Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه روند غلط خصوصی‌سازی سبب واگذاری هپکو، آذرآب و آونگان به غارتگران شد گفت: سومدیریت‌ها در واگذاری‌ها چرخ تولید صنایع واگذار شده در استان مرکزی را از کار انداخت. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر اروز در جلسه ستاد استانی اقتصاد مقاومتی با اشاره به اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: امام(ره) آرمان‌های مقدس و متعالی از جمله استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را احیا کردند، آرمان‌هایی که ما می‌توانیم شایستگی، مردم‌سالاری دینی و جمهوریت در برابر نظام سلطنتی و شاهنشاهی داشته باشیم که احیای آرمان‌ها نیاز به همت بلند، برنامه‌ریزی و تدبیر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هر ساله مقام معظم رهبری با توجه به اهمیت موضوع شعارهای اقتصادی اعلام می‌کنند بنابراین مدیریت بهینه اموال و مصرف انرژی موضوع مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد و امروز برق تولید نباید قطع شود.

دری نجف‌آبادی تصریح کرد: باید دستگاه‌ها، کارخانجات، ادارات و غیره در مصرف برق صرفه‌جویی کنند و چاره‌ای اندبشیده شود تا در چنین شرایط قطعی برق قرار نگیریم و با توجه به اینکه سهم برق استان مرکزی حدود 850 مگاوات است باید مردم همکاری کنند تا از این شرایط عبور کنیم.

وی بیان کرد: تنها با 10 تا 20 درصد صرفه‌جویی در مصرف برق شاهد قطع آن نمی‌شویم و باتوجه به اینکه ساعات 12 تا 6 عصر ساعات پیک مصرف برق است این موضوع باید مدیریت شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین و ارشمندترین مولفه قدرت، عزت، فرهنگ، تمدن، هنر و غیره در کشور اقتصاد سالم و به دور از فساد است که مدیران و مسئولان کارآمد و انقلابی باید در این زمینه اقدام کنند.

دری نجف‌آبادی عنوان کرد: متاسفانه موضوع روند غلط و سومدیریت در خصوصی‌سازی آسیب جدی به کشورمان وارد کرد به طوری که هپکو، آذراب، آونگان و صنایع به غارتگران داده شد که برای احیای آنها هیچ برنامه‌ای نداشتند و سبب شد تا هر سال خسارت داشته باشند.

وی ادامه داد: اصل 44 قانون اگر به درستی اجرا می‌شد می‌توانست تحولی بزرگ در حوزه اقتصادی کشور ایجاد کند به طوری که هدف از این قانون تنها واگذاری شرکت‌های موجود نبود بلکه هدف مهم به عبارتی ایجاد 2 هزار شرکت جدید با تکنولوژی و سرمایه‌های جدید بود.

جلیلی: هنر رئیس جمهور این است که بتواند دستگاه‌ها را هم‌افزا کند/ در خصوصی سازی دچار سوء مدیریت هستیممصوبه هیئت وزیران صوری بود؛ به جای خصوصی سازی سهم دولت از واردات نهاده ها افزایش یافتچالش‌های خصوصی سازی در ایران

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: یکی از مواردی که کاندیداها اعلام کردند موضوع نقدینگی است به طوری که تا پایان سال 99 حدود 3 میلیون و 400 هزار میلیارد تومان نقدینگی کشور بوده که حدود 2 میلیارد تومان به این میزان اضافه می‌شود و تا زمان انتخابات حدود 4 هزار میلیارد تومان می‌رسد که فاجعه است.

دری نجف‌آبادی بیان کرد: نرخ رشد سرمایه‌گذاری در برنامه ششم بوده که اکنون برنامه هفتم باید اعلام می‌شد و نرخ رشد نقدینگی به قیمت ثابت سال 83 باید 21 درصد باشد در حالی که این میزان نیست همچنین نرخ بهره‌وری باید 2/8 درصد اضافه می‌شد و نرخ رشد تولید ناخالص ملی باید 8 درصد بود در حالی که این میزان دیده نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه دولت باید بر معادن، مواد غذایی مردم، مرغ و غیره نظارت و مدیریت داشته باشد، گفت: امسال باید 420 هزار تن گندم داشته باشیم درحالیکه 220 هزار تن گندم داریم و مصرف سرانه گندم کشور نسبت به دنیا بیشتر است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی فهم و شعور اقتصادی، فرهنگسازی، قناعت و صرفه‌جویی، مدیریت، کارآمدی، بهره‌وری حکیمانه مطابق نرخ بین‌المللی، جلوگیری از فساد و بی بند و باری، تعادل در بودجه دولت، سپردن کار به کاردان و غیره است.

انتهای پیام/713/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ولی فقیه در استان مرکزی دری نجف آبادی خصوصی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۳۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذاری در بنای تاریخی خانه آصف اردبیل به مزایده گذاشته شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حسن محمدی ادیب  گفت: با توجه به برنامه‌ریزی برای احیا و ساماندهی بنا‌های تاریخی استان با مشارکت بخش خصوصی و واگذاری از طریق صندوق توسعه و احیای بنا‌های تاریخی، فراخوان مزایده یکی دیگر از بنا‌های تاریخی اردبیل توسط این صندوق منتشر شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: واگذاری خانه تاریخی آصف اردبیل از طریق فراخوان مزایده سرمایه‌گذاری در مرمت، احیا، نگهداری و واگذاری حق بهره‌برداری از بنا‌های تاریخی منتشر شده از سوی صندوق توسعه و احیا انجام می‌شود و متقاضیان تا ۱۷ اردیبهشت ماه فرصت شرکت در این فراخوان را دارند.

او با اشاره به برنامه‌ریزی برای واگذاری سایر بنا‌های تاریخی استان، تاکید کرد: با توجه به اینکه واگذاری بنا‌های تاریخی به بخش خصوصی راه حلی مناسب برای مرمت و احیای این بنا‌ها است، در سال ۱۴۰۲ بهره‌برداری از ۴ بنای تاریخی استان به بخش خصوصی واگذار شد و امسال نیز سایر بنا‌ها به مرور در لیست واگذاری قرار می‌گیرند.

محمدی ادیب ادامه داد: علاقمندان و متقاضیان سرمایه‌گذاری در این بنای تاریخی می‌توانند برای شرکت در مزایده به سامانه تدارکات الکترونیک دولت (ستاد) مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • واگذاری بیش از ۹ هزار فقره انشعاب آب در استان مرکزی
  • سرمایه‌گذاری در بنای تاریخی خانه آصف اردبیل به مزایده گذاشته شد
  • واکنش فوری به تغییر نام باشگاه استقلال
  • نحوه واگذاری سهام ترجیحی پرسپولیس مشخص شد
  • اعلام نحوه واگذاری سهام پرسپولیس ترجیحی به پیشکسوتان
  • اعلام نحوه واگذاری سهام ترجیحی به اعضای باشگاه و پیشکسوتان پرسپولیس
  • اعلام نحوه واگذاری سهام به اعضای باشگاه و پیشکسوتان پرسپولیس
  • راهبری ۵ مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی واگذار می شود
  • واگذاری راهبری پنج مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی
  • سالانه یک میلیون تن پسماند صنعتی در استان مرکزی تولید می شود