Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-28@09:30:55 GMT

تعطیلی مطلق ۶۰ درصد هتل‌های مشهد

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۱۶۰۴۰

به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی، امیر سزاوار وضعیت هتل‌های شهر مشهد را اسفناک اعلام کرد و افزود: گردشگری در مشهد کاملا به گردشگری زیارتی وابسته است، در نتیجه در دوران کرونا با رکود گردشگری زیارتی، ضربه بزرگی به صنعت هتلداری استان و مشهد وارد شد.   وی تصریح کرد: هتل‌هایی که هنوز تعطیل نشده‌اند، هیچ سودآوری‌ ندارند و صرفاً به دلیل تامین نیازهای محدود به اقامتگاه، فعالیت‌های شان را متوقف نکرده‌اند، باز بودن هتل‌ها هزینه‌های جاری مشخص و عمدتا سنگینی دارد، این هزینه‌ها در صورتی که ضریب اشغال هتل‌ها حداقل ۵۰ درصد باشد و نرخ‌های مصوب از مسافران دریافت شود، تامین خواهد شد، در چنین شرایطی فقط از پس هزینه‌های جاری برمی‌آییم و به سودآوری و درآمدزایی نمی‌رسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بماند که هزینه استهلاک و به اصطلاح خواب سرمایه‌ای را که در هتل‌های بی‌رونق متوقف شده است، در نظر نگرفته‌ایم.   وی با اشاره به فعالیت اقامتگاه‌های دولتی گفت: بسیاری از هتل‌ها و مراکز اقامتی در کشور از جمله در استان خراسان رضوی و مشهد در اختیار بخش خصوصی نیست، از نهاد‌های نظامی و انتظامی گرفته تا نیمه‌دولتی‌هایی مانند بیمه و تامین اجتماعی و دادگستری اقامتگاه دارند، در چنین شرایطی چه جایی برای فعالیت بخش خصوصی می‌ماند؟ ضمن این‌که آن نهاد‌ها و سازمان‌ها هم هیچ کدام موفق نبودند و سودآوری نداشتند، یعنی نه خودشان در درآمدزایی موفق شده‌اند و نه فضا و بازار را در اختیار بخش خصوصی که باید موتور محرک صنعت گردشگری باشد، قرار داده‌اند.   رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران استان با اشاره به اظهارات اخیر رئیس جمهور در دفاع از عملکرد دولت در گردشگری، اظهار کرد: نمی‌دانم آقای رئیس‌جمهور از چه منظری به صنعت گردشگری نگاه می‌کنند که از عملکرد دولت در این بخش ابراز رضایت کرده‌اند؟ کاش می‌دانستیم چه چیزی را به عنوان موفقیت مد نظر دارند. زمانی می‌توانیم درباره این عملکرد این‌طور قاطعانه سخن بگوییم که آمارهای دقیق، آن هم آماری که حاصل کار کارشناسی گروه‌هایی بیرون از بدنه دولت باشد، موفقیت در بخش گردشگری را تایید کند. در یک سال و چند ماه گذشته که کشور با معضل کرونا روبه‌رو بوده است، دولت چه کمکی به خسارت‌دیدگان این صنعت کرد؟ آیا بسته‌های حمایتی را باید ملاک قرار دهیم؟ همان بسته‌هایی که خیلی از آن‌ها اصلا اجرا نشد و آن‌هایی هم که اجرا شد، راه به جایی نبرد.   سزاوار در بیان مهم‌ترین موضوعی که دولت آینده در بخش گردشگری باید به آن توجه داشته باشد، گفت: در دهه‌های گذشته تجربه نشان داده است که دولت در هر بخشی که سعی کرده خودش امور را در دست بگیرد و متصدی اجرای طرح‌های توسعه باشد، شکست خورده است، بنابراین اولین کار باید این باشد که تصدی‌گری دولت در بخش گردشگری به طور کامل حذف شود.   وی افزود: تصدی‌گری دولت در بخش گردشگری نه تنها کاری از پیش نمی‌برد، بلکه مانع از پیشرفت این صنعت می‌شود، کما این‌که در تمام سال‌های گذشته در دولت‌های مختلف، شاهد شکست این صنعت در کشور بوده‌ایم.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: تعطیلی هتل مشهد بخش گردشگری هتل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۶۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی پنجشنبه یا شنبه در صحن مجلس پیگیری می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ سید محمد حسینی در حاشیه بازدید از بزرگترین مجتمع آموزشی، فرهنگی و تجاری در حال ساخت شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان سمنان اعلام کرد و گفت: دولت لایحه تعطیلی یک روز دیگر به جز جمعه را به مجلس شورای اسلامی ارایه کرد و برای تصمیم نهایی درباره تعطیلی پنجشنبه یا شنبه باید منتظر رای مجلس شورای اسلامی بود.
وی با بیان اینکه دولت در پیشنهاد لایحه اضافه شدن تعطیلات پایان هفته، روز خاصی را مشخص نکرده است گفت: اکنون افراد نظر بر این دارند که این روز در مجلس شورای اسلامی مشخص شود.
معاون امور مجلس رییس جمهور گفت: هم‌اکنون در تهران و بسیاری مناطق کشور مدرسه‌ها، دانشگاه و برخی دستگاه‌های اجرایی پنجشنبه‌ها تعطیل است، اما برخی افراد به دلیل روابط تجاری و تعاملات، تعطیلی شنبه را مطرح می‌کنند
حسینی همچنین در بخش دیگری از سخنانش درباره با گرامیداشت هفته کار و کارگر افزود: دولت سیزدهم اهتمام ویژه به رفع مشکلات اقشار مختلف از جمله کارگران دارد که احیای واحد‌های راکد از جمله اقدام‌ها برای اشتغالزایی و رفع مشکل بیکاری این قشر است.
وی با اشاره به احیای بیش از هشت‌هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی راکد در دولت سیزدهم، گفت: احیای واحد‌های راکد نقش مهم در ایجاد فرصت شغلی جدید، حفظ و تثبیت اشتغال دارد.
معاون امور مجلس رییس جمهور گفت: اجرای طرح‌های عمرانی، اقتصادی، تولیدی و پیشران نقشی مهم در اشتغالزایی و حمایت از جامعه کارگری دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • قرن بیست و یکم قرن گردشگری
  • جایزه ملی تعالی گردشگری برگزار می‌شود
  • سومین دوره جایزه ملی تعالی گردشگری برگزار می‌شود
  • اقدامات منطقه هفت حوض برای توسعه گردشگری مشهد در ۱۴۰۳
  • میمند شهر ملی شیشه گری
  • جزئیات اقدامات منطقه هفت حوض برای توسعه گردشگری مشهد در ۱۴۰۳
  • اصرار شنبه‌ای‌ها و مقاومت پنجشنبه‌ای‌ها
  • آمار هولناک از وضعیت فقر مطلق /پرداختی‌ها چقدر از هزینه پایین‌ترین‌دهک‌ها را پوشش می‌دهد؟
  • تعطیلی پنجشنبه‌ یا شنبه در صحن مجلس مشخص می‌شود
  • تعطیلی پنجشنبه یا شنبه در صحن مجلس پیگیری می‌شود