Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@13:57:21 GMT

پیش بینی ۱۲۰۰ هکتار جنگل کاری در سال جاری 

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۱۲۴۴۳

پیش بینی ۱۲۰۰ هکتار جنگل کاری در سال جاری 

حمزه احمدی گفت: در سال جاری نیز میزان یکهزار و ۲۰۰ هکتار جنگل کاری پیش‌بینی شده که این میزان جنگل‌کاری در راستای مقابله با بیابان‌ زایی و کاهش پیامدهای ناشی از گرد‌ و غبار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۱۲ خرداد مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان از پروژه های نهال کاری بیابان و جنگل کاری شهرستان عنبرآباد بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



«حمزه احمدی» در حاشیه این بازدید، گفت: ۲۵۰ هکتار جنگل‌کاری در جنوب کرمان طی سال ۹۹ انجام شده است که سهم شهرستان عنبرآباد از این میزان ۵۰ هکتار است.


مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان خاطرنشان کرد: در سال جاری نیز میزان یکهزار و ۲۰۰ هکتار جنگل کاری پیش‌بینی شده که این میزان جنگل‌کاری در راستای مقابله با بیابان‌ زایی و کاهش پیامدهای ناشی از گرد‌ و غبار است.


وی با اشاره به این که اعتبار این پروژه ها از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی است، افزود: ۴ نهالستان در سطح منطقه فعال است که با تلاش کمیته کارشناسی که وجود دارد، فرآیند تولید و پرورش نهال استاندارد در گونه‌های جنگلی، بیابانی و زراعت چوب را در دستور کار دارند.


احمدی با تاکید بر این که در اجرای این پروژه ها از نهال های سازگار با شرایط اکولوژیکی منطقه استفاده شده است، یادآوری کرد: تا سال ۹۸ سالانه ۶۳۰ هزار نهال در نهالستان‌های جنوب کرمان تولید شده، اما با تلاش و جدیت همکاران در اداره کل و ادارات منابع طبیعی شهرستان‌ها این سطح در سال ۱۴۰۰ به میزان یک میلیون و ۹۰ هزار اصله نهال در سال رسیده‌ است.


مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان اجرای پروژه های جنگلکاری را اقدامی موثر در راستای کنترل ریزگردها برشمرد و اظهار کرد: اجرای این پروژه ها توسعه جنگل و افزایش سرانه فضای سبز، تلطیف آب و هوا، مقابله با ریزگردها و افزایش پوشش گیاهی است.


گفتنی است؛ معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان و رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان عنبرآباد در این بازدیدها مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان را همراهی کردند.

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان جنگل کاری جنگل کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان هکتار جنگل کاری جنگل کاری پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۲۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی، در سال ۱۴۰۲ با ورود دستگاه قضایی آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،دکتر ناصر عتباتی با اعلام این خبر بیان داشت: در سال ۱۴۰۲ دستگاه قضایی استان در راستای صیانت از اراضی ملی و طبیعی، با اقدامات خود از بیش از ۲۱۰۰ هکتار از اراضی ملی که مورد تعرض و تصرف عده‌ای افراد سودجو قرار گرفته بود با اقدامات قانونی خود و پای کار آوردن ادارات متولی رفع تصرف نمود.
عتباتی ادامه داد: اقدامات قانونی که در این خصوص صورت گرفت شامل رفع تصرف بیش از ۳۴۹ هکتار در اجرای تبصره ماده ۵۵ و بدون ارجاع به محاکم، قلع و قم ۱۸۲ فقره در مساحتی بالغ بر ۱۵۹ هکتار، اجرای احکام خلع ید در ۱۱۳۷ فقره به مساحت بیش از ۱۲۴۷ هکتار بود.
رئیس کل دادگستری استان همچنین به اقدامات صیانتی در مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغ‌ها در سال ۱۴۰۲ نیز پرداخت و گفت: دستگاه قضایی استان در سال گذشته به منظور مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغ‌ها با تشکیل قرارگاه پیشگیری از تغییر کاربری غیر مجاز اراضی در استان و شهرستان‌ها با محوریت سازمان جهادکشاورزی استان، ۲۶۸۶ مورد تغییر کاربری غیر مجاز در سطح استان به مساحت بیش از ۸۲ هکتار را شناسایی و در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها به تعداد ۸۰۲ مورد به مساحت بیش از ۱۵ هکتار و اجرای احکام قطعی محاکم کیفری به تعداد ۲۱۳ مورد به مساحت بیش از ۶ هکتار با تعداد ۱۰۱۵ مورد قلع و قمع مستحدثات از تغییر کاربری در این اراضی ممانعت به عمل آمد.
مقام ارشد قضایی استان همچنین به رفع تصرفات غیر مجاز اراضی ساحلی، بستر و حریم رودخانه‌ها و انهار طبیعی هم اشاره و گفت: در سال ۱۴۰۲ از بیش از ۶۵ هکتار از تصرفات غیر مجاز اراضی ساحلی، بستر و حریم رودخانه‌ها و انهار طبیعی استان نیز رفع تصرف به عمل آمده است.

دیگر خبرها

  • خسارات سیلاب های فصلی جنوب کرمان باطرح های آبخیزداری کاهش یافت
  • ۱۱ هکتار از اراضی دولتی در جنوب کرمان رفع تصرف شد
  • قطع درختان جنگل فندقلوی نمین صحت ندارد
  • نخستین جشنواره ملی گیاهان دارویی جنوب استان کرمان
  • رفع تصرف ۴۶۰۰ هکتار از اراضی ملی سیستان و بلوچستان
  • رفع تصرف بیش از ۲ هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از دو هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی، در سال ۱۴۰۲ با ورود دستگاه قضایی آذربایجان غربی
  • رفع تصرف و بازپس گیری ۳هکتار از اراضی ملی اشنویه