Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران علی رئوفی ظهر امروز(۱۲ خردادماه) در جمع خبرنگاران، افزود: روز گذشته ناو لجستیکی آموزشی خارک که در حال انجام یک ماموریت آموزشی با حدود ۴۰۰ نفر از خدمه و دانشجویان بود در نزدیکی آب‌های بین المللی و در آب‌های داخلی دچار مشکل می‌شود.
وی افزود: این ناو ساعت ۱۱ روز گذشته دچار حریق شد و به سرعت نیروهای امدادی به محل حادثه اعزام شدند و با اقدام به موقع و سرعت عمل توانستند جان همه خدمه و دانشجویان را نجات دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان بیان کرد:  دانشجویان و خدمه ناو به جاسک منتقل شدند و حادثه تلفات جانی نداشت و تنها ۲۰ نفر دچار مصدومیت جزئی و سوختگی سطحی شدند.
رئوفی عنوان کرد: این کشتی یکی از پیشرفته‌ترین شناورهای نظامیان ایران است و گاهی ناو هلیکوپتربر هم نامیده می‌شد.
وی ادامه داد: ناو خارک پس از ناو بندر مکران دومین ناو بزرگ خاورمیانه است و با سیستم بخار آب حرکت می‌کند، برق آن از طریق ژنراتورهای با توان ۵۰۰ کیلو وات تامین می‌شد.
این مقام مسئول اضافه کرد: این ناو می‌توانست برق شهری مثل بندرعباس را با ژنراتورهای خود تامین کند به‌طوری که با در مدار گرفتن تمام ژنراتورها و سیستم بخار می‌توانست تولید برق ۶۰۰۰ کیلوات ساعت برسد، بخش زیادی از تجهیزات خارک طی سالیان اخیر توسط مهندسین نداجا بومی سازی و اورهال شده بود.
رئوفی ادامه داد: آتش‌سوزی ناو خارک از موتور خانه آغاز شده بود که نیروها با یدکش و بالگرد از محل حادثه به ساحل منتقل شدند.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان گفت: حادثه ناو لجستیکی و آموزشی خارک در سواحل جاسک ۳۳ مصدوم داشته است.
وی افزود: ۲۳ نفر از آنان به بیمارستان‌های بندرعباس اعزام شده‌اند و ۱۰ نفر نیز به طور سرپایی درمان شده‌اند.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: آتش سوزی ناو خدمه حادثه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۳۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین بارندگی هرمزگان در «بستک» ثبت شد

ایسنا/هرمزگان مدیرکل هواشناسی هرمزگان گفت: بیشترین بارندگی بامداد امروز (پنجشنبه) تاکنون در استان، با ۳۰ میلی‌متر در شهرستان بستک ثبت شده است.

سعید رنجبر امروز (پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه) گفت: جزیره لاوان با ۲۹.۸ دهم میلی‌متر، پارسیان با ۲۵.۲ دهم میلی‌متر، جزیره کیش با ۱۸.۲ دهم میلی‌متر و حاجی‌آباد ۱۸ میلی‌متر بعد از شهرستان بستک بیشترین بارندگی را داشته‌اند.

رنجبر بیان کرد: همچنین در بندرخمیر تا این لحظه ۱۶.۵ دهم میلی‌متر، جزیره قشم ۱۶.۳ دهم میلی‌متر، جزیره سیری ۹.۵ دهم میلی‌متر، شهر جدید علوی ۵.۷ میلی‌متر، بندرعباس نیز ۳ میلی‌متر باران باریده است.

وی با اشاره به اینکه بارندگی‌ها تا روز جمعه هفته جاری ادامه دارد، اظهار کرد: بیشتر بارش‌های سامانه جدید در مناطق غربی، جزایر خلیج‌فارس، محدوده تنگه هرمز، سواحل و نقاطی از شرق استان پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیشترین بارندگی هرمزگان در «بستک» ثبت شد
  • دانشگاه جزیره جدا از جامعه نیست/در آینده‌ای نزدیک شاهد تحولات بزرگی در جهان خواهیم بود
  • (عکس) «خاله الیویا» سریال «قصه‌های جزیره» پس از گذشت ۳۴ سال
  • بارش شدید تگرگ در جزیره لاوان
  • فیلم| جادوی رنگ‌ها، جزیره‌ هرمز
  • بارش تگرگ در جزیره لاوان + ویدئو | شدت بارش تگرگ را ببینید
  • بارش تگرگ در جزیره لاوان | ویدئو
  • تغییر چهره «خاله الیویا» در سریال «قصه‌ های جزیره» پس از گذشت ۳۴ سال (عکس)
  • روایتی اجمالی از زندگینامه، تحصیلات و خدمات حضرت آیت‌الله رئوفی
  • ایجاد دهکده لجستیکی مرزی سرخس