Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از یاهو، اوایل روز چهارشنبه دو کیهان نورد در خارج از ایستگاه فضایی بین المللی روسیه دست به کار شدند تا مقدمات جدا کردن قفل هوا و محفظه اتصال دو ساله قدیمی را در ماه آینده جمع کنند و زمینه را برای ورود برنامه ریزی شده ماژول آزمایشگاهی جدید فراهم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اولگ نویتسکی و پایوتر دوبروف دریچه ماژول پویسک (Poisk) را در ساعت ۱:۵۳ بامداد (EDT) باز کردند تا رسماً ۲۳۸مین پیاده روی فضایی را که به مونتاژ و نگهداری ایستگاه اختصاص داده شده است، انجام دهند. این اقدام ششمین سفر در سال جاری و اولین سفر مشترک برای هر دو کیهان نورد است.

برای شناسایی، نویتسکی با علامت EV-۱، یک لباس فضایی Orlan با نوار‌های قرمز پوشیده و از دوربین کلاه ایمنی شماره ۲۰ استفاده می‌کند، در حالی که دوبروف با EV-۲، لباس راه راه آبی پوشیده و از کلاه ایمنی ۲۲ استفاده می‌کند.

اهداف پیاده روی فضایی فضانوردان روسی

هدف پیاده روی فضایی روز چهارشنبه حذف و بیرون انداختن تنظیم کننده شکست خورده کنترل جریان بر روی ماژول Zarya و نصب یک جایگزین برای آن است. البته از اهداف دیگر می‌توان به تغییر مکان یک رونق قابل توسعه که اکنون به Pirs پیوسته است، جدا کردن کابل‌های آنتن متصل به Pirs و نصب دو بسته آزمایشی اشاره کرد.

ماژول پیرس که در سال ۲۰۰۱ راه اندازی شد، به ماژول Zvezda روسیه متصل شد و به عنوان یک قفل هوایی برای ده‌ها پیاده روی فضایی روسیه خدمت کرده و یک گذرگاه متصل برای هر دو سفینه فضایی باری بدون سیلندر Progress و سفینه فضایی سایوز فراهم کرده است.

بعد از پیاده روی فضایی امروز و انجام چند کار اضافی در داخل ایستگاه، Pirs‌های از کار افتاده پس از ۲۰ سال خدمت آماده حذف هستند.

بیشتر بخوانید

اعزام ۳ فضانورد چینی در ماه ژوئن به ایستگاه فضایی این کشور

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سفینه فضایی ایستگاه فضایی پیاده روی فضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۴۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسیب ریزسیارک ها به آزمایشگاه فضایی چین در مدار زمین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپیس، پس از آنکه بخش برق ایستگاه فضایی تیانگونگ چین از بین رفت، این کشور فرایندهای مربوط به اجتناب از زباله های فضایی ها را برای فضانوردانش بیشتر می کند.

فضانوردان ماموریت شنژو۱۷ در زمستان و همچنین یکم مارس ۲ راهپیمایی خارج از ایستگاه تیانگونگ انجام دادند. در آن زمان رسانه های چینی اعلام کردند قطعی موقت برق به دلیل آسیب دیدن پنل های خورشیدی در نتیجه برخورد زباله بوده است. فضانوردان طی دو راهپیمایی فضایی آسیب های وارد شده را ترمیم کردند.

آژانس فضایی سرنشین دار چین اعلام کرد این راهپیمایی ها موفقیت آمیز بودند. همچنین این آژانس تصمیم دارد در آینده اقدامات بیشتری برای محافظت در برابر زباله های فضایی موجود در مدار زمین انجام دهد.

یکی از مقامات این آژانس به خبرگزاری شینهوا گفت: تیان هه که ماژول اصلی ایستگاه فضایی به حساب می آید، به دلیل برخورد زباله های فضایی با کابل های برق پنل های خورشیدی، با قطعی موقت برق روبرو شده است.

البته خبرگزاری شینهوا مشخص نکرده زباله های فضایی مربوط به یک ریزسیارک ها یا فعالیت های انسانی در فضا بوده است. هر دو نوع زباله تهدیدی برای تیانگونگ و ایستگاه فضایی بین المللی به حساب می آیند.

کد خبر 6088223 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • ایستگاه فضایی چین آسیب دیده است
  • فضانوردان چینی به ایستگاه فضایی رسیدند
  • آسیب ریزسیارک ها به آزمایشگاه فضایی چین در مدار زمین
  • فضانوردان چینی به اقامتگاهشان در فضا رسیدند
  • ۷ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • ۳ فضانورد چینی به سمت ایستگاه فضایی چین رفتند
  • هفت میلیون خانوار به شبکه فیبر نوری متصل هستند
  • ۳ فضانورد چینی به ایستگاه فضایی می‌روند
  • ۳ فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی شان می شوند
  • ۳ فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی‌شان می‌شوند