Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

یک سال و نیم از شیوع پاندمی کرونا می‌گذرد. تا کنون اکثر نگاه‌ها به آمار فوت شدگان بر اثر بیماری کووید ۱۹ و میزان درگیری بخش‌های مراقبت ویژه بیمارستان‌ها با این بیماران بوده است.

در آلمان که چند هفته‌ای است این آمارها کاهش یافته، زمان آن است که نگاهی به وضعیت بهبودیافتگان از کووید ۱۹ انداخته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کسانی که با وجود بهبودی، ماه‌هاست همچنان درگیر عوارض این بیماری هستند و زندگی روزمره آنها تحت تاثیر قرار گرفته است.

وزیر آموزش و تحقیقات آلمان روز دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی دولت اعلام کرد که تخمین زده می‌شود از هر ۱۰ نفری که از کووید ۱۹ بهبود پیدا کرده‌اند، یک نفرشان دچار عوارض بلندمدت این بیماری است.

آنیا کارلیچک گفت: برای آلمان این بدان معناست که به طور متوسط حدود ۳۵۰ هزار نفر درگیر هستند و به نظر من این رقم بسیار بالایی است.

اشتفان شرایبر، مدیر موسسه زیست شناسی مولکولی بالینی در کلینیک دانشگاه ایالت شلسویگ هولشتاین که در این کنفرانس مطبوعاتی در کنار وزیر آموزش و تحقیقات بود گفت که به نظر او نیز رقم واقعی حتی می‌تواند بالاتر از این باشد.

شرایبر گفت: اولین داده‌هایی که ما از یک بررسی میان دوره‌ای به دست آوردیم نشان می‌دهند درصد کسانی که بین شش تا ۱۰ ماه پس از بهبودی، از عوارض شدید کرونا رنج می‌برند، عددی دورقمی است.

به گفته این متخصص، عوارض کرونا برای این افراد به حدی شدید است که یا اصلا نمی‌توانند کار کنند یا در صورت کار کردن، قادر به انجام کار به شکلی موثر نیستند و کیفیت زندگی آنها به شدت تغییر می‌کند. شرایبر آمار این افراد را به طور متوسط حدود ۵۰۰ هزار نفر اعلام کرد.

اما چرا برخی از مبتلایان دچار عوارض بلندمدت کرونا می‌شوند و برخی دیگر نه؟

برای پاسخ دادن به این پرسش، وزارت آموزش و تحقیقات آلمان مبلغ پنج میلیون یورو در اختیار مؤسسات تحقیقاتی گذاشته است. به گفته وزیر تحقیقات، این اولین قدم است چرا که عوارض بلندمدت کووید ۱۹ روی سلامتی جامعه، چالشی جدی برای دولت آلمان است.

اشتفان شرایبر نیز تاکید می‌کند که سرمایه‌گذاری برای بررسی این موضوع بسیار مهم است چرا که تعداد مبتلایان به عوارض بلندمدت کرونا در آلمان از تعداد مبتلایان به برخی بیماری‌های شایع نیز بیشتر است و باید هرچه زودتر دلایل این مسئله روشن شود.

سردرد، خستگی مفرط، مشکل تمرکز و حدود ۵۰ عارضه دیگر برای بهبود یافتگان کووید ۱۹ شناسایی شده است. محققان در حال بررسی این موضوع هستند که چرا مبتلایان ماه‌ها پس از عفونت ویروسی از مشکلات جدیدی رنج می‌برند که اکثرا هیچ ربطی به بیماری آنها ندارد و در دوران بیماری به آن دچار نبوده‌اند.

وزیر آموزش و تحقیقات آلمان از ۵۰ عارضه سخن گفته که "بسیار شخصی و موردی" هستند و از بیماری به بیمار دیگر متفاوتند.

به گزارش دویچه وله، اشتفان شرایبر نیز گفته است که اینها دیگر عوارض طولانی مدت کووید نیستند بلکه خودش یک بیماری جدید است. در ضمن این عوارض ربطی به شدت بیماری کووید ندارند، یعنی صرف نظر از اینکه بیماری شدید یا خفیف بوده این عوارض در برخی افراد به وجود می‌آیند.

به گفته این محقق، هیچ دارو و روش خاص درمانی برای این عوارض وجود ندارد و در اکثر موارد بیماران حتی نمی‌دانند به چه پزشکی باید مراجعه کنند.

از جمله دیگر کشورهایی که تجربه مشابهی در این زمینه داشته می توان به انگلیس اشاره کرد و اکنون متخصصان و پژوهشگران در آلمان قرار است در چندین پروژه گسترده مطالعاتی، پاسخی برای این پرسش بیابند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کرونا عوارض کرونا المان آموزش و تحقیقات عوارض بلندمدت کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۲۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میانگین بارش سال زراعی سیستان وبلوچستان اعلام شد

میانگین بارش سال‌ زراعی جاری در سیستان و بلوچستان از سوی مدیرکل هواشناسی این استان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل هواشناسی استان، محسن حیدری اظهار کرد: میزان بارش از ابتدای سال زراعی در استان تاکنون ۱۲۱.۸ میلی‌متر بود که ۴۹.۴ درصد بیشتر از میانگین بلندمدت این دوره است، همچنین میانگین بارش بلندمدت سال زراعی استان ۱۰۰.۷ میلی‌متر است که تاکنون ۲۱ درصد نسبت به بلندمدت سال زراعی مشابه افزایش پیدا کرده است.

وی درباره بارش‌های مونسون افزود: احتمال بارش‌های خوب تابستانه مونسونی در جنوب‌شرق کشور و استان پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه این استان ۲۰ سال درگیر خشکسالی بوده است، گفت: این بارش‌ها می‌توانند اثرات خشکسالی را قدری کاهش دهند، همچنین با توجه به ادامه‌دار بودن روند خشکسالی در استان در مدت زمان ده ساله ۹۹.۳ درصد پهنه استان درگیر خشکسالی شدید و بسیار شدید است.

وی ادامه داد: میانگین دمای استان تا خرداد ۰.۵ تا ۱ درجه بیشتر از نرمال خواهد بود و از نیمه‌خرداد تا شهریور در نیمه‌شمالی استان ۱ تا ۲ درجه بیشتر از نرمال و در نیمه‌جنوبی ۰.۵ درجه بیشتر از نرمال پیش‌بینی می‌شود.

حیدری میانگین دمای استان سیستان و بلوچستان را از ابتدای سال زراعی تاکنون ۱۹.۵ درجه سانتیگراد اعلام کرد و از افزایش ۱.۳ درجه‌ای دمای استان نسبت به دوره بلندمدت مشابه خبر داد.

کد خبر 749355

دیگر خبرها

  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • عوارض اختلال افسردگی مزمن چیست؟/ راهکارهای درمان را بشناسید
  • «قلیان اکسیژن» در مرحله آزمایش است/ برای نتیجه‌گیری زود است
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • اقساط مالیاتی اصناف بلندمدت‌تر می‌شود
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • میانگین بارش سال زراعی سیستان وبلوچستان اعلام شد
  • عوارض پرخوری قبل خواب و بیماری های آن