Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-27@10:40:41 GMT

پیامدهای وخیم کرونا برای 100 میلیون کارگر سراسر جهان

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۱۶۳۸۹

پیامدهای وخیم کرونا برای 100 میلیون کارگر سراسر جهان

به گزارش حوزه سایر رسانه ها خبرگزاری تقریب، سازمان ملل متحد چهارشنبه اعلام کرد بیماری کرونا موجب فقر بیش از 100 میلیون کارگر در سراسر جهان شده است.
 
به گزارش وبگاه شبکه خبری «راشاتودی» سازمان ملل متحده در تازه‌ترین گزارش خود در این زمینه  هشدار داد که وضعیت اشتغال تا سال 2023 به سطح قبل ازهمه گیری کرونا بازنخواهد گشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
«سازمان بین المللی کار» وابسته به سازمان ملل متحد در گزارش خود اعلام کرد که در سال 2020 بابت کرونا 8.8٪ از کل ساعت کار از بین رفت و این معادل ساعات کار شده در یک سال توسط 255 میلیون کارگر تمام وقت است.
 
در این گزارش آمده است که از زمان شیوع بیماری کرونا بیش از 100 میلیون کارگر فقیر شده‌اند و دسترسی به مشاغل با کیفیت خوب و ساعات کار در حال کاهش است. «گای رایدر» رئیس این سازمان گفت: «کرونانه تنها یک بحران بهداشت عمومی، بلکه یک بحران اشتغال و انسانی نیز بوده است.»
 
رایدر استدلال کرد که تاثیرات کرونا می‌تواند برای سالها در اقتصاد جهانی به شکل بالقوه از منظر از بین رفتن نیروی انسانی و وضعیت اقتصادی  و فقر و نابرابری تاثیر گذارد.
 
این گزارش می‌افزاید که با وجود چشم اندازهای گوناگون برای رشد اقتصادی در سال 2021، این احتمال وجود دارد که  این رشد بسیار ناهمگون باشد.
 
چین  به تازگی در واکنش به برخی شائبه‌های ایجاد شده در خصوص منشأ ویروس کرونا تصریح کرد که شیوع این ویروس از اواسط سال ۲۰۱۹ از چند نقطه در دنیا آغاز شده است. دولت آمریکا در روزهای گذشته چین را به عدم همکاری با سازمان جهانی بهداشت درباره منشأ ویروس کرونا متهم کرده است.
 
کرونای جدید یکی از ۷ نوع ویروس شناخته شده «کرونا» است که باعث ایجاد بیماری در انسان می‌شود. ۴ گونه از این نوع ویروس‌ها علائمی شبیه سرماخوردگی خفیف ایجاد می‌کنند و سه گونه دیگر باعث ایجاد بیماری‌های حاد تنفسی می‌شوند که در مواردی به مرگ منجر می‌شود.
 
سازمان جهانی بهداشت بعد از ابتلای بیش از ۱۲۱ هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری آن را «همه‌گیر جهانی» اعلام کرد.
 
انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: میلیون کارگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۶۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر امنیت داخلی اسرائیلی به تیر غیب گرفتار شد؛ وضعیت او وخیم است

به گزارش همشهری آنلاین، او زخمی شده و به بیمارستان منتقل شده است. فیلمی توسط کاربران در فضای مجازی منتشر شده که ظاهراً واژگون شدن خودروی ایتمار بن‌گویر، وزیر امنیت داخلی اسرائیل را نشان می‌دهد.

گفته می‌شود این اتفاق در شهر «رمله» در مرکز فلسطین اشغالی به وقوع پیوسته است.

برخی از گزارش‌های تأییدنشده وضعیت او را وخیم گزارش کرده‌اند.

خودروی وزیر امنیت رژیم صهیونیستی چپ کرد (ببینید)

بن‌گویر وزیر راست افراطی کابینه جنگی «بنیامین نتانیاهو» است. او از سال ۲۰۲۲ تا کنون وزیر امنیت داخلی سرائیل بوده است.

او رئیس حزب «اُتسما یِهودیت» یا «قدرت یهودی» است که بر پایه ایدئولوژی موسوم به «کاهانیسم» و «عرب‌ستیزی» بنا نهاده شده است.

کاهانیسم یک ایدئولوژی صهیونیستی است که معتقد است عرب‌های ساکن فلسطین اشغالی دشمن یهودی‌ها و اسرائیل هستند. کاهانیسم به دنبال تشکیل یک تئوکراسی یهودی است که در آن افراد غیریهودی حق رأی ندارند.

کد خبر 847291 منبع: فارس برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه تصادف

دیگر خبرها

  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • وزیر امنیت داخلی اسرائیل به تیر غیب گرفتار شد؛ وضعیت او وخیم است
  • وزیر امنیت داخلی اسرائیلی به تیر غیب گرفتار شد؛ وضعیت او وخیم است
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!