Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@14:46:57 GMT

اولین کارخانه فرآوری طلا در خراسان جنوبی افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۱۴۸۶۰

اولین کارخانه فرآوری طلا در خراسان جنوبی افتتاح شد

به گزارش ایرنا کارخانه فرآوری طلای معدن کودکان با سرمایه‌گذاری ۷۰ میلیارد تومان روز چهارشنبه افتتاح شد.

ظرفیت تولید سالانه این واحد تولیدی مصنوعات زینتی، ۱۵۰ کیلوگرم شمش طلا با عیار ۲ و یک دهم است.

این کارخانه که با زیربنای ۱۰ هزار مترمربع در زمینی به مساحت ۵۰ هزار مترمربع احداث شده برای ۱۳۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استخراج اسمی سالانه معدن طلای کودکان با ذخیره قطعی ۳۰۵ هزار تن ، ۳۸ هزار تن طلا است.

خوسف با وجود پنج معدن طلا، به عنوان قطب معادن شرق کشور محسوب می‌شود و عملیات ایجاد کارخانه فرآوری طلا در معادن طلای شادان و ماهرآباد این شهرستان نیز در دست احداث است.

معدن طلای شادان با ذخیره قطعی ۲۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تن و استخراج اسمی سالانه ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن و همچنین معدن طلای هیرد با ذخیره قطعی حدود ۵ میلیون تن کانسنگ طلا و استخراج اسمی سالانه ۱۰۰ هزار تن  در حال حاضر در مرز شهرستان های خوسف و نهبندان در حال فعالیت هستند.

حمید ملانوری در ادامه سفر به شهرستان خوسف از معدن طلای هیرد حدفاصل شهرستان‌های خوسف و نهبندان بازدید کرد.

عملیات اجرایی کارخانه فرآوری طلای هیرد با هدف ایجاد ظرفیت تولید سالانه ۲۰۰ کیلوگرم شمش طلا از خرداد ماه سال ۹۸ با استفاده از توان بخش خصوصی آغاز شد.

با افتتاح و بهره‌برداری از معدن و کارخانه طلای هیرد برای حدود ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.

معدن طلای هیرد با ذخیره قطعی حدود پنج میلیون تن کانسنگ طلا در حد فاصل شهرستان‌های خوسف و نهبندان در حال فعالیت است و استخراج اسمی سالانه این معدن ۱۰۰ هزار تن است.

 بازدید از محل اجرای پروژه بهسازی ورودی شهر ماژان از دیگر برنامه‌های سفر امروز استاندار خراسان جنوبی به شهرستان خوسف بود.

 طول مسیر اجرای این پروژه  ۲.۵  کیلومتر با دو خط و با عرض ۱۰ و نیم متر است و برای اجرای عملیات خاکریزی، تسطیح، زیرسازی، ایجاد ابنیه، آسفالت و تأمین روشنایی این پروژه، تاکنون ۷۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

این پروژه با همکاری ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای، راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، شهرداری و دهیاری به صورت مشترک در حال انجام است.

عملیات اجرایی پروژه در سال ۹۹ آغاز شده و از پیشرفت خوبی برخوردار است.

در ادامه این برنامه‌ها بخشداری شهر ماژان خوسف با حضور استاندار خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید.

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت افتتاح طرح خراسان جنوبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت افتتاح طرح خراسان جنوبی وزارت صنعت معدن و تجارت افتتاح طرح خراسان جنوبی اخبار کنکور کارخانه فرآوری طلا ذخیره قطعی خراسان جنوبی طلای هیرد معدن طلای معدن طلا هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۴۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منع بکارگیری مشمولان غایب در واحد‌های صنعتی، معدنی و صنفی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، در اجرای مواد ۵۸، ۶۳ و ۶۳ مکرر قانون نظام وظیفه و وظایفی که به عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت گذاشته شده نشست مشترکی بین محمدکاظم صادقیان مدیرکل صنعت، معدن وتجارت و معاونت نظام وظیفه فرماندهی انتظامی استان یزد مبنی بر شناسایی مشمولین نظام وظیفه و عدم بکارگیری آنها در واحد‌های صنعتی، معدنی و صنفی برگزار شد.
در این نشست مقرر شد ضمن بازدید مشترک از واحد‌های مذکور مفاد قانونی مربوط به اطلاع صاحبان صنایع، بهره برداران معادن و متصدیان واحد‌های صنفی رسانده شود. 
کسانی که به نحوی مشمولان غایب را در موسسات دولتی و غیر دولتی از قبیل کارخانه ها، آموزشگاه ها، کارگاه ها، بنگاه ها، مغازه‌ها و تعمیرگاه ها، به کارگیری کنند، توسط نیروی انتظامی، وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صنعت، معدن و تجارت شناسایی و به محاکم قضایی معرفی می‌شوند.
بر اساس ماده ۶۳ مکررقانون نظام وظیفه عمومی، مجازات به کارگیری مشمولان غایب نظام وظیفه برای بار اول، هزینه سالانه یک سرباز و برای بار دوم و بیشتر، هزینه سالانه ۳ سرباز است.

دیگر خبرها

  • چگونه گوشت و پوست میلیون‌ها کروکودیل در کارخانه فرآوری می‌شود؟ (فیلم)
  • ضرورت پاسخگویی به مطالبات و دغدغه مردم خراسان جنوبی
  • افتتاح ۱۷۶ طرح عمرانی با کمک شوراهای اسلامی در استان
  • همایش روز شوراهای خراسان جنوبی برگزار شد
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزی خراسان جنوبی
  • منع بکارگیری مشمولان غایب در واحد‌های صنعتی، معدنی و صنفی
  • آمادگی سه شهرستان خراسان جنوبی برای دور دوم انتخابات مجلس
  • «خضری» در یک قدمی فرآوری ۵ ماده معدنی/جهش اقتصادی در حوزه معدن
  • راه‌ها در خراسان جنوبی باز شده، اما همچنان ناایمن هستند