Web Analytics Made Easy - Statcounter

کیهان: حجت‌الاسلام روحانی دیروز(چهارشنبه) در جلسه هیئت دولت با‌ اشاره به اهمیت خرداد ماه در تاریخ انقلاب اسلامی، گفت: ۱۳ و ۱۴ و ۱۵ خرداد روزهای بسیار مهم در تاریخ انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران است. ۱۳ خرداد همان روزی است که امام بزرگوار آن سخنرانی معروف را در عصر روز عاشورا و در مدرسه فیضیه ایراد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز عاشورا در سال ۴۲ روز ۱۳ خرداد بود و سخنرانی معروف امام(ره) موج بزرگی را در سراسر ایران به وجود آورد.

وی افزود: اساس تفکرات امام(ره) در نهضت اسلامی و در انقلاب اسلامی بر مبنای مردم بود. ایشان آگاهی مردم را اولین رکن اساسی برای نهضت و انقلاب می‌دانستند. آماده شدن مردم برای حرکت عمومی و سپس قیام همگانی را مسیر و حرکت نهضت اسلامی تا رسیدن به مقصد و پیروزی می‌دانستند.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود بار دیگر به دفاع از کارنامه دولت خود با آمار و ارقام غیرواقعی روی آورد و گفت: غربی‌ها تصور می‌کردند با فشارهای خود باعث شوند که ما نهایتا تا سال ۹۸ دوام بیاوریم و ناچار شویم از بانک مرکزی استقراض کنیم. در این شرایط فکر می‌کردند ما استقراض خواهیم کرد و تورم و مشکلات اقتصادی متعددی برای کشورمان به‌وجود خواهد آمد. البته برخی از اقتصاددانان در کشور خودمان هم می‌گفتند در سال ۹۸ تورم کشور سه رقمی می‌شود اما این‌گونه نشد چرا که دولت در بودجه خودش حتی یک ریال هم از بانک مرکزی نگرفت و همچنین از پایه پولی استفاده نکرد و این کار بزرگی در عرصه اقتصادی بود.

دولت تدبیر و امید، رکوردار بی‌رقیب نرخ تورم

رئیس‌جمهور روز گذشته درحالی سه رقمی نشدن نرخ تورم را به‌عنوان دستاورد خود به مردم ارائه کرد که دولت او علاوه بر عبور از نرخ تورم پیش‌بینی شده از سوی صندوق بین‌المللی پول، رکوردار دومین نرخ تورم سالانه در تاریخ جمهوری اسلامی است و اتفاقا در این دوره برخی اقلام خوراکی تورم سه رقمی را نیز تجربه کرده‌اند.

بالاترین تورم نقطه به نقطه دو دهه اخیر، بالاترین تورم سالانه دو دهه اخیر، بالاترین تورم ماهانه دو دهه اخیر، بالاترین تورم موارد خوراکی و کالاهای اساسی و...، همگی بدون هیچ رقیبی در اختیار دولت روحانی قرار گرفته است.

بر اساس آمارهای مرکز آمار ایران، برنج خارجی در دوره یک‌ساله ۱۰۹ درصد و لپه ۱۱۹ درصد، عدس 137 درصد، هندوانه 166 درصد گران‌تر شده‌اند. این یعنی تورم ۳ رقمی در دوره مدیریتی آقای روحانی به اقتصاد ایران بازگشته است.

همچنین سر جمع تورم بسیاری از اقلام (مسکن، خودرو، ارز و طلا، کالاهای اساسی) در دولت ایشان، 700 تا 800 درصد بوده و با تقسیم بر 8 سال، سه رقمی مدنظر را در کالاهای تعیین‌کننده پر می‌کند!

آقای روحانی، مدعی تورم تک‌رقمی و افزایش ارزش پول ملی بود؛ قرار نبود با وجود به ثبت رساندن بالاترین نرخ تورمی ‌پس از دولت ‌هاشمی، سر مردم منت بگذارد که تورم سه رقمی نشده است!

اما او که دولتش رکورد همه تورم‌ها را شکسته، در سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۲ که کشور با نرخ‌های تورمی ‌کمتری مواجه بود، مواضع بسیار تند و انتقادی نسبت به دولت وقت بابت افزایش تورم اتخاذ می‌کرد که اکنون بازخوانی آنها قابل تأمل است.

روحانی در آن سال‌ها عوامل رشد تورم را سوءمدیریت دولت، کسری بودجه دولت و رشد بی‌رویه نقدینگی عنوان می‌کرد و ربط دادن رشد تورم و گرانی‌ها به تحریم‌ها را نیز بهانه‌جویی دولت می‌خواند. روحانی همچنین بارها تأکید داشت که بانک مرکزی هر نرخی می‌خواهد برای تورم اعلام کند، اما مردم واقعیت تورم را در جیب خود احساس می‌کنند.

منبع: فردا

کلیدواژه: روحانی تورم سه رقمی تورم خوراکی ها بالاترین تورم نرخ تورم سه رقمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۶۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت تورم ۳۰ درصد را موفقیت می‌داند

آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه هم میهن از دستاوردسازی دولت رئیسی انتقاد کرده است.

به گزارش هم میهن، شما رسیدن به تورم ۳۰ درصد (البته هنوز نرسیده‌اید، انتظار دارید برسید که قطعاً نخواهید رسید و تورم فروردین‌ماه نشانه‌ای از این ادعا است) را موفقیت می‌دانید درحالی‌که آقای وزیر اقتصادِ شما پیش از تصدی این پست گفت اگر هیچ کاری نکنیم تورم کنونی (آن زمان حدود ۳۸ درصد بود) ۱۵ درصد کم خواهد شد. درحالی‌که ایشان آمدند و تورم به بالای ۴۵ درصد براساس گزارش مرکز آمار و بالای ۵۰ درصد براساس گزارش بانک مرکزی رسید. حالا پس از سه سال رسیدن به تورم نقطه به نقطه بالای ۳۰ درصد را دستاوردسازی می‌کنند.

این روزنامه نوشته است: دولت محترم حتی خلاقیت در تولید مفاهیم و اصطلاحات را نیز ندارد. آواربرداری را قبلاً دیگران مصرف کرده‌اند. همچنین دوستان همین دولت هنگامی که در مصدر ریاست قوه قضائیه قرار گرفتند آنچه را که تحویل گرفتند، ویرانه معرفی کردند، ولی روزی که رفتند امثال سعید مرتضوی را بر دادستانی تهران حاکم کردند تا حتماً چنان فردی آن ویرانه را آباد کند؟! درستی یا نادرستی آواربرداری مسئله مردم نیست. فرض هم کنیم درست است فقط در چند خط و نه چند هزار صفحه بفرمایید اگر روزی توانستید آواربرداری را تمام کنید نقشه راه شما برای ساختن این زمین خالی چیست؟ چشم‌انداز دارید؟ آن را بنویسید. در سخنان خود بازتاب دهید. لطفاً به سدسازی در سریلانکا ارجاع ندهید اول درباره بلوچستان حرف بزنید. از چای دبش بگویید. از تحقق وعده‌های داده‌شده و...

دیگر خبرها

  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات
  • مانور عجیب روی کاهش نقدینگی
  • روحانی: برجام بازدارندگی‌مان را افزایش داد | امروز دعوا بر سر ساخت مسجد است | ساکت ننشینیم، مردم را به پشتیبانی از نظام تشویق کنیم | مگر در انقلاب با زور مردم را باحجاب کردیم؟
  • هم‌میهن آمریکا و انتساب رکورد تورمی روحانی به رئیسی!
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان
  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • همتی رئیس کل اسبق بانک مرکزی: کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر به دلیل تزریق است اما این روش جواب نمی دهد / دولت از مردم عذرخواهی کند
  • کنایه سنگین به دولت رئیسی؛ ژست کنترل تورم نگیرید، نتوانستید
  • دولت تورم ۳۰ درصد را موفقیت می‌داند