Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-05@23:14:25 GMT

جزئیات مراسم ۱۴ و ۱۵ خرداد در اصفهان اعلام شد

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۱۴۶۱۳

جزئیات مراسم ۱۴ و ۱۵ خرداد در اصفهان اعلام شد

گروه استان‌ها- رئیس شورای هماهنگی تبلیغات استان اصفهان گفت: برنامه‌های گرامیداشت ایام‌الله ۱۴ و ۱۵خرداد امسال که با شهادت امام صادق(ع) مقارن است، با شعار "راه امام راه ما، هدف امام هدف ما" در اصفهان برگزار می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  اصفهان ، محمدعلی احمدی در جمع خبرنگاران در رابطه با مزاسم بزرگداشت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) اظهار داشت: امسال مطابق سال‌های گذشته پیش‌بینی‌هایی در ارتباط با بزرگداشت ارتحال امام(ره) صورت گرفته‌است، در سال‌های اخیر همچنان هجمه‌های دشمنان به راه و اندیشه امام(ره) را داشته‌ایم و رسانه‌های بیگانه تلاش می‌کردند که مردم را از راه و مسیر امام(ره)  دور کرده و فشارهای دشمن به ملت برای فاصله گرفتن از راه امام(ره) بیشتر شده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اصلی‌ترین وصیت امام(ره) که در این ایام باید کاربردی شود و مردم به آن توجه داشته باشند آن است که در تمام انتخابات در صحنه باشند و به یاری خدا با حضورشان در انتخابات نشان می‌دهند که به راه و مسیر امام عزیزی که همه عمر خود را وقف اسلام، امت اسلام و خدمت به مردم ایران کردند علاقه‌‌مند هستند و با قدرشناسی خود این وصیت امام(ره) را عملی می‌کنند.

احمدی بااشاره به اهمیت واقعه 15خرداد عنوان کرد: واقعه 15خرداد مبدا حرکت اسلامی و نهضت امام(ره) راحل و درس بزرگ تاریخی برای ملت است و مردم همیشه در صحنه و نخبگان باید درمقابل ذلیل‌شدن مسلمین و امت اسلامی، واکنش نشان دهند چراکه 15 خرداد به همه ما نشان داد باید درمقابل ظلم مستکبران و استبداد ظالمان ایستادگی کرده و با صبر و مقاومت درمقابل ظلم ایستادگی کنیم.

مراسم بزرگداشت 14 و 15 خرداد در خراسان رضوی اعلام شد+جزئیاتبرنامه‌های بزرگداشت 14 و 15 خرداد در استان مرکزی اعلام شدمراسم بزرگداشت 14 و 15 خرداد در حرم حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود

وی ادامه داد: امسال اهتمام ویژه‌ای برای بزرگداشت 15خرداد و یوم‌الله بزرگی که امام فرمودند من برای همیشه عزای عمومی اعلام می‌کنم، توجه خاصی شده است و ضمن اینکه در آستانه سالروز آغاز رهبری و ولایت مقام معظم رهبری نیز قرار داریم و در استان اصفهان برای این چند مناسبت که مقارن با ایام شهادت حضرت امام صادق(ع) شده است شعار محوری ویژه‌ای را با عنوان « راه امام، راه ما و هدف امام، هدف ما » ترسیم و همه برنامه‌ها با این شعار اجرا و برگزار خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در رابطه با برنامه‌های گرامیداشت ایام‌الله 15خرداد اظهار داشت: به‌مناسبت گرامیداشت این ایام جلسات و نشست‌های ویژه‌ای از جمله نشست در محضر نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان داشته‌ایم و مراسم امسال باتوجه به شیوع ویروس کرونا، محدودیت‌هایی دارد که برای اجرایی شدن شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد کرونا تمام تلاش خود را می‌کنیم به همین خاطر بجای اجتماع متمرکز، به کثرت و تعدد برنامه‌ها و مراسم پرداخته شده‌است.

وی افزود: از اصلی‌ترین برنامه‌های این یوم‌الله برگزاری مراسم و برنامه‌های متفاوت ویژه 14 و 15 خرداد در کلیه شهرستان‌ها و شهرها و روستاها و بهره‌گیری و استفاده از محضر ولی فقیه و رهبر امت اسلامی است که در تاریخ 14 خرداد معظم‌له سخنرانی نموده و ازطریق رسانه‌ها بصورت زنده پخش خواهد شد.

احمدی بااشاره به حضور فعال تشکل‌های مردمی برای گرامیداشت ایام‌الله 14 و 15 خرداد گفت: برگزاری برنامه‌های متعدد فرهنگی در شهر اصفهان با تلاش و همکاری تشکل‌های مردمی و هم‌افزایی مجموعه‌های فعال، جوانان فعال انقلابی و اهتمام رده‌های مختلف بسیج، شهرداری‌ها و نهادهای فرهنگی و مردمی و همچنین برگزاری مراسم گرامیداشت 14 و 15 خرداد در همه مساجد با حضور ائمه جماعت و بصورت ویژه در 10 مسجد شاخص شهر اصفهان در روزهای 13، 14 و 15 خرداد را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: برگزاری مراسم در بقاع متبرکه با مدیریت اوقاف و امور خیریه، پیش‌بینی تولیدات تبلیغی مناسب در فضای مجازی، فضای رسانه‌ای و همچنین تهیه و تولید طرح‌های تبلیغی برای فضاسازی و تبلیغات شهری صورت می‌گیرد و اصلی‌ترین برنامه سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) و یادواره شهدا همراه با اجرای برنامه‌های متنوع در روز 14خرداد ساعت 18 تا 20 در گلستان همیشه جاوید شهدای اصفهان برگزار خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی دررابطه با برنامه‌های ادبی و هنری اظهار داشت: محفل ادبی و شعر خوانی و کارگاه خلق آثار هنری روز پنجشنبه 13 خرداد ساعت 18:30 تا 20 در گلستان شهدای اصفهان با اهتمام هنرمندان عزیز اصفهانی و شعرای عزیز به همت موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام(ره) و بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی استان برگزار می‌شود، همچنین به‌مناسبت بزرگداشت یوم‌الله 15 خرداد نیز دو ویژه‌برنامه خاص پیش‌بینی شده‌است.

وی افزود: اولین برنامه اجتماع "صاحبان سخن نافذ" باحضور ائمه جمعه و جماعات، طلاب، روحانیون و مبلغان شهر اصفهان در گلستان شهدای اصفهان است که با مشارکت حوزه‌های علمیه، برادران و خواهران دفتر تبلیغات اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و مرکز رسیدگی به امور مساجد در تاریخ 15خرداد ساعت 10 صبح همراه با سخنرانی حجت‌الاسلام ابوترابی برگزار می‌شود.

احمدی تصریح کرد: دومین مراسم، ویژه‌برنامه 15خرداد و گرامیداشت سالروز ولایت و رهبری مقام معظم رهبری با عنوان "بیعت بانوان اصفهانی با ولایت" در روز 15خرداد ساعت 18 در گلستان شهدای اصفهان است، همچنین بزرگداشت یاد دو تن از مبارزین طلبه اصفهانی، شهید مصطفی موسوی طاری و شهید علی‌محمد قدیرزاده که به‌دست دژخیمان پهلوی در 15 خرداد سال 42 به شهادت رسیدند، برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: توجه به وصیت و رهنمودهای حضرت امام خمینی(ره) و گرامیداشت این ایام و یاد و خاطره امام(ره) امری لازم است و از آحاد مردم برای شرکت ویژه در برنامه‌های گرامیداشت 14 و 15خرداد دعوت می‌نماییم.

انتهای پیام/174/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تبلیغات اسلامی برگزار می شود شهدای اصفهان 15 خرداد خرداد ساعت حضرت امام برنامه ها امام ره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۴۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژه برنامه های رادیو ایران در شهادت امام جعفر صادق(ع)

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، برنامه «خانه دوست اینجاست»، با هدف تحلیل از شخصیت والای علمی و مذهبی حضرت امام صادق (ع) به ابعاد و رویکرد‌های شخصیت والای این امام همام می‌پردازد.

این برنامه به تهیه کنندگی حسین معصومی و اجرای مهرناز فقیهی، امروز و شنبه ۱۵ اردیبهشت ساعت ۱۹:۱۰ پخش می‌شود.

«خورشید نامه» گلچینی از کلام بزرگان درخصوص امام جعفرصادق (ع) است که به تهیه کنندگی عبدالله علایی، امشب ساعت ۲۲:۰۰ پخش می شود.

«نوبت نوا» سوگواره‌ای برای شهادت امام جعفر صادق (ع) است که شنبه ۱۵ اردیبهشت ساعت ۲۲:۳۰ پخش می شود.

«جام جم» سوگواره شعرخوانی شاعران مطرح کشور است که امشب ساعت ۲۳:۰۰ و شنبه ۱۵ اردیبهشت ساعت ۱۲:۴۰ پخش می‌شود.

«راه شب» بامداد شنبه ۱۵ اردیبهشت نیز در بخش‌های مختلف مروری بر زندگی امام جعفرصادق (ع) دارد. این برنامه ساعت ۰۰:۳۰ بامداد پخش می‌شود.

«پیشوای صادق» نام ویژه برنامه دیگری است که با نگاهی به ویژگی‌های شخصیتی امام صادق (ع) در روز شهادت این امام همام ساعت ۰۴:۳۰ پخش می‌شود.

برنامه صبح گاهی «سلام صبح بخیر» نیز همزمان با سالروز شهادت ششمین پیشوای جهان اسلام به این مناسبت می‌پردازد. این برنامه شنبه تا پنج شنبه ساعت ۶:۳۵ پخش می‌شود.

ویژه برنامه «به نام عشق» نیز با محوریت سیره امام صادق (ع) و نگاهی به دوران تاریخی حضرت و ابعاد شخصیتی ایشان و نقشی که در مکتب تشیع در تاریخ اسلام ایفا کردند، شنبه ۱۵ اردیبهشت به تهیه کنندگی حسین معصومی و اجرای حامد نجم الهدی ساعت ۹:۰۰ پخش می‌شود.

«به افق آفتاب» نیز شنبه ۱۵ اردیبهشت نگاهی به سیره امام صادق (ع) و شهادت ایشان دارد. این برنامه به تهیه کنندگی عبدالله علایی و اجرای حسن همایی ساعت ۱۱:۴۰ پخش می‌شود.

«باغ ارغوان» نوا‌ها و آیین‌های مناسبتی را با اجرای مریم نشیبا و تهیه کنندگی ندا حاجی اسماعیلی ساعت ۱۵:۰۰ پخش می‌کند.

««گویای راستین» ویژه برنامه دیگری است که به نقش امام جعفر صادق (ع) در احیای فقه اسلامی و پیشرفت علم در جهان اسلام می‌پردازد، این برنامه ساعت ۱۵:۳۰ تقدیم می‌شود و «پیام نجات بخش» یک نمایش درخصوص زندگی امام جعفر صادق (ع) است که در سالروز شهادت ایشان ساعت ۲۲:۳۰ پخش می شود.

رادیو ایران روی موج اف ام ردیف ۹۰ مگاهرتز و موج‌ای ام ریف ۵۵۸ کیلوهرتز پخش می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • ثبات مدیریتی باید در آموزش و پرورش حفظ شود
  • برگزاری مراسم ویژه شهادت امام جعفرصادق (ع) در ۱۶۲ بقعه متبرکه گیلان
  • مراسم تشییع شهدای تازه تفحص شده در اصفهان آغاز شد
  • ویژه برنامه های رادیو ایران در شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • برنامه‌های رادیو ویژه شهادت امام صادق (ع) اعلام شد
  • ویژه برنامه‌های رادیو ویژه شهادت امام صادق (ع) اعلام شد
  • ویژه برنامه های رادیو ویژه شهادت امام صادق (ع) اعلام شد
  • شورای اسلامی و شهرداری شیراز به فرهنگ و ورزش توجه ویژه‌ای دارند
  • سوگنامه رادیو ویژه شهادت امام صادق (ع)
  • برگزاری ویژه برنامه سپاس معلم در زابل + تصاویر