Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، در راستای اجرای اصل ۱۶۱ قانون اساسی، هیأت نظارت و بازرسی دیوان عالی کشور به ریاست غلامرضا انصاری به منظور بازرسی از حوزه‌های قضایی چهارمحال و بختیاری، در سفر خود به این استان روند رسیدگی به پرونده‌ها را مورد ارزیابی قرار داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد مرتضوی مقدم رئیس دیوان عالی کشور برای دریافت گزارش‌ها و ماحصل بازرسی‌های به عمل آمده به شهرکرد سفر کرد و در بدو ورود به شهرکرد با حضور در تپه نورالشهدای شهرکرد به مقام شامخ شهدای گمنام ادای احترام کرد و سپس با نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد دیدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

تاکید بر ایجاد انگیزه برای حضور گسترده و پرشور در انتخابات ۱۴۰۰

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام نماینده، ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در دیدار رئیس دیوان عالی کشور گفت: این که فرمودید یک هفته کمتر و بیشتر از نزدیک آرا و دستگاه قضا و وظایف را بررسی می‌کنند واقعا یکی از حُسن‌ها و کار‌های زیبا همین‌ها است که بر امور نظارت خیلی جدی و عمیق توسط مسئولین وجود داشته باشد.

او افزود: این یکی از ضرورت‌ها است و وقتی این نظارت‌ها قوت پیدا می‌کند، دقیق و مستمر می‌شود طبعاً به همان میزان هم از نواقص و از مشکلات و سرگردانی‌های مردمی و از همین اصطکاک در آرا و امثال این‌ها کاسته می‌شود و نگاه یک نگاه مثبتی خواهد شد ضمن این که عملکرد‌ها هم عملکرد‌های مطلوبی خواهد شد لذا کار واقعا کار ارزشمندی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام اضافه کرد: البته از حضرتعالی همین انتظار است، ما با شناختی که از حضرتعالی الحمدلله داریم از روحیات و خلقیات و تواضع و مسائل مردم داری که الحمدلله از شما سراغ داریم حتی در خارج از دستگاه قضا آن ساده زیستی و این‌هایی که از شما می‌دانیم اقتضائش همین‌ها هم است و همین را مشاهده می‌کنیم و دیوان طبعاً در زمان مسئولیت حضرتعالی ان‌شاءالله یکی از دوران‌های فعال و اثرگذار خودش را سپری خواهد کرد که از این جهت تشکر می‌کنم

او اظهار داشت: دستگاه قضا در این مرحله به عنوان یک مرحله تحول مطرح شد و واقعا امید در جامعه ایجاد کرد، حقاً و انصافاً امید ایجاد کرد و خیلی از نگاه‌ها را اصلاح کرد و ضایعات فکری و مشکلات فراوانی که در مسیر حرکتی انقلاب ما داشتیم و می‌رفت که یک سری ناامیدی‌های جبران ناپذیر و شکننده ایجاد کند را مانع شد، چون عملکرد‌ها معمولاً در قسمت‌های مختلف اینجوری بود، ولی به فضل الهی این حرکت و این مجموعه هم حضرت آقای رئیسی و هم بزرگوارانی که در شورای عالی قضایی و مجموعه‌های دیگر در خدمت ایشان همکاری دارند و مجموعه کمک‌هایی که در دستگاه قضا و دیگر دستگاه‌ها صورت گرفته است انصافاً تغییر کرده است و یک خدمت بزرگی الحمدلله به انقلاب صورت گرفته است و واقعا یک خدمت بزرگی صورت گرفت که این هم واقعا جای تقدیر و تشکر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام تصریح کرد: در استان ما هم الحمدلله فعالیت دستگاه قضا فعالیت خوبی است یعنی یک مجموعه‌ای هستند که تلاش‌شان بر این است که منسجم باشند و با هم حرکت کنند و سالم حرکت کنند و همگام با این نگاه تحولی جلو بیایند این‌ها چیز‌هایی است که تقریباً در مجموعه دستگاه قضای استان مشهود است البته نمی‌خواهیم بگوییم هیچ عیبی و ایرادی وجود ندارد بالاخره دستگاه قضا با آن عرض و طولش ممکن است یک جایی احیاناً یک قاضی باشد که احیانا یک مسائلی داشته باشد و نارضایتی‌هایی را به وجود بیاورد و یا یک بداخلاقی‌هایی صورت بگیرد، اما آن قدر الحمدلله این‌ها کم است که واقعا این معنا کامل احساس می‌شود.

او گفت: لذا مجموعه دستگاه قضا الحمدلله مجموعه خوبی در استان هستند هم رئیس کل جناب آقای بهرامی که انصافاً فعال و سالم انصافاً کار می‌کنند یعنی تلاش‌شان بر این است که سلامت هم در عملکرد خودش و هم در مجموعه دستگاه قضا حاکم بشود و این در مجموعه قضای استان کاملا مشهود و محسوس است لذا از ایشان و مجموعه دستگاه قضای استان هم تشکر می‌کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام افزود: مشکلاتی که استان با آن مواجه است در مسائل قضایی حالا شاید به دیوان عالی کشور هم خیلی ارتباط نداشته باشد، اما طبعاً به عنوان این که حضرتعالی در این مجموعه اثرگذار هستید و حتماً می‌توانید به مسائل استان کمک کنید در این جهت مسائل احکام قضایی راجع به مسئله آب است که واقعا نسبت به این معنا بالاخره یک مجوز‌هایی راجع به آب صادر شده است.

او اضافه کرد: اولاً من این نکته را بگویم آن چه من راجع به مسئله آب می‌گویم خارج از هر گونه تعصب است بَینَنَا وَ بَینَ اللّه من تعصبی نسبت به این استان و نه آن استان و نه مسائل دیگر اصلاً ندارم و واقعیتی است که کاملا برای من ملموس است و می‌بینم. بالاخره استان اصفهان را می‌شناسم، استان چهارمحال و بختیاری را هم کاملاً می‌شناسم و سال‌های سال است که در این استان حضور داشتم و می‌دانم لذا آنچه نسبت به مسئله آب می‌گویم واقعاً خارج از هر گونه تعصب و کاملاً عالمانه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام گفت: انصافاً این استان نسبت به آب متعصبانه برخورد نکرده است و آنچه را که مطالبه می‌کند مطالبه‌اش به معنای آن نیست که بخواهد یک سر سوزن حق و حقوقی را از استان دیگر و از جا‌های دیگر و از بهره‌مند شدن آب در استان‌های دیگر و یا مردم دیگر بخواهد منعی ایجاد بکند، این اصلاً در این استان وجود ندارد علیرغم این که متاسفانه بعضی‌ها این القاء رادارند، اما واقعیت این است که در این استان چنین چیزی وجود ندارد و یک مشکلاتی این مردم دارند و واقعا مشکل دارند.

او تصریح کرد: ما الان شهر‌هایی را داریم که واقعاً با مشکل آب شرب به شدت مواجه هستند و جا‌هایی را داریم که با تانکر و با سختی و با نارسایی آب می‌رسانند این وضعیت آب شرب است حالا آب کشاورزی و این‌ها که بماند، آب صنعت که بماند، ضرورت‌های دیگر که بماند، راجع به مسئله دام و چقدر با مشکلات فراوان باید آب را به دام‌ها و امثال این‌ها با تانکر و سختی‌های فراوان برسانند این‌ها بماند، با آب شرب شان هم با مشکل جدی در بسیاری از نقاط مواجه هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام اظهار داشت: یک مجوز‌هایی صادر شده است آن‌هایی هم که مجوز صادر کردند این شرایط را می‌دانستند، یعنی ما الان دو یا سه رئیس جمهور در این استان مأمورینشان آمدند و بررسی کردند و وعده حل مشکل آب را دادند و هیچ کدام مشکل را حل نکرده‌اند یعنی می‌خواهم بگویم مشکل یک مشکلی درون استانی و یک مجموعه‌ای نیست و کلان کشوری است.

او بیان کرد: مجوز‌هایی صادر شده است و این مجوز‌ها هم کاملاً براساس همان سهمیه مختصری است که این استان دارد، یک سهمیه مختصری به استان داده‌اند اصلا مجوز‌ها خارج از آن سهمیه نیست و صادر شده است، ولی متاسفانه جلوی آن گرفته شده است و به دستگاه قضا رسیده است و دستکاه قضا حکم دادند و همه تایید شده است، ولی متاسفانه جلوی اجرای این طرح‌ها گرفته شده است، هم آب شرب و هم آب کشاورزی و هم آبرسانی‌ها به مناطق مختلف، این واقعاً برای مردم یک معضل و مشکل است که انتظار این است آنچه مجوز صادر شده است این‌ها را برایش احترام قائل بشوند بالاخره مجوز‌های دولتی است مجوز‌هایی است که دستگاه قضا تایید کرده است مجوز‌هایی است که سندیت دارد و قطعیت دارد و رو هوا نیست و بی‌حساب و کتاب هم نیست بر اساس یک سهمیه مشخص است و سهمیه استان‌های دیگر هم مشخص است سهمیه استان اصفهان کاملاً مشخص است سهمیه اینجا هم کاملاً مشخص است و بر اساس همان سهمیه مشخص آمده و مجوز‌ها صادر شده است، ولی متاسفانه جلوی کار گرفته شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام افزود: حرف این استان هم متاسفانه به جایی نمی‌رسد حالا ما این را خدمت حضرتعالی عرض می‌کنیم چرا به جایی نمی‌رسد؟ چون متاسفانه باید بگوییم یک استان ضعیف به نسبت بعضی از استان‌های دیگر هستیم خب بعضی استان‌ها آدم‌های ماشاءالله قوی و قدر جا‌های مختلف دارند و حرفشان و اثرگذاری‌شان و بر و بیایشان زیاد هست، اما اینجا یک مقدار در این جهت آن کسی که حرف رسا و آن قدرت و قوه قدر را ندارد لذا توازن هم در این مطالبات برقرار نیست مطالبه از یک طرف خیلی قوی و از یک طرف خیلی ضعیف است و لذاست که بار روی زمین مانده است و واقعا از مشکلات قابل توجه این مسئله است.

او اضافه کرد: حرف مردم این استان هم اجرای عدالت است یعنی واقعا یک سر سوزن مردم این استان نمی‌گویند خارج از عدالت به ما چیزی بدهید عادلانه است و بررسی کنند به عدالت حتماً خواهند رسید، ولی از آن طرف متاسفانه جور دیگری برخورد می‌شود و آب واقعا یک مشکل و دغدغه جدی مردم استان ما است و انتظار دارند که مشکل آب را خارج از این که این استان یا آن استان هست واقع بینانه حل کنند و تا حال این متاسفانه نشده است و واقع بینانه نشده است و به افراد و دستگاه‌ها و گروه‌هایی سپرده شده است که آن واقع بینی متاسفانه آن جور که باید در آن‌ها وجود ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام بیان کرد: این انتظاری است که مردم دارند و اگر دسترسی به شما داشته باشند کما این که وقتی آقای رئیسی آمده بود اول و آخر حرفشان آب بود و هر کس دیگری هم که اینجا می‌آید اول و آخر حرفشان مسئله آب است وآب است و آب است و، چون واقعا از بزرگترین مشکلات این مردم محسوب می‌شود.

او گفت: انتخابات هم به لطف الهی خوب دار پیش می‌رود و مردم الحمدلله آماده هستند و فضای انتخابات ما خوب است و این گزارش امیدوار کننده‌ای است و همه الحمدلله آمده هستند و دارند تلاش می‌کنند، از این جهت هم به حول و وقوه الهی امید بخش است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام ادامه داد: واقعا حضور حضرتعالی در مجموعه دستگاه قضا حضوری مغتنم و ارزشمند و مفید و موثر می‌دانم.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قانون اساسی دیوان عالی کشور حوزه قضایی پرونده قضایی حجت الاسلام والمسلمین نکونام مجموعه دستگاه قضا دیوان عالی کشور حجت الاسلام صادر شده وجود ندارد مجوز هایی مسئله آب استان ها واقعا یک مجوز ها آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۲۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز امروز جامعه ما معنویت است

رییس دیوان عالی کشور با اشاره به لزوم برنامه ریزی در جهت تحقق شعار سال بر تقویت ارتباط قضات دیوان عالی کشور با رؤسای کل دادگستری استان‎ها و نظارت ویژه بر پرونده‌های اقتصادی تأکید کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دیوان عالی کشور، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری صبح امروز ۸ اردیبهشت ماه در جلسه شورای معاونین با بیان روایتی از امام صادق (ع) فرمودند: سه چیز از علامات مؤمن است؛ شناختن خدا و شناختن دوستان و دشمنان خدا.

رئیس دیوان عالی کشور در تشریح این مطلب ادامه داد: نیاز امروز جامعه ما معنویت است، معنویتی که در پرتو قرآن و عترت ظهور می کند و در خداشناسی و اعتقاد به انبیاء و اولیاء و عمل به واجبات و ترک محرمات یافت می شود، دشمن شناسی، زمان شناسی، اطاعت از ولی امر و بصیرت چراغ عبور از فتنه های زمانه است.

 منتظری افزود: مردم مؤمن و متعهد ما همانگونه که در ۴۵ سال گذشته نشان داده‌اند، با حضور آگاهانه خود در صحنه‌های مختلف، نقشه های دشمنان زبون و استکبار جهانی را نقش بر آب ساخته و خواهند ساخت. ان شاءالله.

وی در ادامه با اشاره به سفر اخیر خود به استان سیستان و بلوچستان و حضور در مراسم معارفه رئیس کل دادگستری این استان تصریح کرد: مردم نجیب و انقلابی سیستان و بلوچستان شایسته بهترین‌‎ها هستند، هر چند مسئولین امر تمام تلاش خود را در جهت خدمت به مردم این استان به کار گرفته اند، اما مشکلات فراوان است و به فضل خداوند متعال شاهد شکوفایی اقتصادی در این استان پهناور خواهیم بود.

عضو شورای عالی قضایی با تبریک به حجت الاسلام والمسلمین خلیلی به عنوان معاون اول قوه قضائیه برای ایشان آرزوی توفیق نمود و از زحمات حجت الاسلام مصدق تقدیر و تشکر کرد و گفت: خدمت به مردم عزیز در دستگاه عدلیه توفیق بزرگی است که باید قدردان آن باشیم و شکر نعمت آن را با کار و تلاش جهادی در جهت اجرای هر چه بیشتر عدالت به جای آوریم.

وی با اشاره به برنامه های دیوان عالی کشور در سال جدید تصریح کرد: دیوان عالی کشور در سال جدید بر اساس سند تحول و تعالی قضایی و برنامه های ابلاغی سال ۱۴۰۳پیش خواهد رفت و در این راستا تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری مستمر برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت قرار دارد.

رئیس دیوان عالی کشور بر تعامل و ارتباط هر چه بیشتر قضات دیوان عالی کشور با رؤسای کل دادگستری استان ها در جهت تسریع رسیدگی، جلوگیری از اطاله دادرسی و اتقان آراء تاکید کرد.

وی با اشاره به لزوم برنامه ریزی در جهت تحقق شعار سال افزود: معاونت نظارت دیوان عالی کشور برنامه ریزی لازم را برای نظارت ویژه بر پرونده های اقتصادی با همکاری با رؤسای محترم دادگستری استان‌ها و شعب  ویژه محاکم در اولویت کاری خود قرار دهد.

منتظری تأخیر در رسیدگی‌ها و تجدید اوقات در سامانه‌های قضایی را یکی از مشکلات مردم عنوان کرد و گفت: اجتناب از صرف زمان زیاد و جلوگیری از اطاله در امر کارشناسی و تاکید بر دقّت و تمرکز و نیز اتخاذ تدابیری جهت پیشگیری حداکثری از ازدیاد درخواست‌های اعاده دادرسی از احکام، مورد توجه و اهتمام جدی رؤسای محترم کل دادگستری قرار گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود | تا شایعات هست نباید اصرار بر حضور در نماز جمعه داشت
  • نظارت ویژه بر پرونده‌های اقتصادی در دستور کار است
  • منتظری: کاهش زمان رسیدگی‌های قضایی مورد توجه قرار بگیرد
  • نیاز امروز جامعه ما معنویت است
  • بیگی نماینده مجلس : پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود / تا زمانی که شایعات وجود دارد نباید اصرار بر حضورش در نماز جمعه داشت
  • علیرضا بیگی: پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود
  • رسیدگی به ۳ هزار پرونده موضوع ماده ۴۷۷
  • کاهش ۲.۹ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری
  • استقرار شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم
  • دادستان های استان گلستان جوانانی توانمند و انقلابی هستند