در حال انتشار است. در واقع اقداماتی که برای تامین ارز بخش‌های مختلف صنعت، بهداشت و جهاد کشاورزی و برای بحث دارو انجام شده و در حال انتشار است، این‌ها چیزهای پنهانی نیست. این‌ها باید بالاخره به این آمارهای رسمی که منتشر می‌شود توجه کنند از آن طرف هم همه بدانند که ما درگیر یک جنگ اقتصادی با دشمن هستیم و باید همدیگر را کمک کنیم برای اینکه بتوانیم از این مرحله عبور کنیم.

خلجی در مورد علت انتقادات نمایندگان به دولت در روزهای پایانی عمر مجلس یازدهم، بیان کرد: حال ان‌شاالله که از روی دلسوزی است، ما برخی از مباحثی که مطرح می‌شود را از روی دغدغه می‌دانیم. منتها وقتی که همه ما دسترسی به مسئولین کشور در حوزه اقتصاد و بانک مرکزی داریم و گزارشات آنها هم به صورت مرتب منتشر می‌شود، بالاخره هنگامی که مشاهده می‌کنیم تورم ما بعد از سال‌ها که بالای ۴۰ درصد بوده است، امروز وارد کانال ۳۰ درصد می‌شود، این نشان می‌دهد یک جریانی، تیمی، مجموعه‌ای در حال برنامه‌ریزی هستند و تلاش می‌کنند و همه باید کمک کنیم موفق شوند و ان‌شاالله نقدها را دلسوزانه هم ما و بقیه طوری بیان کنیم که رضای خداوند درون آن باشد.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900726

دیگر خبرها

  • زاکانی در جواب انتقاد‌ها از خرید تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها از یک شرکت ساختمانی چینی: منتقدین دقت ندارند؛ این شرکت تامین کننده مالی است / تامین کننده خط ۱، ۲ و ۳ مترو هم یک بخش نظامی چین است / وزارت صمت می‌گفت امکان ندارد به شما خودرو بدهند، چون فقط به کشور‌های
  • توضیح زاکانی درباره امکان همکاری شهرداری تهران با «طرح نور»
  • توضیح زاکانی درباره امکان همکاری شهرداری تهران با «طرح نور »
  • رئیسی: دشمن حتما در عرصه اقتصادی ناکام خواهد ماند
  • رئیسی: دشمن حتماً در عرصه اقتصادی ناکام خواهد ماند / باید همه حمایت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی از کار و کارگر انجام شود
  • رئیسی: دشمن حتماً در عرصه اقتصادی ناکام خواهند ماند / باید همه حمایت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی از کار و کارگر انجام شود
  • مذاکره با بانك توسعه اسلامی برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران
  • مذاكره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی
  • مذاکره برای تأمین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی
  • واکنش کنایه آمیز مقام دولتی به انتقادات مجلس از قیمت دلار و وضعیت بازار ارز