Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید نمکی در حاشیه چهارمین اجلاس وزرای بهداشت کشورهای عضو اکو، اظهار داشت: امروز یک بیانیه با پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران برای اولین بار تصویب شد و برنامه دوسالانه سلامت در منطقه اکو برای اولین بار به تصویب رسید.

وی افزود: مهم‌ترین محورهای این بیانیه شامل اهداف توسعه پایدار، تقویت سیستم سلامت در دستیابی به پوشش همگانی سلامت، پیشگیری و کنترل بیماری‌های واگیر دار و بیماری‌های غیر واگیر، شرایط اضطراری در حوزه سلامت به ویژه امروز که با کووید ۱۹ روبرو هستیم، بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: در این نشست بحث‌های مختلفی از جمله همکاری در زمینه رفت و آمدهای مرزی، کنترل بیماری کووید ۱۹ و بیماری‌های نوپدید و واگیردار، تقویت کشورها، تبادل اطلاعات در زمینه ساخت واکسن، دارو، تجهیزات پزشکی و دسترسی بیشتر به خدمات بهداشتی و درمانی مطرح شد که می‌تواند هم در زمینه ارتقای سلامت و هم در زمینه ارتقای اقتصاد کشورهای اکو مؤثر باشد.

نمکی یادآور شد: امیدواریم که این همکاری بین کشورهای اکو در زمینه سلامت بتواند راهکارهای تازه ای را برای همکاری بین بخشی و بین کشوری ایجاد کند و بتوانیم در مورد کنترل بیماری کووید ۱۹ گام‌های موثرتری را در کنار همدیگر برداریم.

کد خبر 5226812

منبع: مهر

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران سعید نمکی اکو واکسن کرونا ویروس کرونا آمار کرونا ستاد ملی مقابله با کرونا سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سازمان بیمه سلامت اهدای خون شیوع کرونا کیانوش جهانپور کووید 19 دانشگاه علوم پزشکی ایران هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اورولوژی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۴۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، محمدعلی اسکندری سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاشکند در این دیدار گفت: جمهوری اسلامی ایران تردیدی در صیانت از ارزش های اسلامی نداشته و ایثارگرانه در خط مقدم دفاع از اسلام و مسلمانان بوده است.

وی افزود: فتنه انگیزی، اختلاف افکنی و انشقاق در جهان اسلام، از برنامه های راهبردی آمریکا و اسرائیل بوده و آنها هیچ وقت خیرخواه ملت های مسلمان نبوده و نخواهند بود. حال آنکه تقریب مذاهب، همواره با جدیت توسط جمهوری اسلامی ایران، پیگیری و اجرایی شده است.

نورالدین خالق نظراف مفتی اعظم ازبکستان نیز ضمن مثبت ارزیابی کردن روند مناسبات دوجانبه میانه در تمامی زمینه ها گفت: دین، فرهنگ و اشتراکات ازبکستان و ایران، عاملی مهم برای تعمیق مناسبات دو طرف است.

وی افزود: با توجه به توانمندی های جمهوری اسلامی ایران در حوزه نسخ خطی زبان فارسی، از همکاری در زمینه تحقیقات قرآنی و نسخ خطی قرآنی استقبال می کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حجم تجارت ایران و امارت به ۳۰ میلیارد دلار می رسد
  • تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار افزایش می یابد
  • فرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • آغاز برنامه کنترل پوکی استخوان برای بانوان زاهدانی
  • همکاری با آفریقای مرکزی در تمامی زمینه های محیط زیستی
  • برنامه کنترل پوکی استخوان برای بانوان زاهدانی آغاز شد
  • افزایش حجم تجارت ایران و کوبا به بیش از ۲۴۳ میلیون دلار می‌رسد
  • شرایط جسمی و روانی زنان باید مورد توجه ویژه باشد
  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان