Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@07:21:37 GMT

آتش‌سوزی مراتع داغباشی سمیرم مهار شد

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۱۴۷۰۰

آتش‌سوزی مراتع داغباشی سمیرم مهار شد

منصور شیشه فروش شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این آتش سوزی، عصر امروز و پس از عملیات چهار ساعته مهار شد.

وی با بیان اینکه آتش سوزی در این منطقه بدلیل خطای انسانی اتفاق افتاد، افزود: از ابتدای سال تاکنون ۲ حریق در باغ‌ها و پوشش جنگلی استان با ۶ هکتار وسعت رُخ داد که به منابع طبیعی و پوشش‌های گیاهی استان خسارت زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیشه فروش تاکید کرد: گرما، خشکی هوا، وقوع بادهای گرم، نبود بارش‌های فصلی و خشکی پوشش‌های گیاهی، شرایط وقوع حریق در عرصه‌های طبیعی، زیست محیطی و گیاهان مرتعی، جنگلی و باغ‌ها را تشدید کرده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، با اشاره به استقرار موج گرما در ۲ روز آینده در استان بر ضرورت پاکسازی پوشش گیاهی خشک در مزارع و باغ‌ها تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته در مجموع ۱۵۱ حادثه آتش سوزی در سطح ۵۸۰ هکتار از اراضی مرتعی و جنگلی استان اصفهان بوقوع پیوست.

اداره کل هواشناسی اصفهان نیز روز چهارشنبه اعلام کرد: به سبب شکل‏‌گیری الگوی تابستانه، شرایط افزایش نسبی دما در روزهای پایانی هفته جاری و ماندگاری هوای گرم تا اوایل هفته آینده در سطح استان وجود دارد.

ه گزارش ایرنا، حدود ۲ میلیون هکتار از اراضی مرتعی استان اصفهان، مستعد آتش‌سوزی است که بیشتر آن در شهرستان‌های غربی و جنوبی قرار دارد و ۹۵ درصد از عوامل آتش سوزی در مراتع، انسانی و ناشی از غفلت گردشگران، ساکنان و دامداران است.

سمیرم به عنوان نخستین ذخیره‌گاه جنگلی اُرس در کشور در جوار زاگرس مرکزی و دنا و همچنین ۲ ذخیره‌گاه جنگلی داغباشی و تنگ‌ خشک با افزون بر ۵۲۷ هزار هکتار مساحت جغرافیایی، ۴۵۵ هزار هکتار عرصه ملی، مرتعی و جنگلی و ۸۱ هزار هکتار رویشگاه جنگلی بعنوان حوزه الگویی سازمان جنگل‌های کشور در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد.

برچسب‌ها اطفای حریق مدیریت بحران اصفهان سمیرم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اطفای حریق مدیریت بحران اصفهان اطفای حریق مدیریت بحران اصفهان سمیرم اخبار کنکور آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۴۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیب و زنجیره تولید وابسته به آن از ویژگی‌های منحصر به فرد سمیرم است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد شهرستان سمیرم که شهره جهانی دارد، محصول سیب و زنجیره تولید وابسته به این محصول است.

مهران زینلیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان، ضمن بازدید از پروژه سردخانه و سرتینگ قائم اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد شهرستان سمیرم که شهرت جهانی دارد، محصول سیب و زنجیره تولید وابسته به این محصول است.

وی افزود: امروز از مراحل احداث یک واحد تولیدی در شهرستان که در حوزه محصول سیب فعالیت خواهد کرد بازدید کردیم که برنامه‌ریزی شده تا پایان تابستان سال‌جاری به بهره‌برداری برسد، امیدواریم این واحد تولیدی منشأ خیر و برکت در منطقه باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان تصریح کرد: با راه‌اندازی این واحد به لحاظ ذخیره سازی محصول سیب و تکمیل زنجیره تولید در شهرستان شاهد ارزآوری بیشتر و اشتغالزایی خواهیم بود از این رو با همراهی فرماندار شهرستان، درصدد رفع و کاهش چالش‌های این واحد تلاش خواهیم کرد.

کد خبر 751233

دیگر خبرها

  • مهار آتش سوزی در فروشگاه پلاسکو در هسته مرکزی شهر اهواز+عکس
  • بررسی از پروژه تأمین‌کننده آب آشامیدنی منطقه جنوب استان در سمیرم
  • سیب و زنجیره تولید وابسته به آن از ویژگی‌های منحصر به فرد سمیرم است
  • ضرورت برخورد جدی دستگاه قضا با عاملان آتش‌سوزی عمدی جنگل‌ها
  • یک میلیون هکتار از مراتع آذربایجان‌غربی ییلاقی است
  • یک میلیون هکتار از مراتع آذربایجان غربی ییلاقی است
  • استقرار ۲۲۱ شعبه اخذ رای در اصفهان برای انتخابات دور دوم مجلس + فیلم
  • آمادگی استان اصفهان برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • استان اصفهان آمادگی کامل برای برگزاری مرحله دوم انتخابات را دارد
  • ورود دام به ییلاقات شمال دامغان «ممنوع» شد