Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، پس از آنکه گزارشی با عنوان «طنز تلخ روشنایی معابر گرگان در روز روشن/ مردم آژیر کمبود برق را باور کنند یا بی‌تدبیری مسوولان!+فیلم» در خبرگزاری فارس منتشر شد، مسوولان اداره برق گرگان سریعا وارد عمل شدند و در کمترین زمان نسبت به رفع مشکل ایجاد شده در شبکه برق هزارپیچ اقدام کردند، این اقدام و عمل‌های ضرب‌الاجلی همان انتظاری است که مردم از خادمان خود در پشت میزهای خدمت و مسوولیت دارند، خدماتی که قطعا و یقینا سال‌ها در ذهن مردم به نیکی ثبت می‌شود، خبرگزاری فارس نیز این خبر خوب را به فال نیک گرفته و امید است این روحیه خدمتگزاری به مردم در همه حال در مسوولان استان جلوه عینی و شاهد مثال پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* تشکر اداره برق گرگان از خبر خوب خبرگزاری فارس با چاشنی فوتبالی

شهرستان گرگان که این روزهای بهاری را با گرمای زودهنگام داغ تابستانی تجربه می‌کند گاهی نوسان و گاهی قطعی برق هر چند در مدت‌زمان کوتاه؛ مردم را آزرده خاطر می‌دهد و نکته آزاردهنده دیگر آنکه در گوشه‌ای از همین شهرستان شاهد روشنایی معابر در روز روشن باشیم! انتشار همین خبر در خبرگزاری فارس کافی بود تا مدیران پیگیر و پاسخگو وارد میدان عمل شوند و تا رفع این مشکل پیگیر قضیه باشند و خبر خوب آنکه با پیگیری این رسانه؛ شبکه برق «هزارپیچ» گرگان به حالت نرمال برگشت، فرصت را غنیمت شمرده و در گفت‌وگو با «محمدیوسف شاطری» مدیر برق غرب شهرستان گرگان پیرامون بروز چنین مسائلی در سطح شهرستان و دلایل آن شدیم که ماحصل آن می‌تواند مردم گرگان را به سفیران اطلاع‌رسانی اداره برق تبدیل کند تا در سایه اطلاع‌رسانی به موقع و به هنگام شاهد مصرف بی‌رویه و هدررفت این انرژی نباشیم.

مدیر برق غرب شهرستان گرگان در خصوص روشنایی معابر هزارپیچ گرگان در روز روشن گفت: در ابتدا لازم می‌دانم از کمک، همراهی و اطلاع‌رسانی خبرگزاری فارس تشکر کنم، در زمین فوتبال، فوتبالیست‌ها یار دوازدهم می‌گویند و ما هم رسانه‌ها را یاور همیشگی و بازوی توانمند اداره برق در اطلاع‌رسانی می‌دانیم.

محمد یوسف شاطری از رسانه‌ها خواست آئینه تمام نمای مطالبات مردم و انعکاس‌دهنده خدمات مسوولان باشند و تصریح کرد: رسانه‌ها به اداره برق کمک می‌کنند تا بتوانیم برخی از مشکلات شبکه را سریع‌تر رصد کنیم، انتقال مسائل حوزه برق در پیگیری سریع مسوولان متولی نقش مهمی دارد، اطلاع‌رسانی سریع و صحیح خبرگزاری فارس سبب شد بعد از این ‌که همکاران به ما اطلاع دادند درصدد رفع مشکل اقدام کنیم.

وی افزود: همکارانم بلافاصله به منطقه هزارپیچ رفتند، اشکال چراغ‌هایی که از آن‌ ایستگاه تغذیه می‌شد را برطرف کردند و شبکه به حالت نرمال خودش برگشت و چراغ‌ها خاموش شد.

* سیستم‌های روشنایی معابر شهر گرگان با ساعت‌های نجومی روشن و خاموش می‌شوند/ تغییر تنظیمات به دلیل شدت گرما    

مدیر برق غرب شهرستان گرگان عمده‌ترین دلیل این اتفاقات را به تنظیم ساعت‌های نجومی نسبت داد و گفت: ساعت‌های نجومی براساس ساعت‌های شرعی و افق طلوع و غروب آفتاب عمل می‌کند؛ بر اثر گرمای بیش ‌از حد گاهی اوقات از رنج تنظیمی خارج می‌شوند و این اتفاق باعث می‌شود که چراغ‌ها در زمان‌بندی خودش عمل نمی‌کند و نیاز است که این‌ها دوباره تنظیم شود، همکارانم ساعت نجومی ایستگاه برق هزارپیچ را تنظیم کردند و الحمدالله مشکل برطرف شده ‌است.

شاطری در خصوص اینکه آیا این اتفاقات در مناطق غیرمسکونی می‌افتد یا در سایر نقاط همچنین مسائلی پیش می‌آید، بیان کرد: در همه نقاط استان بروز چنین مسائلی دور از انتظار نیست، اما با توجه به اینکه هزارپیچ جزء منطقه‌های کم‌تردد است، دیرتر همکاران ما متوجه این اتفاقات می‌شوند.

وی با بیان اینکه سیستم‌های روشنایی معابر شهر گرگان از طریق ساعت‌های نجومی روشن و خاموش می‌شوند، گفت: فرقی ندارد که هزارپیچ باشد یا زیارت و شالیکوبی، برای سایر مناطق به ‌همین شکل است، اینکه بروز چنین مواردی را شما در مناطق مختلف مشاهده می‌کنید برای این است که همکاران ما در مسیر تردد می‌کنند و به ‌محض این‌که اتفاق را مشاهده می‌کنند سریعاً تنظیمات لازم را انجام می‌دهند، ولی در نقطه‌ای دیگر به دلیل این‌که ممکن است تردد کمتری به آن نقاط انجام شود این مسائل از دید همکاران پنهان می‌ماند.

*کمبود برق به دلیل گرمای بیش از حد دما

مدیر برق غرب شهرستان گرگان ادامه داد: به عنوان مثال یا شما پیام می‌گذارید، یا دیگران اطلاع می‌دهید، یا کسی به رسانه اطلاع می‌دهد، یکی فیلم می‌گیرد یا تماس می‌گیرد، در هر صورت اداره برق پس ‌از اطلاع از وضعیت موجود سریعاً به مسئله عکس‌العمل نشان می‌دهد و اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

شاطری در خصوص شدت گرمای هوا و قطعی برق در طول تابستان ابراز کرد: وضعیت با توجه به آخرین شرایط تولید انرژی که از طریق رسانه‌ها، وزارت نیرو و مقام عالی وزارت منتقل شد، حکایت از آن دارد که با یکسری کمبودهایی به دلیل گرمای بیش از حد هوا مواجه خواهیم بود.

وی گفت: امروز گرگان دمای حدود ۴۳ درجه را پشت سر می‌گذراند همچنین کاهش نزولات آسمانی و کاهش تولید انرژی ناشی از آب‌های پشت سد نیز وجود دارد و این موارد باعث می‌شود تا مقداری کمبود برق داشته باشیم؛ با شروع تابستان و هوای گرم ناخودآگاه مصرف مردم افزایش پیدا می‌کند، به ‌خصوص استان گلستان که معمولاً یک استان مصرف‌کننده است.

* مصرف برق گرگان در آستانه تابستان قد کشید!

مدیر برق غرب شهرستان گرگان با اشاره به اینکه گلستان یک استان صنعتی نیست، افزود: بیش ‌از ۸۰ درصد مصرف انرژی برق در استان گلستان مصرف خانگی است، برخلاف استان‌های دیگر مانند سمنان، اراک، قزوین و اصفهان که استان‌های تولیدکننده هستند.

شاطری در خصوص تامین برق استان از طریق نیروگاه علی‌آبادکتول گفت: نیروگاه برق علی‌آبادکتول نزدیک به یک‌هزار و ۶۰ الی یک‌هزار و ۱۰۰ مگاوات برق تولید می‌کند، ایام گرم تابستان معمولاً در استان گلستان بین یک تا دو ماه طول می‌کشد، میزان مصرف برق از سقف مجاز نیروگاه برق علی‌آبادکتول تجاوز می‌کند.

وی بیان کرد: ‌همین استان گلستان وقتی از ایام تابستان عبور می‌کند، میزان مصرف برق به یک‌چهارم پیک مصرفی تقلیل پیدا می‌کند یعنی مصرف برق استان در شرایط بهار، پاییز و زمستان بین ۴۰۰ الی ۵۰۰ مگاوات است اما در ایام تابستان با مشکل کمبود برق مواجه هستیم.

* ملزم به رعایت یک سری محدودیت‌ها برای مصرف هستیم

مدیر برق غرب شهرستان گرگان با اشاره به اینکه مشکل تولید برق در سطح کشور مطرح است، گفت: ممکن است از نظر سرانه مصرفی در حد نرمال باشیم، اما به دلیل اینکه کمبود برق سراسری است ما هم از طریق «دیسپاچینگ» ملی ملزم به رعایت یک سری محدودیت‌هایی برای مصرف هستیم که این سرشکن استان‌ها می‌شود و استان گلستان را هم در برمی‌گیرد.

به گته شاطری، پایش و کنترل نیروگاه‌ها و پست‌های انتقال برق به صورت مستقیم از طریق دیسپاچینگ ملی مدیریت می‌شود تا شبکه‌های برق پایدار نگه داشته شوند.

انتهای پیام/۸۳۰۰۱

منبع: فارس

کلیدواژه: شبکه برق هزارپیچ گرگان نرمال برق استان گلستان انرژی خبرگزاری فارس پیگیری ضرب الاجلی قدردانی ساعت های نجومی خبرگزاری فارس روشنایی معابر استان گلستان اطلاع رسانی کمبود برق اداره برق مصرف برق رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۵۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش رسمی باشگاه پرسپولیس به شایعه جدایی چند ستاره

آفتاب‌‌نیوز :

سایت رسمی باشگاه پرسپولیس نوشت: «به اطلاع هواداران عزیز و رسانه‌های محترم می‌رساند؛ اصولاً وجود چنین لیستی در این مقطع از رقابت‌ها منطقی نیست و در جریان جلسات مدیرعامل و سرمربی تیم نیز صحبتی به میان نیامده است.

همچنین همان‌طور که هواداران و فعالان رسانه‌ای اطلاع دارند، در روز‌های جاری، نقل‌وانتقالات مالکیتی باشگاه جریان دارد و این مسئله سیاست‌ها و امکانات مالی باشگاه در فصل نقل‌وانتقالات را تحت تأثیر خود قرار خواهد داد.

همچنین هیچ‌گونه پیشنهادی از باشگاه‌های داخلی یا خارجی به باشگاه داده نشده و تمام این اخبار کذب و با هدف به حاشیه بردن تیم در این شرایط حساس رقابت‌های لیگ و جام حذفی است. در چنین فضایی شاهد هستیم که هر روز یک داستان جدید برای پرسپولیس ایجاد می‌شود.
یک روز هجمه تمدید قرارداد به‌راه می‌اندازند و روز دیگر درباره لیست مازاد و موارد مشابه سخن به میان می‌آید.

از نظر باشگاه پرسپولیس، این جریان‌سازی‌ها حداقل دو هدف را دنبال می‌کند، یکی بر هم زدن تمرکز و آرامش باشگاه و اعضای تیم و دیگری منحرف کردن توجه افکار عمومی و رسانه‌ها از اتفاقات و اقدامات غیرمتعارف دیگر.

امیدواریم رسانه‌های محترم در جریان انتشار اخباری که منابع خاص در اختیار ایشان قرار می‌دهند، هم به صحت خبر و هم به جهات مختلف آن توجه نمایند».

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • پرونده‌های مختومه ساخت‌و‌ساز‌های غیر مجاز گلستان دوباره بررسی می‌شوند
  • پیگیری وضعیت نرخ کرایه تاکسی در استان سمنان
  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن
  • روابط‌عمومی‌ها برند سازمان را حفظ می‌کنند
  • الهلال از سبیل متنفر است - تا اطلاع ثانوی
  • واکنش رسمی باشگاه پرسپولیس به شایعه جدایی چند ستاره
  • واکنش باشگاه پرسپولیس به شایعه جدایی چند ستاره
  • باشگاه پرسپولیس: اخبار کذب با هدف به حاشیه بردن تیم است
  • واکنش باشگاه پرسپولیس درباره لیست مازاد و تغییرات در تیم
  • پیگیری وضعیت بیمه کارگران و تاکسی داران در سمنان