Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-27@10:04:43 GMT

اروپا: توافق نهایی درباره برجام هفته بعد حاصل می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۱۶۷۴۷

انریکه مورا که ریاست نشست امروز کمیسیون مشترک برجام در وین را برعهده داشت به خبرنگاران گفت: به عنوان هماهنگ کننده برجام امیدوار بودم که این آخرین دور مذاکرات باشد. اینطور نشد اما ما به تلاش‌ها ادامه می‌دهیم و اطمینان دارم که دور بعد به توافق می‌رسیم تا آمریکا را دوباره به برجام ملحق و ایران را به اجرای کامل تعهداتش متعهد کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی روند احیای برجام را فرآیند پیچیده توصیف کرد که شامل تصمیم‌های سیاسی آمیخته با مسائل فنی است، که به موازات باید مورد توجه قرار گیرد. این دیپلمات اروپایی افزود: اکنون داریم به مرحله‌ای می‌رسیم که باید با اصل مسائل رو برو شویم.

در چنین شرایطی به گفته مورا منطقی است که هیات‌ها به پایتخت‌ها برگردند و پیشرفت کار را به مسئولان گزارش دهند. وی ابراز امیدواری کرد که آن‌ها با ایده‌های جدید و تازه برگردند و پرونده مذاکرات را ببندند.

نماینده اتحادیه اروپا در پاسخ به این سووال که آیا تصمیم‌گیری‌ها منوط به ایران و امریکاست گفت: هر دوی آن ها در کنار سایر هیات‌ها باید تصمیم‌های سیاسی بگیرند.

جلسه دوم از پنجمین دور کمیسیون مشترک برجام به دنبال بیش از یک هفته گفت‌وگوهای فشرده در قالب های دوجانبه و چندجانبه در سطوح مختلف، چهارشنبه شب در گراندهتل وین تشکیل جلسه داد.

در این نشست روسای هیات های کشورهای عضو برجام به ارزیابی آخرین وضعیت گفتگوها پرداختند.  همه هیات ها ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت های صورت گرفته تا این مرحله، یک بار دیگر بر عزم و جدیت خود برای پیگیری روند گفتگوها در روزهای آتی با هدف یافتن راه حل هایی برای چند موضوعی که هنوز حل و فصل نشده اند تاکید کردند.

در نشست کمیسیون مشترک مقرر شد ضمن تداوم تماس ها و گفتگوها در سطح کارشناسی، روسای هیات ها به مدت چند روز برای رایزنی و مشورت به پایتخت ها عزیمت کرده و مذاکرات ظرف روزهای آتی مجددا از سر گرفته شود.

منبع: ایرنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: هیات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۶۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاکرات آژاکس با ژاوی پیش از ماندگار شدن این سرمربی در بارسلونا

ژاوی در چرخشی عجیب تصمیم گرفت در بارسلونا بماند.

طرفداری | پس از تصمیم ژاوی برای جدایی از بارسلونا، آژاکس خواهان جذب این سرمربی بود.

به گزارش تلگراف هلند، پس از این که ژاوی اعلام کرد در پایان فصل از بارسلونا جدا خواهد شد، آژاکس مذاکرات خود با این سرمربی اسپانیایی را آغاز کرد تا در فصل آینده ژاوی هدایت این تیم هلندی را بر عهده بگیرد. مذاکرات بین طرفین در مسیر خوبی قرار داشت و ژاوی از پروژه جدیدی که می توانست تجربه کند، هیجان زده بود. اما در نهایت او به آژاکس اعلام کرد که قصد دارد یک سال استراحت کند و سپس به عرصه سرمربیگری بازگردد. این در حالی است که ژاوی و بارسلونا روز گذشته اعلام کردند که همکاری آن ها ادامه خواهد داشت و سرمربی اسپانیایی جایی نمی رود. همین مسئله با تعجب شدید آژاکس همراه بود زیرا آن ها انتظار چنین چیزی را نداشتند.

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • هیئتی از مصر وارد اسرائیل شد
  • مذاکرات آژاکس با ژاوی پیش از ماندگار شدن این سرمربی در بارسلونا
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • طرح آمریکا و ۱۷ کشور دیگر برای آتش‌بس در غزه
  • طرح پیشنهادی آمریکا و ۱۷ کشور دیگر به حماس درباره غزه
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • لایحه افزایش تعطیلات نهایی می‌شود یا فراموش؟
  • لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نهایی می شود یا فراموش؟
  • خبرهای جدید از افزایش تعطیلات آخر هفته از زبان یک نماینده مجلس