Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، پیام‌رسان‌های داخلی یکی از اجزای اصلی در معماری کلان پروژه بزرگ شبکه ملی اطلاعات هستند اما نتیجه چندین سال برنامه‌ریزی و حمایت برای پا گرفتن آنها، بیش از آنکه نتیجه عملی داشته باشد، پرونده‌های کاغذی را قطور کرد و در صفحات اخبار پرتکرار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این سال‌ها همواره صدای گلایه از نامهربانی بخش دولتی و حاکمیتی نسبت به این پروژه‌ مهم و اولویت دار شنیده شده است.

تکرار چند ساله موضوع ضرورت برخورداری از پیام‌رسان‌های داخلی بدون اینکه نتیجه مشخصی داشته باشد، باعث کهنه شدن بحث و شاید کم اهمیت شدن و از نظر دور ماندن آن شد. اکنون برخی می‌پرسند آیا هنوز هم نیاز به پیام‌رسان داخلی وجود دارد یا باید پرونده این طرح بومی را به سرانجام نرسیده برای همیشه بست و کنار گذاشت؟

وام، زیرساخت و پهنای‌ باند پیام‌رسان‌های داخلی محقق شد؛ اما خدمات الکترونیک، تبلیغ و سهم آنها از درآمد ترافیک، هیچ‌گاه عملی نشد. در این سال‌ها عدم اتفاق نظر مدیران و نبود نقشه راه، سد راه فراگیری پیام‌رسان بومی شد و برخورد دوگانه با رقیب خارجی و داخلی هم عرصه رقابت را برای داخلی‌ها محدود کرد.

امروز در آخرین ماه های باقی مانده از فعالیت دولت دوازدهم، به سراغ مرکز ملی فضای مجازی به عنوان بازوی اجرایی شورای عالی فضای مجازی و نهاد مقررات گذار و ناظر بر فعالیت دستگاه های مسئول و متولی اجرای پیام رسان داخلی رفتیم و با «قاسم خالدی»، معاون فرهنگی، اجتماعی و امور محتوایی این مرکز درباره آخرین وضعیت پیام رسان های داخلی گفت وگو کردیم.

این روزها که دولت فعلی کم کم آماده تحویل پروژه ها و برنامه ها به دولت بعدی می شود، در چند محور سوالاتی اساسی درباره سرانجام پروژه مهم پیام رسان بومی در دولت دوازدهم باقی است که تلاش کردیم پاسخ این سوالات را از این مقام مسئول در مرکز ملی فضای مجازی بگیریم، اینکه آیا سرانجام، پس از گذشت این سال ها، اکنون می توانیم بگوییم که پروژه پیام رسان داخلی در کشور محقق شده یا خیر؟ مهم ترین موانعی که جلوی موفقیت این طرح را گرفتند، چه بود؟ آیا هنوز می توان توقع اجرای این پروژه را داشت و آن را پیگیری و مطالبه کرد یا باید آن را فراموش کرد؟ اگر چه اتفاقی رقم بخورد هنوز احتمال موفقیت پیام رسان داخلی وجود دارد؟

چه خبر از پیام رسان داخلی؟

امروز در حالی آخرین ماه ها از مدت فعالیت دولت فعلی را می گذرانیم که به نظر می رسد تعیین تکلیف این طرح به عمر این دولت هم نرسیده است؛ از نظر شما امروز وضعیت پیام رسان داخلی و حمایت از این طرح چگونه است؟

تاکنون اقدامات زیادی در رابطه با پیام رسان ها در کشور انجام شده است؛ از جمله اینکه سند ساماندهی پیام رسان ها با رویکرد حمایت از پیام رسان‌های داخلی و با هدف فراگیری آنها در شورای عالی فضای مجازی مصوب شده است و در خصوص پیام رسان های خارجی هم به معرفی نماینده و انبارش داخل کشور برای متقاضیان مجوز اکتفا شده است. الزام معرفی نماینده خارجی در سند ساماندهی پیام رسان‌ها در کشور هیچ گاه اجرایی نشد. بخش های دیگری از مصوبات شورای‌ عالی هم متاسفانه هنوز به طور کامل اجرایی نشده است.

در خصوص حمایت از نمونه های داخلی، سند مذکور اصول و سرفصل حمایت ها را مشخص کرده است. البته میزان و کیفیت هر کدام از حمایت ها در قالب سند نمی‌گنجید و پیرو تصویب سند در شورای عالی فضای مجازی، در مرکز ملی، مصادیق حمایت ها از جمله میزان حمایت های تسهیلاتی کم بهره و حمایت های زیرساختی با حضور مسئولین مرتبط مشخص شد که متولی بخش قابل توجهی از آنها وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بوده است. پس از پیگیری‌های زیاد، بخشی از آن از جمله وام، اعطای زیرساخت و پهنای‌باند محقق شده و برخی از آنها از جمله خدمات دولت الکترونیک و تبلیغ و برخی از تسهیلات زیرساختی انجام نشده است.

نکته قابل توجه در خصوص حمایت‌ها، به‌روزرسانی نوع و کیفیت حمایت‌ها مطابق با شرایط بازار و فعالیت کاربران و نیاز پیام رسان‌ها و کاربران است که باید انجام شود. به عنوان مثال موضوع ترویج و تبلیغ پیام‌رسان های داخلی و فرهنگ‌سازی استفاده کاربری توسط سازمان های رسانه‌ای به صورت کامل انجام نشده است. بنابراین بخشی از مصوبات شورای‌ عالی متاسفانه هنوز به طور کامل اجرایی نشده است.

پیام رسان های داخلی دقیقا چه حمایتی گرفتند؟

درباره حمایت از پیام رسان های داخلی اغلب مردم بیشتر وام ۵ میلیاردی را به خاطر دارند، می توانید به جز این مورد، آخرین حمایت ها از پیام رسان های داخلی را توضیح دهید؟

حمایت ها پس از ثبت نامه و ارزیابی پیام رسان ها انجام می شود که شامل چند بخش است. حمایت های زیرساختی و مالی، حمایت های حقوقی و حمایت های بانکی و حمایت های تبلیغی، برای پیام رسان های داخلی وجود دارد.

حمایت های زیرساختی و مالی شامل اعطای زیرساخت در مرکز داده شهید سلیمانی (بومهن) است. برای آنها، امکان اتصال به شبکه مخابراتی تلفنی کشور طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی هم دیده شده که البته این امکان صرفا برای پیام‌رسان برتر در نظر گرفته شده است. همچنین یک سوم شدن هزینه ترافیک کاربر پیام‌رسان های داخلی به تصویب رسیده است. در عین حال برای پیام رسان های داخلی خدمات دولت الکترونیک دیده شده است که کارگروهی موظف شده اند که خدمات دولت الکترونیک را متناسب با دسته‌بندی ای که برای پیام رسان های بومی در نظر گرفته شده، ارائه کنند. در آخر هم، اختصاص سهمی از درآمد ترافیک به پیام رسان ها تصویب شده که البته این سهم هنوز پرداخت نشده است.

در زمینه حمایت های حقوقی هم باید به تشکیل کارگروهی برای بررسی مشکلات قضایی پیام رسان‌های داخلی اشاره کنم که به طور ویژه موضوع تعیین و تفکیک مسئولیت کاربر از مسئولیت صاحب سرویس از موضوعات اساسی و مهم حقوقی پیام رسان ها بوده که پیگیری شده است.

در زمینه حمایت های بانکی هم امکان ارائه خدمات بانکی ( خدمت کارت به کارت و کیف پول) دیده شده است که در حال حاضر قوانین مربوط وضع شده است و فقط پیام‌رسان ها باید با بانک ها و PSP ها (شرکت های ارائه دهنده خدمات پرداخت در کشور) وارد مذاکره شوند تا کار شکل عملیاتی به خود بگیرد. در بحث حمایت های تبلیغی هم کار توسط سازمان صدا و سیما و سایر دستگاه های تبلیغی کشور پیگیری شده است.

مدیران به پیام رسان داخلی اعتقاد داشتند؟

باوجود حمایت هایی که برای ارائه به پیام رسان های داخلی تصویب شد، صرف نظر از اینکه حمایت ها به دست پیام رسان ها رسید یا نرسید، برخی از کارشناسان معتقدند که حتی اگر همه این حمایت ها محقق می شد، باز هم جای عقیده و اعتقاد برای حمایت واقعی و عملی مسئولان دولت از این طرح خالی بوده است و عدم باور مسئولان به ضرورت وجود پیام رسان داخلی به طرح ضربه سنگین زده است. نظر شما درباره این موضوع چیست؟

می توان این طور گفت که مشکلات و موانعی در مسیر فراگیری پیام رسان های داخلی وجود دارد و یکی از مهمترین آنها عدم اتفاق نظر مدیران و عدم وجود برنامه و نقشه راه واحد است.

برخی مدیران، به واسطه حضور در پیام رسان های خارجی نه تنها از اهتمام به این امر خودداری کردند، بلکه در جهت ارائه باکیفیت خدمات خارجی فعالیت کردند، مدیران باید از رویکرد سیاسی به این موضوع پرهیز کنند در حالی که اگر اهتمام و اراده لازم در بین مسئولین شکل می گرفت و از سوی دیگر، سطح کیفیت خدمات نمونه های داخلی افزایش می یافت و همچنین اعتماد اجتماعی به پیام‌رسان های داخلی به سطح قابل قبولی می‌رسید، قطعا موضوع پیام رسان ها با چالش های فعلی مواجه نبود و عموم مردم از منافع پیام رسان های داخلی خصوصا منافع اقتصادی و خدمات اطلاعاتی آن بهره می بردند.

مدیران باید به موضوع فراگیری پیام‌رسان های داخلی، به دید یک فرصت بنگرند و از رویکرد سیاسی به این موضوع پرهیز شود. نحوه مواجهه مدیران و مسوولان با پیام رسان و شبکه های اجتماعی داخلی همواره محل نقد بوده است. مسوولان برای بیشتر دیده شدن حضور در شبکه های محبوب تر خارجی را ترجیح می دهند.

حمایت شامل حال پیام رسان داخلی می شود یا خارجی؟

برخی کارشناسان منتقد نسبت به بی توجهی به اهمیت پیام رسان های داخلی می گویند که در حال حاضر رقابت‌ بین پلتفرم‌های داخلی و پلتفرم‌های خارجی در کشور ناعادلانه و به نفع رقیب خارجی است و حتی معتقدند که زمین بازی در ایران به نفع رقبای خارجی شیب دار است. آیا این طور است؟

می توان گفت که دوگانگی در مواجهه با خدمات خارجی و داخلی در کشور وجود دارد و اتفاقا این موضوع یک مانع مهم بر سر راه موفقیت خدمات داخلی است.

در این برخورد دوگانه نسبت به خدمات خارجی و داخلی، شاهد تفاوت در حد آستانه تحمل آنها هم هستیم. به این معنی که برای مثال در حال حاضر، در اینستاگرام و در اغلب خدمات شبکه های خارجی، امکان صیانت از کاربران و حمایت قانونی از آنها وجود ندارد، همچنین به دلیل پاسخگو نبودن خدمات دهندگان خارجی امکان اعمال سیاست در این شبکه ها هم وجود ندارد؛ این رویه مخاطرات جدی را در فضای محتوایی آنها به وجود آورده است.

در مقابل می بینیم که پیام‌ رسان های داخلی در دسترس هستند و امکان نظارت بر فضای محتوایی این پیام‌ رسان ها وجود دارد و اعمال نظر حاکمیت ممکن می شود. این موضوع به ویژه در فضای رسانه‌ای و سیاسی مشهودتر می شود. همین دوگانگی است که فضای بازی را برای فعالیت پیام رسان خارجی و فضای رقابتی محدودی را برای پیام‌رسان های داخلی رقم زده است.

بالاخره چند پیام رسان داخلی نیاز داریم؟

یکی دیگر از ایرادات پرتکراری که به پروژه پیام رسان داخلی گرفته می شود، تعداد زیاد پیام رسان های داخلی است که هم باعث سردرگمی مردم شد و هم به مانعی برای تجمیع مردم در یک شبکه تبدیل شد. بالاخره چند پیام رسان موردنیاز است؟

بله این موضوع درست است. براساس اصل تکثرناپذیری در فضای خدمات اجتماعی، در عموم کشورها، یک پیام رسان و یک شبکه اجتماعی به عنوان سرویس اجتماعی فراگیر و عمومی وجود دارد و سایر موارد با فاصله از آن قرار دارند. ضمن اینکه، شاهد هستیم که حضور بی‌ ضابطه خدمات خارجی، فراگیری پیام‌ رسان های داخلی را در فضای رقابتی سخت‌تر کرده است.

تعدد پیام رسان داخلی و اتلاف منابع در حمایت بی هدف و بی برنامه از آنها از انتقادهای اولیه از برنامه های حمایتی از پیام رسان ها بوده است؛ هنوز امیدی هست؟

با توجه به طولانی و کهنه شدن پروژه پیام رسان داخلی، اکنون این سوال مطرح است که آیا اصلا پیگیری این پروژه هنوز جای کار دارد؟ و آیا اساسا دیگر احتمال موفقیت پیام رسان داخلی وجود خواهد داشت؟

علی‌رغم مشکلات موجود، نظارت بر تحقق مصوبات در مرکز ملی فضای مجازی، در حال انجام است و در این راستا جلساتی به صورت هفتگی در سطح رئیس مرکز و معاونان سازمان های متولی در حال برگزاری است. اما برخی از مشکلات از سرعت پیشرفت کار می‌کاهد.

بله؛ امکان موفقیت این سند وجود دارد، به شرطی که موانع مرتفع شود و اراده لازم در مدیران شکل گیرد و رویکرد آنان به این موضوع اصلاح شود، در این صورت امکان ترغیب بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در این حوزه هم وجود خواهد داشت.

بیشتر بخوانید

افزایش سرعت و پایداری ارتباط در نسل چهارم سروش پلاس/ تعرفه اینترنت بین الملل برای پیام رسان ها درآمد خوبی خواهد بود

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پیام رسان های داخلی پیامرسان داخلی پیامرسان خارجی پیام رسان های داخلی پیام رسان های داخلی برای پیام رسان برای پیام رسان ها پیام رسان داخلی داخلی وجود پیام رسان ها فراگیری پیام پیام رسان خدمات خارجی فضای مجازی مرکز ملی حمایت ها شبکه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۵۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین سایت تبلیغات کسب و کار (لیست کامل سایت‌های زودبازده داخلی و خارجی)

اگر بخواهید یک تبلیغ برای کسب‌وکار خود منتشر کنید، چگونه بهترین سایت تبلیغات کسب و کار را انتخاب می‌کنید؟ در این مقاله راهنمای کامل انتخاب بهترین‌ها ارائه می‌شود.

اگر بخواهید یک تبلیغ برای کسب‌وکار خود منتشر کنید، چگونه بهترین سایت تبلیغات کسب و کار را انتخاب می‌کنید؟ سایت‌های زیادی هستند که پذیرش تبلیغات دارند و شما می‌توانید تبلیغات بنری و کلیکی در آن‌ها بخرید. انتخاب بین انبوه سایت‌ها کار آسانی نیست. ولی در این مطلب با برخی از بهترین سایت‌های تبلیغ کسب‌وکار آشنا می‌شوید.

بهترین سایت‌های ایرانی برای تبلیغ کسب و کار

شما گزینه‌های زیادی بین سایت‌های ایرانی برای تبلیغ کسب‌وکار خود دارید. برخی از این سایت‌ها بر پایه سئو و نتایج گوگل بازدید بالایی دارند، برخی دیگر به صورت اختصاصی برای تبلیغ کسب‌وکارها طراحی شده‌اند و برخی دیگر در واقع جایگاهی برای معرفی محصول دارند که از آن طریق می‌توانید کسب‌وکارتان را معرفی کنید.

تبلیغات کلیکی و بنری

در بسیاری از سایت‌های پربازدید ایرانی مثل ورزش ۳ و سایت‌های خبری مثل ایسنا و اقتصاد آنلاین، شما می‌توانید با پرداخت هزینه به ازای هر کلیک یا به ازای نمایش بنر، اقدام به تبلیغ کسب و کار خود کنید. معمولاً تبلیغ در سایت‌های پربازدید از طریق واسطه‌هایی مانند یکتانت انجام می‌شود. هزینه هر کلیک بسته به میزان بازدید سایت و روزهایی که می‌خواهید تبلیغ بروید متفاوت است.

بهترینو؛ بهترین سایت تبلیغ کسب و کار

یکی از پلتفرم‌هایی که امکان تبلیغ کسب‌وکارتان را به شما می‌دهد، سایت بهترینو است. در بهترینو می‌توانید با ثبت کردن کسب‌وکارتان، به بهتر دیده شدن آن کمک کنید. برای مثال، اگر یک رستوران در مرکز شهر دارید، وقتی رستوران خود را در بهترینو ثبت کنید، از چند طریق دیده می‌شوید: زمانی که افراد به دنبال بهترین رستوران‌ها می‌گردند، رستوران شما هم نمایش داده می‌شود. همچنین زمانی که فردی در منطقه کسب‌وکار شما به دنبال یک رستوران باشد، می‌تواند آدرس و مشخصات رستوران شما را روی نقشه مشاهده کند.

ثبت کسب و کار در بهترینو فقط ۵ دقیقه از شما زمان می‌گیرد و هزینه‌ای هم ندارد اما با این کار در معرض دید ۵ میلیون بازدیدکننده ماهانه قرار می‌گیرید. همچنین می‌توانید بدون نیاز به داشتن سایت، در نتایج اول گوگل هم دیده شوید. برای همین است که تاکنون ۱۵۰ هزار کسب‌وکار به بهترینو اعتماد کرده‌اند.

دیوار و شیپور

دیگر سایت‌های ایرانی که می‌توانند میزبان تبلیغات کسب‌وکار شما باشند، دیوار و شیپور هستند. درست است که دیوار یا شیپور جایی برای تبلیغ محصولات به حساب می‌آیند، اما شما می‌توانید از این قابلیت برای نمایش کسب‌وکارتان استفاده ببرید. شما با معرفی و تبلیغ کسب و کار خود در این دو پلتفرم می‌توانید در معرض دید افراد بیشتری قرار بگیرید. از سایت های زیر نیز برای تبلیغ کسب و کار خود می‌توانید استفاده کنید :

ایستگاه کتاب اول میدانه آچاره نیازمندی‌ها ایفروش ایران تجارت بالون آگهی ۱ اشاره آگهی‌چی جویشگر شهر ۲۴ نیازمندی‌های اینترنتی نیازپرداز لوکوپوک شهرآگهی پیام سرا نیازمندی سانیاز سامانه بازارها مشاغل جو نیاز روز بهترین سایت تبلیغات کسب و کار در خارج از ایران

اگر بخواهید از بین گزینه‌های غیرایرانی به دنبال سایتی برای تبلیغ کسب و کار خود باشید، باید به اعتبار، میزان بازدید و همچنین هزینه سایت برای انجام تبلیغ توجه داشته باشید. در ادامه با برخی از مشهورترین و معتبرترین سایت‌های خارجی برای تبلیغ آشنا می‌شوید.

یوتیوب ادز

ویدئوهای یوتیوب بازدید بالایی دارند. استفاده از یوتیوب ادز و تبلیغات در یوتیوب می‌تواند نتایج بسیار خوبی برای کسب‌وکار شما داشته باشد. مخصوصاً اگر بتوانید یک سناریوی تبلیغاتی جذاب بنویسید و از پس هزینه‌های آن بربیایید، می‌توانید بازدهی خوبی بگیرید. همچنین شما می‌توانید با تعیین ویدئوهایی که بازدیدکننده ایرانی بالایی دارند، احتمال دیده شدن تبلیغات خود را افزایش دهید.

گوگل ادز

با گوگل ادز می‌توانید در سایت‌ها و اپلیکیشن‌های پربازدید تبلیغات بنری و ویدئویی بروید. از آنجایی‌که گوگل در بسیاری از سایت‌ها اجازه پخش تبلیغ دارد، استفاده از گوگل ادز می‌تواند نرخ تبدیل بالایی داشته باشد. مخصوصاً اگر اپلیکیشن یا سایت موردنظر خود را برای تبلیغ هدفمند و با دقت انتخاب کنید.

Yelp

وبسایت Yelp یک سایت تخصصی برای معرفی و بررسی کسب‌وکارهاست. شما می‌توانید با ثبت کسب‌وکار خود در Yelp.com به بیشتر دیده شدن وبسایت‌تان کمک کنید. البته نوع کسب‌وکارتان در اینکه از Yelp نتیجه خوبی بگیرید یا نه، بسیار اهمیت دارد. اگر مشتریان خارجی دارید یا قصد دارید یک تجارت بین‌المللی داشته باشید، این سایت می‌تواند کمک خوبی برای کسب‌وکار شما باشد تا خودتان را به افرادی خارج از ایران معرفی کنید.

Locanto

یکی دیگر از انواع سایت تبلیغ کسب و کار، سایت لوکانتو است. در این سایت می‌توانید ضمن ثبت و معرفی کسب‌وکارتان، آن را به صورت رایگان تبلیغ کنید. همچنین این امکان را دارید تا درباره وبسایت و کسب‌وکار خود بنویسید و مخاطبان بیشتری را جذب کنید. استفاده از سایت Locanto برای بیزینس‌های بین‌المللی پیشنهاد می‌شود.

شبکه‌های اجتماعی

لینکدین، اینستاگرام و توییتر از جمله شبکه‌های اجتماعی هستند که می‌توانند به عنوان سایت تبلیغ کسب و کار هم شناخته شوند. بسیاری از بیزینس‌ها با داشتن شبکه‌ای از مخاطبان در این بسترها، توانسته‌اند به افزایش آگاهی برند خود کمک کرده و نام برندشان را به تعداد بیشتری از افراد معرفی کنند. استفاده از شبکه‌های اجتماعی به تمامی صاحبان کسب و کار توصیه می‌شود. چراکه مخاطبان ایرانی نیز استفاده گسترده‌ای از شبکه‌های اجتماعی خارجی دارند و به نوعی شما می‌توانید با استفاده از این پلتفرم‌ها، کسب‌وکار خود را به رایگان تبلیغ کنید.

چگونه بهترین سایت تبلیغات کسب و کار را انتخاب کنیم؟

فاکتورهای مختلفی برای انتخاب بهترین سایت تبلیغات کسب و کار وجود دارد. برخی از آن‌ها به نوع کسب‌وکار شما برمی‌گردد: شما یک کسب‌وکار بین‌المللی و با مشتریان بین‌المللی هستید یا اینکه یک کسب‌وکار محلی با مشتریان ایرانی؟ در راه اول استفاده از سایت‌های خارجی توصیه می‌شود که البته هزینه بسیار بیشتری هم دارد.

درغیراین‌صورت، استفاده از سایت‌های ایرانی کارآمدتر است. چراکه تبلیغات شما در این سایت‌ها به صورت مستقیم به مشتریان بالقوه شما نمایش داده می‌شود؛ بدون اینکه هزینه تبلیغات شما به مسیر اشتباهی برود. در میان سایت‌های ایرانی هم، آن‌هایی که می‌توانند نام کسب‌وکار شما را در نتایج گوگل بیاورند در اولویت قرار دارند. برای مثال، یک تبلیغ بنری در یک وبسایت خبری، هرچقدر هم که بازدید بالایی داشته باشد، احتمال تبدیل شدن آن کم است. ولی یک تبلیغ در وبسایت بهترینو، می‌تواند پاسخ جستجوی یک کاربر و در نتیجه تبدیل آن به مشتری باشد.

جمع‌بندی

ثبت کسب‌وکار در سایت‌های درج آگهی می‌تواند به افزایش دیده شدن شما در اینترنت کمک کند. شما می‌توانید با این روش با کمترین هزینه، برای برند خود تبلیغ کنید. در این مطلب بهترین‌ سایت‌های تبلیغات کسب و کار به شما معرفی شده‌اند تا از این سرویس‌ها برای بیشتر دیده شدن کسب‌وکار خود استفاده کنید.

سوالات متداول ۱- بهترین سایت تبلیغ کسب و کار کدام است؟

بهترین سایت تبلیغات سایتی است که هزینه‌ای پایین و بازخوردی بالا داشته باشد. شما می‌توانید به ثبت رایگان کسب و کار در سایت بهترینو، کسب‌وکار خودتان را تبلیغ کنید.

۲- آیا تبلیغات در سایت‌های خارجی هزینه دارد؟

بله. تبلیغات در سایت‌های خارجی، چه با استفاده از واسطه‌هایی مثل یوتیوب ادز و گوگل ادز و چه بدون واسطه، هزینه‌هایی دارد. البته سایت‌هایی هم هستند مانند لوکانتو که امکانات تبلیغات رایگان را هم فراهم کرده‌اند.

کد خبر 751037

دیگر خبرها

  • ماجرای مخفیانه زنان یک روستا که سوژه شد
  • ایمن‌ترین پیام‌رسان‌های جهان/ چگونه امنیت پیام‌رسان‌ها را بالا ببریم؟
  • نمایشگاه کتاب، رویدادی که هم جنگ را دید و هم روزهای قرنطینه را
  • بهترین سایت تبلیغات کسب و کار (لیست کامل سایت‌های زودبازده داخلی و خارجی)
  • آمادگی پیام رسان بله برای ارائه خدمات به مسافران سرزمین وحی
  • کیش دستوری به پیامک بانکی
  • اعلام آخرین وضعیت انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال و واکنش به نحوه جدایی دمیر
  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • واکنش عجیب طراح برنامه اقتصادی رییسی به وضعیت هزینه‌کرد دولت/ جبراییلی هم به شادی بی‌دلیل خبرگزاری دولت اعتراض کرد
  • پیام کرمان آیدکس، آغاز گذر از اقتصاد مبتنی بر منابع به اقتصاد مبتنی بر دانش است