Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-07@11:43:32 GMT

واکنش کاخ سفید به اتهام جاسوسی از متحدان اروپایی

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۱۵۱۴۶

واکنش کاخ سفید به اتهام جاسوسی از متحدان اروپایی

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کارین جین پیِر، معاون سخنگوی کاخ سفید در جمع خبرنگاران مدعی شد: "در سال ۲۰۱۴، ایالات متحده بازبینی اساسی رویکردش در زمینه نظارت خارجی را انجام داده و رئیس جمهور [باراک]اوباما دستور داد که رویکرد ما به‌شکل چشمگیری تغییر کند".

او در ادامه گفت: "با شرکا و متحدان اروپایی خود تلاش خواهیم کرد به هر سوالی در این زمینه، از طریق کانال‌های امنیت ملی، پاسخ دهیم".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



طبق گزارش رادیو دانمارک و تیم روزنامه‌نگاران تحقیقی آلمانی از روزنامه زود دویچه و شبکه‌های رادیوتلویزیونی غرب و شمال آلمان (WDR و NDR)، سرویس اطلاعاتی ارتش دانمارک به سرویس مخفی آمریکا امکان استفاده از یک ایستگاه شنود مخفی در نزدیکی کپنهاگ را داده است.

بنا بر این تحقیقات در فاصله سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ علاوه بر مکالمات آنگلا مرکل، صحبت‌های فرانک والتر اشتاین‌مایر، رئیس جمهور کنونی و وزیر خارجه وقت آلمان و پتر اشتاین‌بروک، کاندیدای حزب سوسیال دموکرات برای مقام صدراعظم نیز شنود شده‌اند.

در همین بازه زمانی تماس‌های سیاستمداران ارشد فرانسه، نروژ و سوئد نیز استراق سمع شده است. سوئد و نروژ هم خواهان پاسخگویی دانمارک و شفاف‌سازی ماجرای جاسوسی شده‌اند.

گفته شده که شنود مکالمات رهبران کشور‌های اروپایی از طریق یک نقطه تبادل اینترنتی در ایستگاه "سانداگرگاردان" در نزدیکی کپنهاگ و کمک سازمان اطلاعات دانمارک میسر شده است.

دانمارک از نزدیک‌ترین متحدان آمریکا در اتحادیه اروپا و تنها کشور منطقه اسکاندیناوی است که همزمان عضو ناتو و اتحادیه اروپا است.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه دیروز (سه‌شنبه) در واکنش به گزارش‌ها درباره جاسوسی آمریکا به کمک دانمارک از سران اروپایی، این مساله را تنها «نوک کوه یخ» خواند و افزود کشور‌های عضو ناتو نمی‌دانند چه اتفاقی در خاک آن‌ها می‌افتد.

سخنگوی وزارت خارجه چین هم که همواره کشورش به همراه روسیه هدف اتهام‌زنی آمریکا در خصوص جاسوسی سایبری قرار گرفته، آمریکا را بزرگ‌ترین امپراتوری دزدی از اسناد محرمانه خواند و افزود این کشور حفظ هژمونی خود را به دفاع از امنیت متحدانش ترجیح می‌دهد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات 1400 محسن رضایی اکبر کمیجانی نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری رحلت امام خمینی جاسوسی سخنگوی کاخ سفید اتحادیه اروپا انتخابات 1400 محسن رضایی اکبر کمیجانی نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری رحلت امام خمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۵۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای جزئیات کشف شبکه جاسوسی مزدور آمریکا و اسرائیل در یمن

به گزارش قدس آنلاین،  یک منبع امنیتی به خبرگزاری سبأ گفت که چندین جاسوس وابسته به یک یگان اطلاعاتی با عنوان یگان ۴۰۰ به ریاست عمار عفاش جاسوس تحت پیگرد دستگیر شده‌اند.

ماموریت جاسوس‌ها، جمع آوری اطلاعات و شناسایی مواضع متعلق به نیروهای مسلح یمن در ساحل غربی جمهوری یمن و دادن این اطلاعات به آمریکا و  اسرائیل به عنوان دشمنان یمن بوده است.

جاسوس‌های یگان ۴۰۰ اقدام به شناسایی و جمع آوری اطلاعات از اماکن شلیک موشک و پهپادی می‌کردند که رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده بود.

افراد  دستگیر شده به شناسایی مواضع شلیک موشک و پهپاد و مواضع قایقهای نیروهای مسلح و انتقال اطلاعات مورد نظر به اربابان خود می‌کردند.

مزدوران یگان ۴۰۰ با اطلاعاتی که به دشمنان آمریکایی و  انگلیسی دادند، باعث شهید و زخمی شدن شماری از مردم و وارد آمدن خسارتهای مادی شدند.

ماموریت ترور نیروهای مسلح و امنیتی و از کار انداختن تجهیزات و ادوات نیروهای مسلح یمن به این جاسوس‌ها واگذار شده بود.

دستگاههای امنیتی از هیچ تلاشی برای ایمن سازی جبهه داخلی و استحکام آن در برابر تلاشهای دشمنان آمریکایی و اسرائیلی برای رخنه به جامعه دریغ نخواهند کرد.

منبع امنیتی خاطر نشان کرد درباره خطر همکاری با دستگاههای اطلاعاتی دشمن که مجازات آن تا حد  اعدام می رسد، هشدار می دهیم.

رسانه های امنیتی امروز ساعت ۱۵(به وقت محلی) گوشه هایی از اعترافات جاسوسان دستگیر شده و اسامی برخی از سرکردگان یگان موسوم به یگان ۴۰۰ را در رسانه های ملی پخش خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • زاخارووا: حرف‌های ماکرون متحدان فرانسه را هم گیج کرده است!
  • افشای جزئیات کشف شبکه جاسوسی مزدور آمریکا و اسرائیل در یمن
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • گفت و شنود/ عین حقیقته!
  • شکست جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی در یمن
  • پیش‌بینی مشاور بایدن: اوکراین سال آینده به روسیه ضد حمله می‌زند
  • چین، اتهامات دخالت در امور انتخاباتی کانادا را بی‌اساس خواند
  • کاخ سفید برای تأمین کسری بودجه دست به دامن افزایش مالیات می شود؟
  • تمجید مالی از واکنش مناسب ایران علیه رژیم صهیونیستی
  • گفت و شنود/ گاوش کو؟!