Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@20:20:23 GMT

ساعت ادارات استان قم باهدف مدیریت مصرف برق تغییر کرد

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۱۲۵۴۰

ساعت ادارات استان قم باهدف مدیریت مصرف برق تغییر کرد

گروه استان‌ها- معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی قم باید بعد از ساعت ۱۳ تمام تجهیزات سرمایشی خود را مدیریت یا به‌صورت کامل خاموش کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  قم ، محمدرضا گروسی ظهر امروز در جلسه ستاد پیشگیری؛هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در سالن کرامت استانداری برگزار شد اظهار داشت: تغییر یا کاهش ساعت کاری ادارات برای صرفه‌جویی در مصرف برق، از روز دوشنبه هفته آینده ساعت کاری ادارات قم از ساعت 6:30 تا 13:30 تغییر پیدا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 خسارت خاموشی‌های بدون برنامه به بخش کشاورزی قم 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم نیز در ادامه بابیان خسارت‌های خاموشی‌های بی‌برنامه به بخش کشاورزی قم بیان کرد: به دلیل حساسیت‌های موجود در بخش کشاورزی باید مدیریت مصرف برق و خاموشی با دقت نظر کامل اعمال گردد اگر برنامه‌ریزی در خاموشی‌ها نباشد به 50 چاه مهم کشاورزی خسارت وارد می‌شود.

قطعی برق، نفس صنایع استان گلستان را گرفتهشدار در خصوص احتمال شکستن رکورد پیک مصرف برقبدهی نیروگاه های کوچک برق چرا پرداخت نمی شود؟

عباس پورمیدانی افزود: تعدادی از حوضچه‌های شیلات و گلخانه‌ها در صورت قطعی برق با خسارت عینی روبه‌رو می‌شوند.

 لزوم صرفه‌جویی روزانه 49 مگاواتی شهرک‌های صنعتی شکوهیه و محمودآباد 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم در ادامه با اشاره به وضعیت برق استان عنوان کرد: 670 مگاوات سهم ابلاغی قم در هفته گذشته بود که به دلیل رعایت کامل این پیک شاهد خاموشی برق در بخش خانگی نبودیم اگر شهرک‌های صنعتی شکوهیه و محمودآباد روزانه 49 مگاوات صرفه‌جویی کنند خاموشی در بخش صنعت نخواهیم داشت.

مهدی آهنین‌پنجه گفت: درصورتی‌که در بخش کشاورزی تجهیزات بهره‌برداری از چاه‌های کشاورزی به‌روز و استاندارد باشد در میزان مصرف برق باصرفه جویی فراوانی همراه خواهد شد درحالی‌که در بخش کشاورزی قم روزانه 4 ساعت خاموشی پیش‌بینی‌شده بود ما طی هفته گذشته این میزان خاموشی‌ها را کم‌تر از میزان مورد پیش‌بینی اعمال کردیم.

وی بیان کرد: در استان قم تاکنون هیچ مجوزی برای استخراج رمز ارزها صادر نشده و هیچ‌گونه سهمیه‌ای برای استخراج رمز ارزها تخصیص نیافته است درزمینهٔ مدیریت مصرف برق ادارات دستگاه‌های اجرایی همراهی مطلوبی نداشتند.

انتهای پیام/454/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بخش کشاورزی کشاورزی قم خاموشی ها مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۲۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی

جعفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه سیل اخیر خسارت سنگینی را به بخش کشاورزی استان وارد کرده است، گفت: براساس گزارش‌های ارسالی از شهرستان ها،۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برآورد اولیه خسارت سیل به زیربخش‌های کشاورزی استان است.

وی افزود: بر اثر سیل خسارات قابل‌توجهی به زیرساخت‌های بخش‌های کشاورزی استان از جمله قنات ها، باغ ها، زراعت، دام و طیور، ابنیه‌ها، جاده‌های بین مزارع و ایستگاه‌های پمپاژ کشاورزی وارد شده‌است.

جعفری بیان کرد: براساس برآورد‌های اولیه برای جبران این خسارت‌ها به بخش‌های کشاورزی خراسان جنوبی، تخصیص اعتبارات ملی و استانی مورد نیاز است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: تیم‌های راهسازی در مراکز جهاد کشاورزی مستقر و مشغول ترمیم جاده‌های بین مزارع در بخش کوهستانی هستند.

جعفری گفت: نیرو‌های جهاد سازندگی در شهرستان‌ها وگروه‌های جهادی در کنار کشاورزان و بهره برداران، کار لایروبی و پاکسازی باغ‌های استان را انجام می‌دهند.

وی افزود: با استفاده از بیل‌های مکانیکی، لایروبی رسوبات جمع‌شده در پشت بند‌ها انجام می‌شود تا پیش از فصل آبیاری باغ ها، زمینه آبیاری درختان و زمین‌های زراعی فراهم شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه شهرستان‌های بشرویه و زیرکوه بیشترین میزان و حجم خسارت راداشتند، افزود: این گزارش برآورد اولیه بوده و روند بررسی برای برآورد نهایی ادامه دارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی در خصوص خسارات وارد شده به قنات‌های استان گفت: طبق گزارش‌های اولیه سیل به تعداد ۱۰۱ رشته قنات، ۱۱۶۰۰ هکتار اراضی زراعی و باغی، ۳۳۷ راس دام سبک، ۵۲۰ کیلومتر ایل راه، ۱۱۰ کیلومتر جاده بین مزارع و ۱۷ کیلومتر مسیر انتقال آب خسارت وارد کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • انتقاد از اطلاع رسانی تعطیلی مدارس وادارات خوزستان/همه سرکار بودند
  • ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!
  • کشاورزان هم پاداش می‌گیرند هم برق رایگان
  • سیل به کشاورزی بشرویه ۱۸۵ میلیارد خسارت زد
  • کشاورزان هم پاداش می گیرند هم برق رایگان
  • تلاش ها برای تحقق تابستان بدون خاموشی در قم
  • توسعه صنعت نوغانداری، نیازمند تغییر الگوی مصرف 
  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی
  • خاموشی موتورپمپ‌های کشاورزی رفسنجان از ۹ اردیبهشت
  • سیل ۵۲ میلیارد تومان به اردستان خسارت زد