Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، در حالی که هنوز حال و هوای تابستانی در خیلی از شهرهای کشور آن‌طور که باید و شاید خودی نشان نداده اما آغوش گرم خرداد ماه برای مردم جنوب استان کرمان باز شده است.

شروع روزهای گرمی که در این روزهای کرونایی در پشت ماسک‌ها توان نفس کشیدن را برای مردم سخت کرده، گرمایی که این روزها میهمان ناخوانده جنوب کرمانی‌ها شده تا حسابی خودی نشان دهد، گرمایی که این روزها حادث شده مردم جنوب کرمان انتطار آن را در تیرماه می‌کشیدند اما در خرداد ماه مردم را حسابی غافلگیر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرمای ۴۸ و ۴۹ در دو شهرستان جیرفت و کهنوج در جنوب کرمان

دو روز گذشته با توجه به اطلاعات خروجی از ادرات هواشناسی در شهرستان‌های جنوبی استان مردم شهرستان‌های جیرفت و کهنوج دو رقم رسمی نزدیک به ۵۰ درجه را تجربه کردند.

شرایط گرما در این چند روز حسابی مردم جنوب کرمان را در شرایط کرونایی به سختی انداخته و از طرفی نگرانی‌های متولیان دانشگاه علوم پزشکی را از افزایش همه‌گیری کرونا در مکان‌های بسته با توجه به افزایش استفاده از وسایل سرمایشی و نبود گردش مناسب هوا بالا برده است.

عدم توجه متولیان امر برای در نظر گرفتن شرایط خاص در جنوب کرمان

در حالی که مردم جنوب کرمان روزهای شدیدا گرمی را تجربه می‌کنند که نیاز است متولیان و تصمیم‌سازان استان برای شهرستان‌های جنوبی استان شرایط خاص مناطق گرم را در نظر بگیرند، شرایطی که نیاز به جلسه ستاد خاص خود را دارد تا از همه جهات وضعیت مناطق جنوبی استان در این گرمای خرماپزان رصد و با توجه به آن برای دستگاه‌های دولتی، مردم و همچنین مصرف‌های آب، برق و... تصمیم‌گیری شود.

لزوم تصمیم‌گیری برای تعطیلی ادارات کل در جنوب کرمان در روزهای پنجشنبه

با توجه به شرایط خاص جنوب کرمان ظرف چندین سال گذشته بیش از ۲۵ اداره کل و مجموعه مستقل در این منطقه فعال شده است که با توجه به تعدد این ادارات و تعطیلی وزارتخانه‌های مرتبط در تهران این مجموعه‌ها عملا در روزهای پنجشنبه کمترین فعالیت و هزینه‌های سنگینی را دارند، لذا می‌طلبد برای این حجم سنگین از مصرف انرژی برق در این ادارات کل و دیگر هزینه‌های محتمل چاره‌اندیشی و به نوعی طرح تعطیلی این ادرات کل در دستور کار مجموعه تصمیم‌گیر استان و کشور قرار گبرد.

شرایط موجود جنوب کرمان و گرمای زود هنگام در این مناطق می‌طلبد ستاد بحران استان به این وضعیت نگاهی عادی نداشته و خود را برای ورود به بحران‌های پیش رو و آماده بودن برای مدیریت منطقی آماده‌تر کند.

بحران آب شرب و آشامیدنی در روستاهای شهرستان‌های جنوبی استان، تامین برق مورد نیاز با توجه به گرمای غالب منطقه، آماده‌باش دستگاه‌های امدادی نظیر آتش‌نشانی‌های مناطق پرخطر برای ورود در آتش‌سوزی‌های احتمالی، آماده‌باش تیم‌های اطفای حریق در عرصه‌های جنگلی و بیابانی، آماده بودن تیم‌های هدایت بحران در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی جنوب استان و... از عمده مواردی است که بای از آن به‌عنوان موارد قابل توجه ستاد مدیریت بحران در جنوب کرمان نام برد.

مواردی که اگر به آن توجه نشود در روزهای پیش رو سبب غافلگیری مسوولان و در نتیجه بروز مشکلاتی برای مردم و ساکنان جنوب کرمان خواهد شد.

بایستی دید آیا با توجه به شرایط شهرستان‌های جنوبی استان در شرایط در آستانه نیمه بحرانی و بحران ستاد ویژه‌ای برای رصد و تصمیم‌گیری در این مناطق تشکیل خواهد شد تا موارد در زمان خود رصد و کار به زمان بحرانی موکول نشود.

انتهای پیام/80032/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: خرماپزان جنوب کرمان بحران جیرفت و کهنوج شهرستان های جنوبی استان جنوب کرمان مردم جنوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۵۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلزله ۴.۷ ریشتری فاریاب کرمان را لرزاند

کانون  زمین لرزه در عمق ۹ کیلومتری زمین اعلام شده است.

کانون وقوع این زلزله در ۲۹ کیلومتری فاریاب، ۳۰ کیلومتری کهنوج و ۴۷ کیلومتری عنبرآباد در جنوب کرمان کرمان اعلام شده است.

هنوز از خسارت های احتمالی این زلزله خبری مخابره نشده است.

فاریاب شهری در استان کرمان و مرکز شهرستان فاریاب است.

شهر فاریاب، در ۳۳۰ کیلومتری جنوب شرقی مرکز استان کرمان قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به ۲۴۰ شهروند گرفتار در سیل/مردم به هشدارها توجه کنند
  • باران همچنان میهمان کرمانیها
  • لزوم توجه به توسعه باغات زیتون در شهرستان رودبار
  • کشتی گیران نونهال کرمانی فاتح مسابقات قهرمانی کشور
  • استقبال گرم مردم کرمان از ٢ شهید گمنام در یک شب بارانی + فیلم
  • رقابت 21 هزار کرمانی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • حمایت ۶۴۴۰ معلم کرمانی از ایتام کمیته امداد
  • ورزشکار کرمانی مدال پارالمپیک را به سردار حاجی‌زاده تقدیم کرد
  • زلزله ۴.۷ ریشتری فاریاب را لرزاند
  • زلزله ۴.۷ ریشتری فاریاب کرمان را لرزاند