Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سرپرست معاونت اقتصادی شهرداری مشهد در نشست مشترک با عبدالجبار انصار، سرکنسول افغانستان و جمعی از تجار و سرمایه‌گذاران این کشور که در خصوص بررسی پروژه‌های قابل سرمایه‌گذاری در شهر مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در روابط بین‌الملل، تلاش ما مبتنی بر تقویت ارتباط‌ها و افزایش استفاده از ظرفیت‌های فی‌مابین با کشورهای هم‌جوار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی حاتمی افزود: در ۱۰ سال گذشته این معاونت نزدیک به ۵۰ پروژه بزرگ با مشارکت سرمایه‌گذاران مختلف داخلی و خارجی اجرا کرده است که امیدواریم با توجه به فرصت‌هایی که شهرداری مشهد در اختیار دارد بتوانیم به نتیجه مطلوب و پروژه‌ای مشترک با کشور افغانستان برسیم.

در ادامه سرکنسول کشور افغانستان گفت: ضمن اینکه کشورهای افغانستان و ایران پیشینه‌دارند، یکی از اهداف ما ایجاد گامی مؤثر برای توسعه پایدار و تجارت دوجانبه بین‌الملل برای هر دو کشور است تا از این طریق زمینه‌ای برای سرمایه‌گذاری‌های متعدد تجار در ایران و افغانستان ایجاد شود.

عبدالجابرانصار اضافه کرد: ما سالیان سال است که با توجه به همسایگی با ایران از خدمات رفاهی این کشور استفاده می‌کنیم، این در حالی است که بیش از پنج هزار تاجر افغانستانی در حال مبادله سرمایه و مشارکت اقتصادی هستند؛ بنابراین کشور ایران را محق تزریق سرمایه می‌دانیم و امیدواریم شاهد روابط تجاری گسترده‌ای باشیم.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲

منبع: فارس

کلیدواژه: مهدی حاتمی سرکنسول کشور افغانستان آمادگی افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۵۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبه سوئیفت ایران از طریق ارز‌های ملی راه‌اندازی شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی ضیغمی؛ رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در حاشیه افتتاح نمایشگاه توانمندی صادراتی ایران در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران، اظهار کرد: ۱۰۳ کشور برای حضور در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

ضیغمی در پاسخ به سوالی در ارتباط با ورود هیئت تجاری از کشور کره شمالی به ایران برای بازدید از این نمایشگاه گفت: این کشور نیز مانند سایر کشور‌ها برای بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی به ایران آمده است.

وی اظهار کرد: کشور‌های دیگری که با ایران در حوزه‌های نفت همکاری می‌کنند، ظرفیت‌های دیگر ایران را نمی‌دانند و حتی بسیاری از کشور‌های دوست و همسایه نیز به ظرفیت‌های صادراتی ایران آگاه نیستند که امیدواریم این نمایشگاه زمینه را برای شناخت ظرفیت‌های صادراتی ایران در بخش‌های دیگری به غیر پتروشیمی، نفت و فولاد بشناساند.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در پاسخ به سوالی در خصوص چگونگی نقل و انتقال پول با دیگر کشور‌ها گفت: در روش‌های پولی و بانکی و شبه سوئیفت اتفاقات خوبی روی داده است و با نزدیک به ۱۰ کشور تعاملات مستقیم مالی و از طریق ارز‌های ملی انجام می‌دهیم، اما به دلیل محرمانگی درباره آن‌ها تبلیغات نمی‌کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پنجاهمین نشست بانک توسعه اسلامی در عربستان آغاز شد
  • حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است
  • شبه سوئیفت ایران از طریق ارز‌های ملی راه‌اندازی شد
  • گام بلند استارتاپ «طرح تو طرح» برای نوآوری دیجیتال در معماری
  • چگونگی مردمی‌سازی توسعه بالادست صنعت نفت و گاز با توان بخش خصوصی و سرمایه‌های خرد مردمی
  • ۱۵۳ میلیارد دلار؛ حجم تجارت خارجی ایران
  • اعلام آمادگی ایران برای همکاری دفاعی و امنیتی با هند
  • آفریقا فرصت‌های زیادی برای صنعتگران و تجار ایرانی دارد
  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور
  • بسترسازی برای جذب سرمایه‌های خرد مردمی برای توسعه پیشران‌های اقتصادی کشور