Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در ادامه انهدام عامدانه تجهیزات نظامی توسط نظامیان آمریکایی مستقر در افغانستان، فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) در بیانیه‌ای اعلام کرد که بیش از ۱۳ هزار قطعه تجهیزات نظامی برای انهدام به آژانس دفاع لجستیک سپرده شده است.

بیانیه می‌افزاید که از آغاز رسمی روند خروج نظامیان آمریکایی تاکنون معادل ۳۰۰ هواپیمای ترابری C-۱۷ پر از تجهیزات نظامی از افغانستان خارج شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس ارزیابی‌های سنتکام، تاکنون چیزی بین ۳۰ تا ۴۴ درصد از کل روند خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان تکمیل شده است.

دو روز پیش نیز نظامیان آمریکایی روند انتقال پایگاه نظامی بگرام به نیرو‌های افغانستان را آغاز کردند و به‌گفته ساکنان محلی در بگرام، روزانه ۲۰ تا ۳۰ کامیون باربری تجهیزات نظامی تخریب شده را به خارج این پایگاه انتقال می‌دهند

اقدامات نظامی آمریکایی برای تخریب تأسیسات و تجهیزات پایگاه‌های نظامی همواره مورد انتقاد بوده است.

به‌گفته کارشناسان، آمریکایی‌ها در آستانه خروج از افغانستان هیچ چیز باارزشی را برای این کشور باقی نخواهند گذاشت.

مقامات آمریکایی در توجیه تخریب این تجهیزات می‌گویند که تجهیزات قابل انتقال به نیرو‌های افغان نیستند و برای جلوگیری از افتادن به دست «دشمن» از بین می‌رود.

روند خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان ۱ می (۱۱ ثور) آغاز شده است و قرار است این روند تا ۱۱ سپتامبر (۲۰ سنبله) پایان یابد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تجهیزات نظامی تسلیحات آمریکایی تحولات افغانستان نظامیان آمریکایی تجهیزات نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۲۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله تروریستی به مسجدی در هرات/ ۶ نمازگزار کشته شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس ۲۴، براساس اعلام عبدالمتین قانع، سخنگوی حکومت سرپرست طالبان، یورش یک فرد مسلح به مسجدی در غرب افغانستان ۶ کشته برجا گذاشت.

به گفته قانع یک فرد ناشناس با اسلحه گرم در مسجدی در منطقه «گذره» هرات، به روی نمازگزاران غیر نظامی آتش گشود. وی در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: ۶ غیر نظامی به شهادت رسیدند و یک نفر نیز زخمی شد.

هرچند هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است، اما شاخه منطقه‌ای گروه تروریستی داعش عمده تهدید امنیتی در افغانستان محسوب شده و به طور دائم جوامع شیعه‌مذهب را هدف قرار می‌دهد.

کد خبر 6092904

دیگر خبرها

  • توضیحات جدید و جالب سردار حاجی‌زاده از حمله نظامی به اسرائیل + فیلم | سپاه چند درصد تجهیزات تدارک دیده شده را استفاده کرد؟
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • اوکراین با کمبود قطعات یدکی برای تعمیر تجهیزات غربی روبرو است
  • حضور ویرانگرِ آمریکا | افغانستان
  • حمله تروریستی به مسجدی در هرات/ ۶ نمازگزار کشته شدند
  • فعالان حقوقی آمریکا خواستار قطع کمک‌های نظامی به اسرائیل شدند
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • عملیات «فتح موعود» و تحقیر نیروی دریایی آمریکا
  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا
  • تفرقه در وزارت خارجه آمریکا/ اختلاف بر سر حمایت تسلیحاتی از اسرائیل است