Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@04:58:31 GMT

ابتلای ۸۹ هزار و ۹۵۷ زنجانی به کووید ۱۹

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۱۳۶۶۷

ابتلای ۸۹ هزار و ۹۵۷ زنجانی به کووید ۱۹

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، از اسفندماه سال‌گذشته تاکنون ابتلای قطعی ۹ هزار و ۴۰۶ نفر از بیماران بستری در استان زنجان به کووید ۱۹ بر اساس تست‌های آزمایشگاهی تایید شده که ۷ هزار و ۸۶۸ از آن‌ها بعد از بهبودی، از بیمارستان ترخیص شده‌اند. 

بر اساس همین گزارش آمار بیماران سرپایی مبتلا به کووید ۱۹ از آغاز شیوع ویروس کرونا در این استان، بر اساس تست‌های آزمایشگاهی ۸۰ هزار و ۵۵۱ مورد بوده است که ۱۳۳ مورد از آن‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است که با این حساب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به ۸۹ هزار و ۹۵۷ نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر ۲۳۲ نفر در بیمارستان‌های استان زنجان به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ و یا مشکوک بودن بستری هستند که ۱۴ مورد از این آمار جزو مبتلایان روز هستند.

براساس همین گزارش آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل بیماران مبتلای قطعی به کووید ۱۹ و همچنین مشکوک ۲۶ هزار و ۱۸۰ نفر اعلام شده است.

همچنین طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا یک هزار و ۴۵۹ نفر جان خود را از دست داده‌اند که دو نفر از این فوتی‌ها جزو آمار روزانه بوده‌اند.

اشاعه مطالب غیرعلمی، عوام فریبانه در فضای مجازی موجب هراس و شک در بین مردم می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: در مقابله با بیماری کرونا اشاعه مطالب غیر علمی، عوام فریبانه و غیر واقعی در فضای مجازی باعث ایجاد هراس و شک در بین مردم  می‌شود که در کنترل بیماری بسیار تاثیرگذار است.

پرویز قزلباش رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به اینکه بیماری کرونا بیش از ۱۵ ماه است که زندگی مردم کل دنیا را تحت الشعاع قرار داده است و هنوز درمان موثری برای  این بیماری کشف نشده است. افزود: در هر بیماری بویژه بیماری ویروسی عامل مهم پیشگیری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای جلو گیری از انتقال ویروس مهم است

وی خاطر نشان کرد: با طولانی شدن بیماری کرونا چالش جدی برای تمام دنیا بوجود آمده و چون درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد؛ واکسیناسیون تنها نقطه امید برای قطع زنجیره بیماریست. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان اطلاع رسانی و شفاف سازی پیرامون نقش واکسن‌ها و تاثیرات آن و پاسخگویی مناسب به سؤالات مردم را از موثرین روش برای کنترل بیماری دانست و افزود: اشاعه مطالب غیرعلمی، عوام فریبانه در همه فضاها به خصوص فضای مجازی در مورد واکسن و بیماری کرونا موجب ایجاد هراس و شک در بین مردم می‌شود و این امر در کنترل بیماری تاثیر منفی دارد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بیماری کرونا موجب افزایش بیماری ام اس شده یانه؟ گفت: بیماری کرونا با فشارهای روانی و عصبی و استرس‌هایی که ایجاد می‌کند باعث بروز بیشتر علایم ام اس می‌شود و خود این شرایط باعث بیماری ام اس نمی‌شود.

قزلباش در ادامه در پاسخ به سوالات خبرنگاران گفت: در فعالیت باشگاه‌های ورزشی ملاک عمل رعایت پروتکل‌های اعلامی است بر مبنای این پروتکل‌ها فعالیت باشگاه‌های ورزشی در وضعیت‌های مختلف تعریف شده است و در مورد کنترل فعالیت مخفیانه  باشگاه‌های ورزشی، کافی شاپ‌ها و رستوران‌ها تنها وزارت بهداشت عامل نیست بلکه لایه‌های مختلف دیگر نیز باید همکاری کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه دز دوم از فاز سوم واکسن کنژوگه تامین شده و چند روز قبل تزریق آن در استان شروع شده است، افزود: تزریق واکسن‌های ایرانی کوبایی و برکت و نحوه ثبت نام  این واکسن‌ها باید طبق دستور العمل انجام گیرد. که فعلا دستورالعملی برای این کار به دست ما نرسیده است.

انتهای پیام/73004/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: فضای مجازی دانشگاه علوم پزشکی بیماری نشست خبری سرپایی بستری فوتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان دانشگاه علوم پزشکی بیماری کرونا استان زنجان بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۳۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارایه می دهند

به گزارش خبرگزاری مهر، حکمت الله هاشمی گفت: جمعیت هلال احمر استان زنجان با مشارکت قرارگاه الکفیل ۱۱۰ یونیت دندانپزشکی برای ارائه خدمات به نیازمندان در کشیدن، پر کردن، جرم گیری، برساژ و عصب کشی به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در مجموعه ۶ هزار نفری ورزشگاه انقلاب شهر زنجان خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: ۳۱۰ دندانپزشک و دستیار دندانپزشک در ارائه این خدمات همکاری و مشارکت دارند که از این تعداد ۲۴۰ نفر از داوطلبان جمعیت هلال احمر وظیفه خدمت رسانی به مراجعان را بر عهده دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با تاکید بر اینکه یکهزار فریم عینک برای مددجویان کمیته امداد حضرت امام خمینی و بهزیستی تامین شده است، گفت: پس از انجام معاینات مورد نیاز این فریم ها تحویل بیماران نیازمند داده خواهد شد.

برپایی بیمارستان درمان و توانبخشی با ارائه خدمات رایگان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان از راه اندازی بیمارستان درمان و توانبخشی در کنار خدمات دندانپزشکی خبرداد و گفت: در این بیمارستان خدمات ویزیت و ارائه داروی رایگان به مراجعان از ۱۲ لغایت ۱۵ اردیبهشت ماه جاری انجام خواهد شد.

هاشمی تاکید کرد: در این مدت بیان شده پزشکان عمومی و متخصص کودکان، زنان و زایمان، تغذیه، داخلی، کلیه، ریه کودکان و قرنیه در بیمارستان درمان و توانبخشی بیماران نیازمند را ویزیت خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: نوزادان و کودکان تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد به لحاظ سلامت حرکتی و جسمی معاینه خواهند شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان، این معاینات را صافی کف پا، پای پرانتزی و گودی کمر برشمرد و گفت: در صورت تشخیص پزشک برای درمان در صورت داشتن مشکل، این کودکان و نوزادان جهت درمان به مراکز درمان و توانبخشی هلال احمر استان ارجاع داده می شوند.

حضور ۵ مشاور داوطلب برای ارائه خدمات رایگان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در مدت ارائه خدمات دندانپزشکی، درمان و توانبخشی پنج مشاور داوطلب جمعیت هلال احمر آماده ارائه خدمات مشاوره به مراجعان خواهند بود.

هاشمی افزود: علاوه بر خدمات بیان شده، روزانه چهار مربی هلال احمر اقدام به ارائه آموزش های امداد و کمک های اولیه به عموم مردم و علاقمندان به صورت رایگان خواهند کرد.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان زنجان نیز به اجرای طرح مرهم زائر اشاره کرد و گفت: در این طرح داروهای مازاد همشهریان زنجانی جمع آوری و با کمک داوطلبان، پرستاران و متخصصین داروخانه ها تفکیک شد.

علی منفرد ادامه داد: این داروها در قالب اجرای طرح کاروان سلامت توزیع و مورد استفاده قرار می گیرد.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در صورت نداشتن داروی مورد نیاز بیماران نیازمند، کد رهگیری دارویی صادر و از طریق داروخانه های هلال احمر به صورت رایگان تامین می شود.

گفتنی است، اردوی جهادی با رویکرد درمانی، آموزشی، فرهنگی و با تمرکز بر ارائه خدمات رایگان دندانپزشکی به جامعه هدف نیازمند، با مشارکت قرارگاه جهادی الکفیل و جمعیت هلال احمر استان زنجان در مجموعه ورزشی ۶ هزار نفری انقلاب شهر زنجان از ۱۲ تا ۱۵ اردیبهشت ماه برگزار خواهد کرد و تاکنون در استان های خراسان شمالی، خراسان رضوی و گیلان این اردوی جهادی اجرا شده است.

کد خبر 6092516

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات پزشکی به ۲۰۰۰ نفر از مددجویان زنجانی
  • کمک های خیرین زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد ۳۸ درصد رشد یافت
  • زنجانی‌ها روزهای خنکی را تجربه خواهند کرد
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • زنجانی‌ها منتظر شرایط جوی ناپایدار باشند
  • ۱۱۰ دندانپزشک آماده ارائه خدمات به نیازمندان زنجانی
  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارایه می دهند
  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارائه می دهند
  • مسئولان زنجانی برای نجات پل تاریخی میربهاءالدین به خط شدند