Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید جلیلی در گفتگو با شبکه جهانی جام جم، اظهار داشت: با ایرانیان خارج از کشور آشنا هستم و در سال‌های مختلف مسئولیت در وزارت امور خارجه، یکی از برنامه‌های ثابتم دیدار با هموطنان مان در کشورهای مختلف بود.

وی بیان کرد: بیش از ۱۲۰ سفارت‌خانه و نمایندگی در خارج از ایران وجود دارد که باید خانه دوم ایرانیان خارج از کشور باشد و پشتوانه دفاع از حقوق هموطنان ما در خارج از کشور شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: استفاده از توانمندی و فرصت حضور ایرانیان در خارج از کشور، یک مسئولیت مهم دولت است و نباید این سرمایه‌ها نادیده گرفته شود.

جلیلی ادامه داد: وظیفه معاونت کنسولی و اداره اجتماعی وزارت خارجه این است که میان ایرانیان خارج از کشور که تمایل به همکاری تخصصی با داخل دارند، ارتباط ایجاد کند. با گسترش فناوری‌های ارتباطاتی، این کار بسیار راحت‌تر شده اما متأسفانه در سال‌های متمادی توجه خوبی به این مأموریت نشده است.

وی با اشاره به اینکه سامانه‌هایی پیش‌بینی شده که این ارتباط محقق شود و سفارت‌خانه‌ها هموطنان را معطل نگذارند، گفت: جوانان موتور جهش کشور هستند و اتکا برنامه‌های ما در این انتخابات به جوانان متخصص و تجربه مدیران موفق است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: در این هشت سال، جوانان کارآمدی را شناسایی کردیم و حتی سپردن مسئولیت‌ها در دولت آینده را برای آنها در نظر گرفته‌ایم. در عرصه‌هایی نظیر شرکت‌های دانش‌بنیان و تجارت خارجی، برنامه‌هایی برای توانمندسازی بیش از پیش جوانان کشور آماده کرده‌ایم.

جلیلی ادامه داد: کسانی که در دنیا ادعای بازار آزاد دارند، مانع از تراکنش مالی شهروندان ایرانی هستند. تصویر قهرمان ملی ما را از یک شبکه اجتماعی حذف می‌کنند، بنابراین مقابله کافی نیست، باید دشمن را پشیمان کرد.

وی با بیان اینکه جهش تولید نیازمند جهش صادرات است؛ برای یافتن بازارهای صادراتی نیاز به مشارکت مؤثر هموطنان خارج از کشور داریم، اظهار داشت: طرح سفر، طرح وان و طرح سبدغذایی و ساخت حداقل یک میلیون مسکن سالانه، چهار طرح ضربتی ما برای ارتقا سطح معیشت خانوار خواهد بود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: نفت مزیت ماست و اهرم آن در دست ما باید باشد نه در دست دشمن، راهبرد ما افزایش ارزش افزوده نفت است و به جای فروش نفت خام، فرآورده تولید خواهیم کرد، نمونه کاری که در ستاره خلیج فارس شد.

جلیلی بیان کرد: با رقم زدن این اتفاق که به لحاظ کارشناسی کاملاً امکان پذیر است، نه تنها نفت خام را نمی‌فروشیم، بلکه خریدار نفت منطقه نیز خواهیم بود. مردم را در ساخت پتروپالایشگاه‌ها مشارکت خواهیم داد. این فرصت‌ها در عرصه‌هایی مثل فضای مجازی، کشاورزی، صنعت و.. متعدد وجود دارد.

کد خبر 5226705 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت امور خارجه هیئت دولت سعید جلیلی انتخابات 1400 نفت انتخابات 1400 انتخابات ریاست جمهوری سیدابراهیم رئیسی عبدالناصر همتی مجلس شورای اسلامی سعید جلیلی محسن رضایی محسن مهرعلیزاده صحن مجلس ریاست جمهوری حسن روحانی سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی هیئت دولت شورای نگهبان خارج از کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۳۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ایران‌اکسپو از فردا/ نمایش توانمندی‌های تولیدی و تجاری کشور

سید علی امامی مدیرکل دفتر آماد و پشتیبانی تجاری سازمان توسعه تجارت ایران در گفت‌وگو با مهر، با بیان اینکه دومین دوره ایران اکسپو ۲۰۲۴ در دولت سیزدهم، فردا ۸ اردیبهشت برگزار خواهد شد، گفت: ایران اکسپو نقطه عطف تجارت خارجی محسوب می‌شود چراکه در این رویداد پتانسیل‌های صادراتی ایران مشخص و بسترهای اصلی تجارت خارجی ایران برای سایر کشور به نمایش گذاشته می‌شود.

وی تصریح کرد: تعدادی از میهمانان دعوت شده در اکسپو با هدف بازدید از زیرساخت‌های تجاری ایران در این رویداد شرکت می‌کنند؛ گروه‌های تجاری علاوه‌بر آسیب‌شناسی زیرساخت‌های تجاری کشور، پتانسیل‌ها و توانمندی‌های ما را شناسایی می‌کنند.

این مقام مسؤول با تاکید بر اینکه بسیاری از کشورها با ظرفیت‌های تجاری ایران آشنا نیستند، افزود: نمایشگاه ایران اکسپو می‌تواند توانایی‌هایی تولیدی و صادراتی کشور را در یک رویداد ۵ روزه به تجار خارجی ارائه بدهد و مبنای برای افزایش صادرات و تعاملات تجارت خارجی شود.

مدیر کل دفتر آماد و پشتیبانی تجاری سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه ایران اکسپو باید به عنوان یک حرکت ملی تلقی شود، گفت: دبیرخانه دائمی ایران اکسپو در سازمان توسعه تجارت ایران، در طول سال پیگیر موافقت‌ها، قراردادها و نتایج مذاکرات با سایر کشورها که در نمایشگاه اکسپو حاصل شده، است و به نظر می‌رسد با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال جاری تعداد میهمانان دعوت شده در این رویداد افزایش قابل توجهی کرده است.

به گفته وی، اکسپو ۲۰۲۴ هدفمندتر از سال گذشته برگزار خواهد شد و گروه‌های مطالعاتی برای شناسایی اشکالات در زمان برگزاری را بررسی کرده تا در سال‌های آینده ایران اکسپو قوی‌تری داشته باشیم.

امامی با تاکید بر اینکه ایران اکسپو ۱۴۰۳ یکی از مهم‌ترین اتفاقات تجاری در دولت سیزدهم است، گفت: ایران اکسپو پرچم برافراشته شده تجارت خارجی است که می‌تواند در تحقق شعار سال یعنی جهش تولید با مشارکت مردم عمل کند. اگر صنعت پتروشیمی و محصولات پایه نفتی را از حوزه صادرات و تجارت خارجی کشور جدا کنیم ۵۰ درصد صادرات کشور کاربرمحور است و هر چه دولت تلاش کند تا صادرات کشور در این حوزه‌ها افزایش یابد در واقع به طور عملی مشارکت مردم را در تولید و تجارت افزایش داده است.

وی بیان کرد: ایران اکسپو زمینه‌های رونق اشتغال، تولید با مشارکت مردم را فراهم می‌کند؛ اکسپو این قابلیت را دارد که صادرات را افزایش بدهد. البته به ثمر رسیدن این چنین رویدادی نیاز به زمان و صبوری دارد.

امامی ابراز امیدواری کرد که هر استان بر اساس استعداد و توانمندی خود چنین رویدادی را در منطقه خود برگزار کرده تا ظرفیت‌های صادراتی استان خود را در معرض نمایش بگذارد.

کد خبر 6088772 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است
  • حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ آماده تعامل هستیم
  • وزیر صمت: با وجود تحریم ۱۵۳ میلیارد دلار تجارت خارجی داریم
  • ۱۵۳ میلیارد دلار؛ حجم تجارت خارجی ایران
  • ما آماده تعامل هستیم، حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است
  • ایران آماده تعامل است/ ۱۵۳ میلیارد دلار حجم تجارت خارجی داریم
  • ۲۰۰ تاجر آفریقایی برای توسعه تجارت شناسایی شد
  • آغاز ایران‌اکسپو از فردا/ نمایش توانمندی‌های تولیدی و تجاری کشور
  • متلاشی شدن باند قاچاق دختران
  • اعضای شبکه «چتر بیت» دستگیر شدند؛ شبکه «چتر بیت» چه کسانی هستند و چه کاری انجام می‌دادند؟!