Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@12:34:00 GMT

کلمبیا مرزهای خود با ونزوئلا را بازگشایی کرد

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۱۴۶۵۴

کلمبیا مرزهای خود با ونزوئلا را بازگشایی کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دولت کلمبیا از بازگشایی تدریجی مرز این کشور با ونزوئلا پس از ۱۴ ماه خبر داد.

بر اساس این گزارش، کلمبیا که مرزی به طول ۲ هزار و ۲۲۰ کیلومتر با ونزوئلا داشته و مقصد نخست مهاجران ونزوئلایی محسوب می‌شود، پیشتر در ماه مارس سال ۲۰۲۰ بنا به بهانه جلوگیری از شیوع کرونا، اقدام به بستن مرزهای خود با ونزوئلا کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر حدود ۱.۷ میلیون ونزوئلایی در کلمبیا زندگی می‌کنند که پیش بینی می‌شود طی ماه‌های آینده با توجه به بازگشایی تدریجی مرزهای دو کشور و سیاست جدید کلمبیا برای تفویض اقامت ۱۰ ساله این کشور به شهروندان ونزوئلا، بر این تعداد افزوده شود.

کلمبیا همچنین در تاریخ ۱۹ ماه مِی نیز اقدام به بازگشایی مرزهای خود با کشورهای برزیل، اکوادور، پرو و پاناما کرده بود. ‌

کد خبر 5226833

منبع: مهر

کلیدواژه: ونزوئلا کلمبیا شیوع کرونا ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی عراق فلسطین روسیه سوریه افغانستان لبنان ایران عربستان سعودی داعش برجام نتانیاهو نبرد شمشیر قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۴۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین معین برای ۱۷ استان سیل زده | بازگشایی ایمن راه‌ های روستایی و عشایری 

به گزارش همشهری آنلاین سخنگوی مدیریت بحران کشور با اعلام خبر به همشهری گفت: «با توجه به اینکه بارش‌های اخیر زمین را از آب اشباع کرده و آبگرفتگی معابر در استان‌های ایلام، لرستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان و کرمانشاه رخ داده است، علاوه بر آماده باش نیروهای امدادی استان‌های معین برای ۱۷ استان در غرب کشور تعیین می‌شود تا در صورت بحرانی شدن شرایط راهکارهای لازم بگیرد.»
حسین ظفری افزود: «این در حالی است که با صدور هشدار نارنجی هواشناسی قبل از آغاز بارش نیروهای امدادی و خدماتی آماده‌باش بودند.»
او درباره مدیریت خروجی سدها نیز گفت: «از آنجا که بارندگی چند روز اخیر باعث شده ظرفیت سدها در استان‌های غربی به میزان مطلوب برسد و برخی از سدها سرریز کرده، اعلام شده تا خروجی سدها بیشتر شود تا خسارتی از این جهت متوجه استان‌ها نشود.»
به گفته ظفری، فرا رسیدن موعود کوچ در تقویم کوچ عشایر نیز با توجه به شرایط جوی تغییر کرده‌است. او ادامه داد: «با بزرگان عشایر در استان‌های غربی کشور گفتگوی چهره به چهره انجام شده و شرایط جوی و هشدار هواشناسی برای آنان اطلاع رسانی شده تا در شرایط بحرانی از کوچ صرفنظر کنند.»
ظفری افزود: «اصلی‌ترین فعالیت ما بازگشایی ایمن راه‌های روستایی و عشایری است که در روزهای اخیر به دلیل بارش سیل‌آسا آسیب دیده است.»
سخنگوی مدیریت بحران کشور از همکاری بخش خصوصی در یاری رسانی به افراد آسیب دیده از سیل نیز اشاره کرد و افزود: «طی فراخوانی از بخش‌ خصوصی و صنایع بزرگ نیز خواسته‌ایم تا در صورت بحرانی شدن شرایط در بارش‌های روزهای آینده به کمک نیروهای امدادی و خدماتی بیایند. گروه‌های مردمی نیز پای کار هستند.»
او در پایان یادآور شد: «وضعیت مخاطرات هشدار نارنجی هواشناسی و توصیه‌های لازم به شهروندان از صدا و سیما و دیگر رسانه‌های جمعی اطلاع‌رسانی می‌شود.»

بیشتر بخوانید:
ماجرای امدادرسانی به عشایر آبدانان با طناب | رفع مشکل عشایر برای همیشه از زبان فرماندار آبدانان + فیلم

کد خبر 849757 برچسب‌ها سيل مدیریت بحران استان ایلام

دیگر خبرها

  • برزیل و ونزوئلا حمله رژیم صهیونیستی به رفح را محکوم کردند
  • تعیین معین برای ۱۷ استان سیل زده | بازگشایی ایمن راه‌ های روستایی و عشایری 
  • تمهیدات لازم برای حل و فصل مشکلات مرزهای ایران و عراق در اربعین
  • صادرات نفت ونزوئلا کاهش یافت
  • اعلام جزئیات ساخت دیوار ۴ متری در مرزهای شرقی کشور
  • جزئیات انسداد مرزهای شرقی توسط فراجا؛ ساخت دیوار ۴ متری
  • جزئیات انسداد مرزهای شرقی توسط فراجا ؛ ساخت دیوار ۴ متری
  • پیش بینی افزایش نسبی و تدریجی دما در استان گلستان
  • جزئیات طرح جدید برای انسداد مرزهای شرقی
  • جزئیات طرح انسداد مرزهای شرقی/ تمام منطقه دیوارکشی می شود؟