Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@13:09:24 GMT

تشریح مصوبات شورای عالی ورزش کشور توسط رغبتی

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۱۲۶۱۵

تشریح مصوبات شورای عالی ورزش کشور توسط رغبتی

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت بر ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان مصوبات شورای عالی ورزش کشور را تشریح کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بنا بر اعلام مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت بر ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان؛ طرح های ترویجی و آموزشی با رویکرد توسعه فعالیت بدنی و ورزش همگانی به صورت مشترک بین وزارت ورزش و جوانان و سازمان صداوسیما همچنین همکاری های مشترک با وزارت آموزش و پرورش برای المپیاد جوانان و توسعه فعالیت های بدنی نیروی کار کشور در همکاری با وزارت کار از جمله مصوبات جلسه شورای عالی ورزش کشور بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی رغبتی اظهار داشت: در پی تصویب و ابلاغ قانون اهداف وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان در پاییز سال ۱۳۹۹ و بر اساس ماده ۵ قانون مذکور، جلسه شورای عالی تربیت بدنی و ورزش کشور به ریاست دکتر جهانگیری معاون اول رییس جمهور و ریاست شورا و با حضور اعضای شورا، نمایندگان ایشان در روز شنبه مورخ دهم خردادماه برگزار شد.   مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت بر ورزش قهرمانی و حرفه‌ای ادامه داد: در این جلسه ضمن ارائه گزارش چگونگی آماده سازی تیم های ملی زنان و مردان ایران برای شرکت در بازی های المپیک و پارالمپیک توکیو و استماع نقطه نظرات اعضا جلسه در خصوص سایر موارد و دستور جلسه بحث و گفتگو شد.   علی رغبتی با بیان اینکه، دستورالعمل نحوه تشکیل و اداره جلسات شورا برحسب تبصره ۴ ماده ۵ قانون اهداف وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان به تصویب رسید؛ ادامه داد: به این ترتیب مقرر شد طرح های تزویجی و اموزشی با رویکرد توسعه فعالیت بدنی و ورزش همگانی به صورت مشترک بین وزارت ورزش و جوانان و سازمان صداوسیما به اجرا گذاشته شود بنحوی که سهم این فعالیتها در برنامه های ورزشی صدا و سیما تا ۵۰ درصد افزایش پیدا کند.   وی گفت: مقرر شد طرح های ترویجی و اموزشی با رویکرد توسعه فعالیت بدنی و ورزش همگانی به صورت مشترک بین وزارت ورزش و جوانان و سازمان صداوسیما به اجرا گذاشته شود به نحوی که سهم این فعالیت ها در برنامه های ورزشی صدا و سیما تا ۵۰ درصد افزایش پیدا کند. در جهت بهبود شاخص های سخت افزاری ورزش و فعالیت بدنی آحاد جامعه در سطح شهرها طرح های مشترک بین وزارت ورزش و وزارت کشور (سازمان همیاری شهرداریها) به اجرا گذارده شود.   مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت بر ورزش قهرمانی و حرفه‌ای با بیان اینکه یکی دیگر از مصوبات این بود که برنامه توسعه فعالیت بدنی و ورزش همگانی نیروی کار کشور توسط وزارت کار، تعاون و امور اجتماعی طراحی و اجرا شود تصریح کرد: وزارت ورزش و جوانان و وزارت آموزش و پرورش موظف هستند بصورت مشترک و در هفت رشته در سطح متوسطه اول(نوجوانان) برگزار شود و بتدریج به تعداد رشته ها ی حاضر در المپیک جوانان افزایش پیدا کند. رغبتی گفت: در آخرین مصوبه هم مقرر شد وزارت ورزش و جوانان کلیه برنامه های نرم افزاری و سخت افزاری خود را بنحوی طراحی و اجرا نماید که بتدریج عدالت جنسیتی در ورزش محقق شود.   انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: توسعه فعالیت بدنی و ورزش همگانی مشترک بین وزارت ورزش وزارت ورزش و جوانان شورای عالی ورزش کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۲۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فقط شورای عالی امنیت ملی می‌تواند کنسرت‌ها را لغو کند

نوربخش گفت: یکی از مهم ترین اتفاقاتی که سال گذشته توسط رئیس جمهور رخ داد تدوین، تصویب و ابلاغ «سند موسیقی» بود. اصل اینکه در نظام جمهوری اسلامی ایران موسیقی صاحب یک سند شده، خود به تنهایی اتفاق بزرگی است. به عنوان مثال در همین مساله کنسرت سال گذشته شهر اصفهان علیرضا قربانی که موجب لغو کنسرت این خواننده شد، اگر ماجرای تدوین و ابلاغ سند موسیقی نبود قطعا ما نمی‌توانستیم موفق به از سرگیری کنسرت‌های این هنرمند در اصفهان شویم. چون در این مسیر هیچ مقامی در هیج جای کشور نمی‌تواند مجوز صادر شده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را نادیده بگیرد.

وی افزود: درواقع آنچه در سند موسیقی روی آن تاکید شده، مبتنی بر چنین الزامی است که هیچ نهادی غیر از شورای عالی امنیت ملی، نمی‌تواند کنسرت هر چهره شناخته شده یا کمتر شناخته‌ای در عرصه موسیقی را که مجوز برگزاری اجرای خود را از مراجع رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اخذ کرده باشد، لغو کند. در این چارچوب تنها مرجعی که بر اساس قانون می‌تواند روی لغو یک اجرای زنده موسیقایی اقدامات لازم به عمل آورد، شورای عالی امنیت ملی آن هم با «ذکر دلیل» است و گرنه هیچ نهاد یا دستگاه دیگری نمی‎تواند کنسرت دارای مجوز وزارت ارشاد را متوقف کند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • چه کنیم آلزایمر نگیریم؟
  • فقط شورای عالی امنیت ملی می‌تواند کنسرت‌ها را لغو کند
  • تغییر نام استقلال جنجالی شد | وزارت ورزش واکنش نشان داد
  • واکنش وزارت ورزش و جوانان به تغییر نام باشگاه استقلال
  • واکنش وزارت ورزش به تغییر نام استقلال
  • واکنش منفی وزارت ورزش به تغییر نام استقلال
  • افشاگری درباره دستکاری تازه دولت رئیسی در مصوبات بودجه ۱۴۰۳
  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است
  • ۱۲۷ هزار نفر عضو شورا در کشور وجود دارد