Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، بعد از ظهر امروز جلسه‌ای با عنوان بررسی چگونگی اجرای طرح استانی بشارت حفظ قرآن کریم با حضور بهرام فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، محسن کرمیان معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، ساحل سهیلی رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه و سیدهادی شاه‌محمدی رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محسن کرمیان در این جلسه اظهار کرد: طرح فراگیر استانی قرآنی بشارت با هدف بسط و گسترش فرهنگ انس با قرآن کریم و مفاهیم سازنده آن، حفظ و تدبر در آیات قرآن کریم، بهره‌مندی مخاطبان از فرصت اوقات فراغت تابستان، کشف استعدادهای نهفته حفظ قرآن کریم در استان کرمانشاه و همگرایی نهادهای قرآنی و اجتماعی برای ایجاد پویش‌های معنوی با مشارکت برخی نهادهای قرآنی برنامه‌ریزی و آغاز می‌شود.

وی افزود: سرفصل‌های آموزشی طرح استانی بشارت شامل بیان اهداف و مزایای حفظ قرآن، بیان مراحل و روش‌های حفظ، مرور و تثبیت، بیان ارتباط لفظی و معنایی سوره جز ۲۹ و پرسش از محفوظات پیشین و جدید طرح در راستای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تربیت حافظان قرآن کریم است.

ساحل سهیلی در این جلسه بیان کرد: بر اساس طرح بشارت پس از تبلیغات، ثبت نام و سطح بندی مخاطبان به تفکیک جنسیت، سطح تحصیلات و محدوده سنی، دوره‌های آموزشی به سه شیوه حضوری، نیمه حضوری یا مجازی ویژه علاقمندان به حفظ قرآن کریم در مؤسسات و خانه‌های قرآنی دارای مجوز و بقاع متبرکه برگزار و مخاطبان، موفق به حفظ متقن و استوار جز ۲۹ شده و می‌توانند به صورت صحیح و روان محفوظات خود را ارائه کنند.

وی با اشاره به نحوه برگزاری طرح بشارت افزود: در شیوه حضوری و مجازی مخاطبان این طرح در ۲۰ جلسه آموزشی شرکت کرده و به فراگیری دروس و انجام تمرینات مربوطه اقدام می‌کنند، در شیوه نیمه حضوری مخاطبان طرح باید در حداقل نیمی از جلسات آموزشی شرکت نموده و تمرینات مربوطه را انجام دهند.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه ادامه داد: گروه‌های هدف در طرح بشارت حفظ قرآن کریم تمامی علاقمندان به حفظ قرآن در ۲ رده سنی بالاتر و پایین‌تر از ۱۵ سال به تفکیک جنسیت در این استان است.

گفتنی است، در اجرای طرح بشارت حفظ قرآن کریم سازمان‌ها، تشکل‌ها و نهادهای قرآنی مختلف همکاری کرده و محل تشکیل دوره‌ها مؤسسات و خانه‌های قرآنی مردمی دارای مجوز است.

کد خبر 5226774

منبع: مهر

کلیدواژه: کرمانشاه حفظ قرآن کریم قرآن کریم اوقاف و امور خیریه کرمانشاه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه انتخابات 1400 ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه گرگان چالش شایستگی آمار کرونا واکسن کرونا سیدابراهیم رئیسی اردبیل اراک مشارکت مردم در انتخابات شیراز چالش شفافیت بشارت حفظ قرآن کریم طرح بشارت اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۴۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد | ویدئو

دریافت 1 MB

به گزارش همشهری آنلاین، این اتفاق سه روز پیش در استکهلم رخ داد و تصاویر آن به‌تازگی منتشر شده است.

کد خبر 848108 منبع: میزان برچسب‌ها قرآن - فعالیت‌ها خبر مهم مسیحیت سوئد

دیگر خبرها

  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • فیلم/ هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد
  • هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد | ویدئو
  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • برگزاری دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن در کهگیلویه
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • بررسی سیر تحول هنرهای قرآنی/ اهمیت نگاه میراث فرهنگی به هنر قرآنی
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود
  • قرآن فضای گفتگوی بسیاری درباره هنر دارد