Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا قاسم سلیمانی دشتکی روز چهارشنبه در دومین نشست فرماندهی اقتصاد مقاومتی خوزستان در استانداری خوزستان اظهارداشت: وضعیت فعلی در اعمال هزینه‌های اجرای پروژه‌های عمرانی نیازمند اصلاح است.

وی ادامه‌داد: نباید اجازه داد روند گرانی اجرای پروژه‌ها در استان خوزستان ادامه داشته باشد که این امر باعث تحمیل هزینه های متعددی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده عالی دولت در استان خوزستان تصریح‌کرد: اعتقاد داریم که واگذاری کار به پیمانکاران باید در چارچوب روال تعیین شده قانونی (مناقصه) انجام شود.

استاندار خوزستان در بخش دیگری از این نشست به وضعیت اجرای پروژه طرح ۵۵۰ هزار هکتاری اشاره کرد و گفت: برای ادامه فعالیت این پروژه در حال حاضر اعتبار یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی تعیین شده است و انتظار می‌رود بر اساس برنامه‌ریزی ابلاغی شرکت جهاد نصر و سازمان جهادکشاورزی استان نسبت به ادامه کار اقدام کنند.

سلیمانی دشتکی ادامه‌داد: اجرای پراکنده این طرح در مناطق مختلف نمی‌تواند اثربخشی مناسبی را ایجاد کند لذا پیشنهاد می‌شود به برای ادامه فعالیت‌های اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری به صورت متمرکز اقدام کرد.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان با اشاره به اینکه ۲۷۰ هزار هکتار از طرح ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان اجرایی شده است گفت: لازم است با هماهنگی و پیگیری‌هایی که صورت می‌گیرد نسبت به تعیین تکلیف اراضی باقی مانده تلاش کرد.

وی همچنین رسیدگی به مشکلات خوزستان در بخش آب شرب، شبکه های فاضلاب و روان آب ها را در اولویت‌های برنامه‌ریزی‌های استان عنوان‌کرد و گفت: در این راستا دستگاه‌های اجرایی باید با دقت بیشتری نسبت به رفع این چالش‌ها اقدام کنند.

بر اساس این گزارش،  طرح ۵۵۰ هزار هکتاری اراضی دشت‌های خوزستان و ایلام که نقش موثری در اشتغال‌زایی و افزایش تولیدات کشاورزی این استان‌ها دارد در سفر رهبر معظم انقلاب به خوزستان در سال ۱۳۷۶ به تصویب رسیده است.

 عملیات اجرایی این طرح در سال ۱۳۷۸ با تأمین اعتبار از صندوق توسعه ملی و توسط موسسه جهاد نصر وابسته به وزارت جهاد کشاورزی به عنوان مجری طرح آغاز شد که فاز نخست آن در سال ۱۳۹۷ به مساحت ۲۹۵ هزار هکتار (در استان‌های خوزستان و ایلام) مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

گستردگی سطح زیر کشت، تحت پوشش قرار دادن خانواده‌های فعال در زمینه کشاورزی و تجهیز پروژه و سیستم نوین آبیاری شرکت از جمله ویژگی‌های این طرح است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی استانداری خوزستان خوزستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی استانداری خوزستان خوزستان وزارت جهاد کشاورزی استانداری خوزستان خوزستان اخبار کنکور طرح ۵۵۰ هزار هکتاری اجرای پروژه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۲۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند ۴۰ پروژه شاخص شهر را به‌صورت جزئی بررسی می‌کنم

شهردار اصفهان گفت: در بودجه ۱۴۰۳، ۱۱۶۰ پروژه فعال عمرانی داریم که در رده‌های مختلف است اما از این تعداد ۴۰ پروژه را بر میز کار خودم قرار دادم و روز به روز در حال رصد روند آن هستم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده بعد از ظهر امروز_پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در یازدهمین جلسه شورای عالی باغ مشاهیر اصفهان اظهار کرد: در بودجه ۱۴۰۳، ۱۱۶۰ پروژه فعال عمرانی داریم که در رده‌های مختلف است اما از این تعداد ۴۰ پروژه را بر میز کار خودم قرار دادم و روز به روز در حال رصد روند آن هستم.

وی ادامه داد: پروژه‌هایی از جمله قطار شهری، باغ مشاهیر و رینگ چهارم از جمله این پروژه‌هاست چرا که شهر را تحت تأثیر قرار می‌دهد، از جنس زیرساختی، حمل و نقل، عمرانی و تفریحی است و امید است به همت مدیران تمام پروژه‌ها به خصوص این ۴۰ مورد را به نتیجه برسانیم‌.

شهردار اصفهان در حاشیه بازدید از پروژه باغ مشاهیر نیز بیان کرد: کار کردن در اصفهان کاری ساده نیست و باید با هویت شهر منطبق باشد.

قاسم‌زاده عنوان کرد: حدود ۲ سال مطالعات این پروژه طول کشید و در نهایت با ریزبینی به خروجی قابل قبولی رسیدیم.

کد خبر 750120

دیگر خبرها

  • ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به شهرداری‌های کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شد
  • فقر و فقدان قدرت خرید اخلاق اجتماعی را مخدوش می‌کند
  • اجرای ۱۰۰۰ میلیارد پروژه عمرانی در روستاهای یزد
  • اجرای هزار میلیارد طرح عمرانی در روستاهای استان یزد
  • روند ۴۰ پروژه شاخص شهر را به‌صورت جزئی بررسی می‌کنم
  • بهره برداری از باند دوم پل هادی آباد کارون
  • روند اجرایی پروژه‌های عمرانی استان خوزستان باید تسریع شود
  • اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی در مارگون و بهمئی
  • اجرای عملیات عمرانی پارک ۲۲ هکتاری مشاهیر در اصفهان
  • گرانی میوه ناشی از ضعف نظارتی دستگاه‌هاست