Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-26@17:13:39 GMT

تهدید گوترش درباره تعلیق حق رای ایران در سازمان ملل

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۱۶۱۵۳

تهدید گوترش درباره تعلیق حق رای ایران در سازمان ملل

به گزارش فارس، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل روز چهارشنبه تهدید کرد که پنج کشور از جمله ایران در خطر از دست دادن حق رای خود در مجمع عمومی این سازمان هستند. 

به گفته گوترش، تاخیر در پرداخت حق عضویت ایران در سازمان ملل مطابق با ماده 19 منشور ملل متحد را علت این مساله عنوان کرده است.

تحریمهای آمریکا و مخالفت این کشور با نقل و انتقال پول توسط ایران در سیستم مالی بین‌المللی از دلایل عدم پراخت حق عضویت ایران در سازمان ملل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بر اساس ماده ۱۹ اساسنامه سازمان ملل کشوری که به مدت دوسال حق عضویتش را پرداخت نکند، از رأی دادن در مجمع عمومی محروم می‌شود.

پیش از این وزارت خارجه ایران اعلام کرده بود که در حال حل و فصل این مساله از طریق داراییهای بلوکه شده ایران در بانکهای کره جنوبی است. 

یک مقام وزارت خارجه کره جنوبی نیز بهمن ماه 1399 گفته بود، مذاکرات با آمریکا برای آزادسازی اموال بلوکه‌شده ایران در بانک‌های این کشور جهت پرداخت بدهی ایران به سازمان ملل در حال نهایی شدن است.

براساس گزارش دویچه وله، سازمان ملل سال گذشته میلادی به دلیل پرداخت نکردن حق عضویت از سوی برخی کشورها با کمبود بودجه روبرو شده بود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در آوریل 2020 گزارش داد که گوترش در نامه‌ای خطاب به اعضا گفته بود که این نهاد با کمبود دو میلیارد و ۲۷۰ میلیون دلار بودجه روبرو است.

منبع: الف

کلیدواژه: سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۶۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ قاطع پیونگ‌یانگ به نسخه تحریمی آمریکا

آمریکا متعهد شده است که با کره جنوبی و سایر کشور‌ها برای ایجاد جایگزینی با دستور هیئت کارشناسان سازمان ملل متحد برای نظارت بر اجرای تحریم‌ها که در پایان آوریل به دنبال وتوی روسیه برای تمدید آن منقضی می‌شود، همکاری کند.

به گزارش ایسنا، کیم اون چول، رئیس دفتر امور آمریکای وزارت امور خارجه کره شمالی گفت: اگر ایالات متحده نسخه جدیدی از تحریم‌ها را علیه کره شمالی معرفی کند، پیونگ‌یانگ از فرصت جدید برای تنظیم مجدد نیرو که واشنگتن بیش از همه از آن می‌ترسد، استفاده خواهد کرد.

این مقام گفت: تحریم‌های جدید تنها منجر به تقویت بیشتر قدرت نظامی پیونگ یانگ خواهد شد.

او با وعده انجام «اقدامات عملی قدرتمندتر» برای تقویت قدرت فنی نظامی کره شمالی گفت: «هر زمان که ایالات متحده قطعنامه تحریم جدید را در عرصه سازمان ملل تهیه کند آزمایش هسته‌ای قوی‌تر و توسعه‌یافته‌تر کره شمالی آغاز خواهد شد. تحریم‌های ایالات متحده به عنوان یک کاتالیزور و نیروی محرکه عمل کرد که باعث افزایش تدریجی قدرت ملی ما شد.

این مقام افزود: ما از حقوق حاکمیتی و منافع امنیتی خود در برابر تهدید‌های خصمانه و فشار تحریمی فزاینده از سوی ایالات متحده محافظت کرده و اقدامات واقعی قوی‌تری را انجام خواهیم داد.

وی تاکید کرد: ما به تحریم‌های آمریکا عادت کرده‌ایم و توانایی و قدرت زیادی برای ایستادگی در برابر هرگونه تحریم شدید داریم.

لیندا توماس گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل طی بازدید از منطقه غیرنظامی شده (DMZ) که دو کره را از هم جدا می‌کند، گفت که واشنگتن در حال بررسی گزینه‌های «خارج از چارچوب» است و تهدید کرد که «همه احتمالات» حتی خارج از قواعد سازمان ملل روی میز است.

دیگر خبرها

  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • ایران به عضویت سازمان جهانی ارزیابی و انطباق درآمد
  • عضویت ایران در سازمان جهانی ارزیابی و انطباق
  • اهمیت عضویت ایران در کمیسیون بین‌المللی الکتروتکنیک
  • پاسخ قاطع پیونگ‌یانگ به نسخه تحریمی آمریکا
  • پرونده مافیایی در دنیای ایجنت‌ها؛ وقتی کمیسیون انتقال منجر به تهدید می‌شود
  • جامائیکا کشور مستقل فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت
  • قائم مقام سازمان سنجش بیان کرد؛ هشدار درباره عضویت داوطلبان کنکور در کانال‌های مدعی تقلب
  • قانم مقام سازمان سنجش بیان کرد؛ هشدار در خصوص عضویت داوطلبان کنکور در کانال‌های مدعی تقلب
  • نشست اتحادیه عرب درباره مسئله غزه و فلسطین