Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسینی با تاکید بر اینکه طی یک سال گذشته به هیچ عنوان انتقال آبی صورت نگرفته است گفت: تلاش شده تا به بعضی از طرح‌های انتقال آب مجوز محیط زیست داده شود اما با ایستادگی نمایندگان از این کار جلوگیری شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «سید کریم حسینی» شامگاه (سه شنبه ۱۰ خرداد) در نشست خبری مجمع نمایندگان استان خوزستان با اصحاب رسانه که در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی اهواز برگزار شد اظهار کرد: ما در حالی در مجلس یازدهم آغاز به کار کردیم که تحلیل ها و تفسیرها راجع به این مجلس متفاوت بود برخی آن را قبل از تشکیل، مورد هجمه قرار دادند که این مجلس باید جوابگوی وضع موجود و مشکلات باشد برخی دیگر هم تمجید کردند که ترکیب این مجلس می تواند مشکلات کشور را بیشتر بشناسد، اولویت ها را مشخص کند و قدری از مشکلات کشور را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان اضافه کرد: معیار و مقیاسی که باعث شد تا نگاه‌های بیرون مجلس را طی یک سال موفق و با عملکرد مثبت بدانند به علت عمل کردن به فرمایشات مقام معظم رهبری در ابتدای کار و در سالگرد مجلس بود و به همین علت مجلس یازدهم به انقلابی و پرکاری معروف شد و حداکثر نمره قبولی را اخذ کرد.

 

وی با بیان اينکه ما مجلسی را پشت سر گذاشتیم که از حاشیه سازی و مساله سازی برای کشور پرهیز کرد افزود: مجالس گذشته بنا به دلایل مختلف بر اساس ترکیبی که داشتند برای کشور حواشی ایجاد کردند که مجلس یازدهم از این مقوله پرهیز کرد و کار را بر اساس عقلانیت و آرامشی که مقام معظم رهبری هم در فرمایشات اخیر به آن اشاره کردند، پیش برد.

 

حسینی تصریح کرد: این مجلس به چالش ها و آسیب هایی پرداخت که اولویت اول کشور بود، ما اعتقاد داریم طبق فرمایش مقام معظم رهبری کار هیجانی و احساسی کارگشا نیست و کاری که همراه با عقلانیت و آرامش باشد می‌تواند حلال مشکل است.

 

نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه عنوان کرد: انقلابی عمل کردن یعنی کار را صحیح، محکم و جدی دنبال کنیم و به نتیجه برسانیم بر این اساس اولویت هایی را در مجلس یازدهم مشخص کردیم.

 

وی به فعالیت های نمایندگان در بعد استانی اشاره کرد و ادامه داد: همیشه در مجالس گذشته توصیه می‌شد تا مجمع نمایندگان مجمع واحد و منسجمی باشد که ما این کار را با حداکثر تلاش انجام دادیم.

 

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان ابراز کرد: ما زمانی وارد مجلس شدیم که سال آخر هشت سال دولت بود که بدترین زمان برای نمایندگان و پیگیری مشکلات استان‌های خود باشند اما با این وجود به جز سه ماه اول تا مستقر شدن در ۱۰ ماه گذشته سعی کردیم تا حداکثر انسجام را داشته باشیم.

 

وی با اشاره به عضو شدن نماینده ای از خوزستان در هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما طی ۶ سال گذشته نتوانستیم فردی را در هیئت رئیسه مجلس داشته باشیم اما امسال به این کار پرداختیم و در نهایت یک نفر عضو شد؛ همچنین تا سال گذشته نتوانستیم رئیس کمیسیون انرژی با هشت نفر عضو از خوزستان داشته باشیم اما امسال با توافقاتی که شد رئیس و نایب رئیس کمیسیون در هفته آینده از خوزستان خواهیم داشت؛ در سایر کمیسیون ها هم با یک تا ۲ نفر عضو هم بنا داریم تا در هیئت رئیسه افرادی را داشته باشیم.

 

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در پیگیری کارها، حفظ انسجام، حضور در وزارتخانه ها و در بین مسئولان کشوری حداکثر انسجام بین نمایندگان وجود دارد اذعان کرد کرد: همیشه از ۱۸ نفر، ۲ سوم از نماینده ها در وزارتخانه ها حضور پیدا می کنند و پیگیر کار استان هستند.

 

وی امسال را سالی حساس و تعیین کننده برای استان و کشور دانست و تاکید کرد: حتما ما در بحث ریاست جمهوری و انتخاب وزرا به شکل جدی ورود کرده و به منافع استان علاوه بر اینکه منافع ملی را در نظر داریم با جدیت ورود می‌کنیم.

 

حسینی با اشاره به اینکه طبق فرمایشات مقام معظم رهبری نمایندگان نباید به مسائل اجرایی ورود کنند گفت: امروز حرف نخست ما مشکلات آب و فاضلاب است، وزیر طبق امتحان و مصاحبه فردی و نمره بندی مدیر را انتخاب می کند اما چون در استان آقایان فردی را می خواهند که نمره ندارد و با کمترین سابقه کار اجرایی، آن را مسئول سرنوشت آب و فاضلاب استان می کنند آیا نماینده به عنوان مسئول که وکالت از مردم دارد باید به این مساله ورود کند یا خیر؟ ای کاش مدیر توانمند در استان منصوب شود تا نمایندگان به این موضوع ورود نکنند.

 

وی خاطر نشان کرد: وقتی نیشکر با ۲۰ هزار نیرو به بهترین شکل اداره می شود، ۱۵ روز مانده به انتخابات رئیس هیئت مدیره آن عوض می شود و فردی را جایگزین می کند که به درد مردم خوزستان نمی خورد ایجاد بی نظمی در استان و یک بخش عظیمی از صنعت استان را دچار خلل می کند آیا باید ورود کنیم یا خیر؟

 

رئیس مجلس نمایندگان خوزستان تاکید کرد: به هیچ وجه ما چک سفید به هیچ رئیس جمهور و وزیر جدید و کاندیدایی نخواهیم داد مگر اینکه خوزستان را اولویت در انتصاب مدیران، برطرف کردن مشکلات قرار دهد.

 

وی با اشاره به موضوع انتقال یاد آور شد: می توانیم به عنوان نماینده مردم بگوییم در یک سال گذشته یک قطره آب و طرحی که منجر به انتقال یک قطره آب شود صورت نگرفته است، فشارهایی متعدد توسط نفر دوم اجرایی کشور شد که مجوز محیط زیست به بعضی از طرح ها داده شود اما با ایستادگی نمایندگان از این کار جلوگیری شد.

 

پایان پیام/679

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجمع نمایندگان خوزستان سید کریم حسینی طرح های انتقال آب مقام معظم رهبری مجمع نمایندگان داشته باشیم مجلس یازدهم سال گذشته یک سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۶۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلوسی: نتانیاهو مانع صلح است، باید استعفا کند

نانسی پلوسی، رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا با تاکید بر اینکه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مانعی بر سر راه‌حل ۲ دولتی میان این رژیم و فلسطین است، گفت نتانیاهو باید استعفا کند.

به گزارش مشرق، «نانسی پلوسی» در جریان مصاحبه با شبکه «آر.تی‌.ای» ایرلند در مورد پیامدهای حمله رژیم صهیونیستی علیه غزه که جان بیش از ۳۴ هزار فلسطینی را گرفته است، گفت از آنچه «حق» صهیونیست‌ها برای «دفاع از خود» می‌داند، حمایت می‌کند، اما افزود: «ما سیاست و اقدمات بنیامین نتانیاهو را رد می‌کنیم.»

رئیس سابق دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا گفت: «وحشتناک است. چه چیزی بدتر از کاری که نتانیاهو در پاسخ به هفت اکتبر انجام داده است؟ او باید استعفا کند. او در نهایت مسؤول است.»

پلوسی ضمن انتقاد از مدیریت نتانیاهو، به حمایت از رژیم صهیونیستی متعهد باقی ماند، زیرا به گفته او، «در آنجا این کار، منافع امنیت ملی ایالات متحده است.» رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا گفت نتانیاهو «سال‌ها است» مانعی برای صلح در منطقه بوده است.

پلوسی گفت: «نمی‌دانم او از صلح می‌ترسد، از صلح ناتوان است یا فقط خواهان صلح نیست، اما او مانعی بر سر راه‌حل ۲دولتی بوده است. من بر کلمه راه‌حل تاکید می‌کنم.»

اظهارات او تنها چند روز پس از آن بیان می‌شود که او و دیگر قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا و همچنین سنا به تصویب بسته کمک‌های خارجی عظیمی که برای ارتش رژیم صهیونیستی پول ارسال می‌کند، رأی مثبت دادند. این تحولات بیش از ۶ ماه پس از آغاز جنگ غزه رخ می‌دهد. این بسته شامل حدود ۲۶ میلیارد دلار کمک برای رژیم صهیونیستی است.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • هو کردن رئیس مجلس نمایندگان آمریکا توسط دانشجویان
  • حامیان فلسطین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو کردند+ فیلم
  • فیلم/ رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هو شد
  • فیلم/ رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو شد
  • فیلم| حامیان فلسطین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو کردند
  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از رئیس دانشگاه کلمبیا خواست استعفا دهد
  • دانشجویان، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را «هو» کردند
  • سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا به دانشگاه کلمبیا رفت
  • پلوسی: نتانیاهو مانع صلح است، باید استعفا کند
  • رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس بیان کرد؛ نمره ضعیف کشور در برخی شاخص های محیط زیستی