Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: این دپارتمان‌ها با بهره‌گیری از فضا، تجهیزات و امکانات دانشگاه آزاد اسلامی جهت ارائه آموزش‌های مهارتی در حوزه‌های گیاهان دارویی و ماهیان سرد آبی بر اساس استانداردهای سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به منظور مهارت‌آموزی و ارتقاء مهارت متقاضیان فعال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرانک کبیری روز چهارشنبه در آیین آغاز به کار این دپارتمان‌های تخصصی افزود:در دپارتمان گیاهان دارویی،آموزش کشت، فراوری آن شامل اسانس‌گیری، عرق‌گیری، خشک کردن و تولید انواع دمنوش‌ها، کار با انواع دستگاه‌های مورد نیاز فراوری گیاهان دارویی به دانشجویان و سایر متقاضیان ارائه می‌شود.

وی گفت: با فعال شدن این دپارتمان استانداردهای آموزشی مصوب از جمله اسانس‌گیری و عرق‌گیری گیاهان دارویی، کشت  بومی آن و نحوه تکثیر و تولید نشاء کرفس کوهی آموزش داده می‌شود.

کبیری اظهار داشت:در دپارتمان آموزش تخصصی ماهیان سردآبی نیز  استانداردهای پرورش بچه ماهی، شناخت بیماری‌های ماهیان سردآبی، مبارزه با بیماری ماهیان، راه‌اندازی استخرپرورش‌ ماهی، پرورش ماهیان سردآبی در آب چاه، پرورش ماهی در قفس ،نحوه بهداشت و کنترل بیماری در استخر پرورش ماهی و سایر استانداردهای مرتبط آموزش داده می‌شود. 

وی گفت: به مهارت‌آموزان این دپارتمان‌ها که در آزمون‌های پایان دوره حدنصاب قبولی را کسب کردند گواهینامه مهارتی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای اعطاء می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: این دپارتمان‌ها در راستای تحقق شعار سال و استفاده از ظرفیت در حوزه گیاهان دارویی و ماهیان سردآبی فعالیت شود تا از موازی کاری در حوزه آموزش جلوگیری شود و از توان علمی استادان دانشگاه و مربیان آموزش فنی و حرفه‌ای در راستای آموزش براساس استانداردهای بین‌المللی استفاده شود.

به گزاش ایرنا، تاکنون ۶ هزار و ۵۰۰ استاندارد آموزشی تهیه و تدوین شده و همچنین در سایت آموزش فنی و حرفه‌ای بارگذاری شده است.

برچسب‌ها سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور دانشگاه آزاد اسلامی دانشجو چهارمحال وبختیاری مهارت اموزی کارآمدی دولت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور دانشگاه آزاد اسلامی دانشجو سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور دانشگاه آزاد اسلامی دانشجو چهارمحال وبختیاری مهارت اموزی کارآمدی دولت اخبار کنکور آموزش فنی و حرفه ای دپارتمان ها ماهیان سردآبی گیاهان دارویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۵۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۴ درصدی صدمات حین کار در کشور

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: در بخش صدمات حین کار شاهد کاهش ۱۴ درصدی در کشور بوده‌ایم که رقم قابل توجهی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، مهرداد عظیمی، امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در مراسم گرامیداشت روز جهانی کارگر که در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: نقش ممتاز و برجسته مردمان این دیار در طول دوران مختلف انقلاب غیرقابل انکار است و به وجود کردستان قهرمان که بیش از ۵۴۰۰ شهید را تقدیم انقلاب کرده، افتخار می‌کنیم.

وی افزود: کردستان دارای سرمایه انسانی توانمندی است و در حوزه‌های مختلفی کردستانی‌ها درخشیده و الگوهای موفقی را به کشور معرفی کرده‌اند که یکی از ماموریت‌های اصلی معرفی درست ظرفیت‌های انسانی این استان است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: هرچقدر بخش خصوصی تقویت شود و مردم امورات اقتصادی را برعهده بگیرند ما موفق‌تر خواهیم بود.

عظیمی ادامه داد: عملکرد این وزارت خانه در کاهش نرخ بیکاری که یکی از وعده‌های دولت نیز اشتغال بوده، قابل قبول بوده است و توانسته‌ایم با همکاری سایر بخش‌ها به آن جامه عمل بپوشانیم.

وی ایجاد کالابرگ الکترونیکی را نیز یکی دیگر از دستاوردهای دولت سیزدهم و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دانست و گفت: در بخش صدمات حین کار هم شاهد کاهش ۱۴ درصدی بوده‌ایم که رقم قابل توجهی بوده است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اضافه کرد: در بخش فنی و حرفه‌ای شاهد رشد ۳۵ درصدی در حوزه آموزش و قریب به ۴۰ درصدی در حوزه سنجش مراکز حرفه‌ای بوده‌ایم.

عظیمی تصریح کرد: امسال هدف گذاری ما در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای افزایش ۵۰ درصدی مراکز آموزشی جوار کارگاهی است که به صورت جدی آن را دنبال می‌کنیم.

وی گفت: دستگاه‌های دولتی نیز ملکف شده‌اند که سالانه بخشی از اعتبارات عمرانی خود را صرف امر آموزش مهارت کارگران کنند.

کد خبر 749429

دیگر خبرها

  • آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
  • کاهش ۱۴ درصدی صدمات حین کار در کشور
  • دستگاه‌های اجرایی مکلف به اختصاص بخشی از بودجه عمرانی به مهارت آموزی کارگران شدند
  • افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت مراکز جوارکارگاهی
  • مراکز جوار کارگاهی امسال ۵۰ درصد افزایش می یابد
  • محصولات دانش بنیان دانشجویان فنی و حرفه‌ای به فروش می‌رسد
  • دیپلماسی مهارت یکی از راهبردهای کلیدی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است
  • آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقدمه‌ای برای ایجاد اشتغال جوانان است
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان