Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- بسیجیان همواره در میدان خدمت به مردم پیشگام هستند و به خوبی نقش خود را در سنگر خدمت برای رفع مشکلات ایفا می‌کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  سمنان ، تمرین، خدمت، خودسازی و آشنایی با فضای جامعه در حوادث مختلف همگی در فعالیت‌های جهادی نهفته است و از همه این‌ها مهم‌تر شوقی است که در ربودن گوی سبقت از دیگران برای خدمت‌رسانی در چشمان جهادگران برق می‌زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند «میدان جهاد، میدان خیلی وسیعی است و جهاد یک حرکت جوشیده از اعتقاد و باور قلبی و ایمان است، همین‌طور پیش بروید و بگذارید ما یک مجموعه عظیمی از نسل انقلاب اسلامی را در کشورمان شاهد باشیم» و یا در جایی دیگر گفته‌اند «کارتان با ارزش است سپاس امثال من حق آن را ادا نمی‌کند سپاس خدا نصیبتان باد، کار جهادی به معنی کار برخاسته از ایمان و به کارگیرنده هر چه بیشتر از ظرفیت وجودی انسان است و این دو هیچ‌یک نقطهٔ پایان ندارد، پس کار جهادی امروز شما می‌تواند ده‌ها و صدها برابر کیفیت، ارتقا و گسترش یابد».

جهادگران بسیجی استان سمنان نیز با گوش جان سپردن به منویات رهبر معظم انقلاب برای خدمت به مردم در حوادث مختلف از سیل گرفته تا زلزله و این روزهای کرونایی سر از پا نمی‌شناسند که نمونه آن را در سیلابی که برخی از نقاط استان سمنان را در هفته‌های اخیر دچار مشکل کرد؛ شاهد و ناظر بودیم.

سیلاب اخیر موجب بروز مشکلات و خسارات فراوانی به ویژه در بخش کشاورزی و باغات در مناطق روستایی استان سمنان به بار آورد.

 مقداد عباس نژاد، مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه دامغان در این زمینه اظهار داشت: وقوع سیل در روستاهای جنوب این شهرستان سبب شد به سرعت کار ساماندهی جهادگران بسیجی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: 25 گروه جهادی متشکل از 100 پاسدار و بسیجی جهادگر شکل گرفت و بلافاصله این گروه‌های جهادی به سمت روستاهای جنوب شهرستان دامغان از جمله حسینان، معلمان، سیینگ و سوسنوار اعزام شدند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه دامغان عنوان کرد: با توجه به حجم زیاد گل و لای در خانه‌ها و کوچه‌ها و محله‌های این روستاها بسیجیان ابتدا تمرکز خود را بر خروج این خانه‌ها و محله‌ها از گل و لای و تخلیه آب و شست و شوی فرش منازل سیل‌زدگان متمرکز کردند.

عباس نژاد از توزیع 200 بسته معیشتی به ارزش 600 میلیون ریال بین اهالی روستاهای سیل‌زده خبر داد و گفت: علاوه بر توزیع این بسته‌ها آب‌رسانی با تانکرهای سیار به روستاهای سیل‌زده و توزیع نان خشک نیز توسط گروه‌های جهادی انجام شده است.

علی عرب عامری، مسئول بسیج سازندگی ناحیه گرمسار اظهار داشت: در سیل اخیر زیرساخت‌های آبی مناطق روستایی این شهرستان دچار آسیب شد و به همین منظور 100 میلیون اعتبار جهت بهسازی زیرساخت روستاها به همت سپاه و بسیج و فرمانداری گرمسار و امام جمعه این شهرستان در نظر گرفته شد.

وی بیان کرد: کشاورزان با از بین رفتن محصولشان، باغداران با خسارت‌هایی که به باغات وارد شد و دامداران نیز با تلف دامشان در این سیل بسیار آسیب دیدند که نیاز است مسئولان امر در این زمینه کمک‌ها و تسهیلات ویژه‌ای در نظر بگیرند.

مسئول بسیج سازندگی ناحیه گرمسار بیان کرد: گروه‌های جهادی این شهرستان برای کمک به روستائیان و کشاورزان و باغداران آسیب‌دیده ساماندهی شده‌اند.

علی شعبانی، مسئول بسیج سازندگی ناحیه آرادان بیان کرد: روستاهای شمال آرادان در سیل اخیر دچار خسارات جدی شدند که از جمله آنها تلف شدن 25 رأس دام سبک، آسیب جدی به باغات مردم در روستاهای چهارطاق و باغستان، بسته شدن جاده‌های منتهی به روستاهای رامه بالا و رامه پایین توسط سیل، تخریب 80 درصد جاده‌ها، گرفتار شدن تعداد 34 خودرو بوده است.

وی بیان کرد: بسیجیان و جهادگران بسیج سازندگی سپاه ناحیه آرادان اقدام به توزیع بیش از 20 بیش از 20 باکس آب معدنی، 1000 عدد نان، 100 جعبه خرما و 100 عدد هندوانه در راستای کمک به مردم روستاهای سیل‌زده کردند.

سردار سلیمانی: گروه های جهادی یگان های راهبردی مدیریت جهادی در سطح کشور هستندگروه های جهادی برای انتقال جوجه‌های یک روزه مازاد به روستاها اعلام آمادگی کردندقم|گروه های جهادی زندگی خود را وقف سلامتی و آرامش جامعه کرده اند

جهاد همچنان ادامه دارد و هیچ چیزی نمی‌تواند بسیجیان همیشه مجاهد را از مسیر خدمت‌رسانی به مردم در هنگام بروز حوادث و بلایای مختلف اعم از طبیعی و غیرطبیعی بازد دارد.

خستگی‌ناپذیری، ایثار، همت، تلاش بی‌وقفه و عزم راسخ این جهادگران در خدمت‌رسانی به مردم باید الگوگیری و در جامعه به ویژه در بین مسئولان و مدیران نهادینه شود.

انتهای پیام/363/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مسئول بسیج سازندگی گروه های جهادی سیل زده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۶۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی ۵۲۰۰ گروه جهادی در فارس

ایسنا/فارس رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس از ساماندهی ۵ هزار و ۲۰۰ گروه جهادی در سطح استان خبر داد و گفت: در ایام هفته بسیج سازندگی امسال یک هزار و ۲۵ برنامه در سطح استان توسط این گروه‌های جهادی اجرا خواهد شد.

علی اکبر طحان امروز، ۱۳ اردیبهشت‌ماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز با یادآوری اینکه امسال از ۱۵ تا ۲۱ اردیبهشت‌ماه به نام هفته بسیج سازندگی نامگذاری شده است، به ارائه گزارشی از عملکرد یکساله بسیج سازندگی در فارس پرداخت و گفت: فعالیت‌های محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی بسیار چشمگیر است چرا که خود مردم در قالب گروه‌های جهادی آستین همت بالا می‌زنند تا مشکلات را برطرف کنند.

وی افزود: بنا بود تا به ۳۷۲ روستا کار آبرسانی انجام شود که به کمک جهادگران و دستگاه‌های دولتی تا به امروز ۳۰۸ روستا از آب شرب منتفع شدند.

طحان یکی دیگر از اقدامات بسیج سازندگی را آسفالت راه‌های روستایی، بین مزارع، گلزار شهدا و راه‌های دسترسی به قبور شهدای گمنام عنوان کرد و افزود: ۹۴ پروژه آسفالت راه روستایی به متراژ ۲ میلیون ۷۰ هزار متر مربع به ارزش ۳۰۴ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ انجام شد.

رئیس بسیج سازندگی فارس همچنین از تفاهم همکاری با کمیته امداد استان برای تأمین یک هزار و ۲۰۰ واحد مسکن مددجویان ظرف دو سال خبر داد و گفت: طی یک سال اخیر ۵۵۷ مسکن تحویل مددجویان شده است.

راه‌اندازی مشاغل خانگی، نصب پنل‌های خورشیدی برای روستاییان، توزیع پهپادهای سم‌پاشی کشاورزی، احیا و راه‌اندازی کارگاه‌های اشتغال با اعتبار ۴۶۷ ملیارد تومان تسهیلات و همچنین کاشت یک میلیون اصله نهال ظرف کمتر از یک ماه از دیگر اقداماتی بود که طحان از آنان نام برد.

به گفته وی، مرمت و تکمیل ۸۰۰ واحد مسکن محرومان ظرف یکسال اخیر، تکمیل مساجد و مجتمع‌های فرهنگی مذهبی، بهسازی و مرمت راه‌های بین مزارع، احداث و تکمیل مخازن ۷۰ متر مکعب آب شرب، احداث و تکمیل استخرهای آب کشاورزی، احیا و لایروبی چاه و قنات، احداث و تکمیل کانال‌های سیمانی کشاورزی، تکمیل خانه عالم، تکمیل مجموعه‌های ورزشی، ساماندهی و مرمت گلزار شهدا و برنامه‌های متنوع امنیت غذایی، احداث و تجهیز ۲۰۰ کارگاه اشتغالزایی و اهدای ۳ هزار و ۳۸۳ سری جهیزیه به نیازمندان از دیگر اقدامات بسیج سازندگی طی یک سال اخیر بوده‌اند.

طحان از ساماندهی، هدایت و راهبری ۵ هزار و ۲۰۰ گروه جهادی در استان خبر داد و افزود: در ایام نوروز امسال ۷۶۴ گروه جهادی به استعداد ۹ هزار و ۸۶۷ نفر در ۸ عرصه عمرانی، بهداشت و درمان، فرهنگی و تربیتی، کمک مومنانه، آموزشی‌ و تحصیلی،‌ کشاورزی و دامپزشکی، آسیب‌های اجتماعی و مشاوره، اشتغال و اقتصاد در مناطق محروم استان خدمت‌رسانی کردند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس بیان کرد: همچنین در ماه رمضان گروه‌های جهادی دست از تلاش برنداشتند و با راه‌اندازی پویش سراسری «خانه دوست کجاست» با همت ۵۰۰ گروه جهادی در ۲ موضوع توزیع افطاری که ۳۵۴ هزار افطاری ساده را بین مردم استان توزیع کردند و همچنین تعمیر و خانه تکانی منازل افراد نیازمند که ۴۳۰ خانه را تحت پوشش این طرح‌ قرار دادند، به ارائه خدمت پرداختند.

وی در ادامه برنامه‌های هفته بسیج سازندگی در استان را تشریح کرد و گفت: طی این ایام یک هزار و ۲۵ برنامه توسط گروه‌های جهادی در سطح استان اجرا می‌شود که ۲۴۵ عنوان آن مربوط به پروژه‌های محرومیت‌زدایی، ۱۴۷ عنوان برنامه اقتصاد و اشتغال، ۵۵۸ عنوان برنامه در موضوع خدمت‌رسانی جریان جهادی و ۷۵ عنوان برنامه کمک‌های مومنانه طی این هفته در سطح استان اجرا می‌شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ساماندهی ۵۲۰۰ گروه جهادی در فارس
  • در پی راه‌اندازی دهکده اقتصاد مقاومتی دیگری در مناطق شرقی کرمانشاه هستیم
  • ارائه خدمت ۱۹۵ گروه جهادی در استان چهارمحال و بختیاری
  • اجرای ۱۰۲۵ عنوان برنامه خدمت‌رسانی در هفته بسیج سازندگی فارس
  • تمامی نیروهای امدادی خدماتی گروه های جهادی و مردمی در مناطق سیل زده پای کار بودند
  • با مشارکت ۱۰هزار گروه جهادی بیش از ۲۰هزار پروژه در مناطق محروم اجرایی خواهد شد
  • اعزام ۹۷ گروه جهادی در هفته بسیج سازندگی به مناطق کم برخوردار/اجرای ۱۱۰ برنامه به مناسبت هفته بسیج سازندگی در کازرون
  • سردار زهرایی: سال گذشته ۱۱ هزار گروه جهادی به بسیج پیوستند
  • مقام نخست طرح عهد خدمت از آن گروه‌های جهادی خوزستان
  • اعزام ۶۰ گروه جهادی به مناطق محروم استان بوشهر